Autodiagnoosi  Carcom Oy

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426918 Lukukerrat

Teehak ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #795 : 20.04.2017, 17:47:32 »
Mistähän seuraava ilmiö johtuu...
740cc dekat 012 fefe, 3827=10,
#3 8.0 tämän muuttamisella ei juuri vaikutusta...
#4 1500 afr 10,5
Muutetaan #4 1050 afr 12,5
Muutetaan #1 125 afr 14,5 ja heiluu siinä 0,2 suuntaansa
Sulaketta 1 käytetty pois sekä äsken kengät irti....


Olithan muistanut tipauttaa lambda-säädön pois päältä kun veivasit vaikoita?
Mikä bini?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #796 : 20.04.2017, 18:44:08 »

Olithan muistanut tipauttaa lambda-säädön pois päältä kun veivasit vaikoita?
Mikä bini?

Jotenkin iskin silmän tuohon -012 fefeen... Ei olisi eka kerta kun temppuilee jollakulla

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #797 : 20.04.2017, 23:28:43 »
Olkaa nyt joku rohkea ja kokeilkaa Emumasterin Det purkkia joka korvaa immun map anturilla. Saatte pioneerin ansioristin
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #798 : 20.04.2017, 23:34:16 »
Olkaa nyt joku rohkea ja kokeilkaa Emumasterin Det purkkia joka korvaa immun map anturilla. Saatte pioneerin ansioristin

Sponsoroitko?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #799 : 21.04.2017, 09:42:31 »

Olithan muistanut tipauttaa lambda-säädön pois päältä kun veivasit vaikoita?
Mikä bini?

3827 lambda closed loop arvoksi 10 ja flag lambda feedback pois käytöstä ja perus bin 937 muistaakseni, se mistä on säätäminen hyvä aloittaa...

Otin muuten vielä lambdasäädöt käyttöön niin sitten se seilaaminen alkoi ja tyhjäkäynti tippui sammumisen rajamaille....

Mulla alkaa ja epäilys tuohon fefen toimintaan

Taidan nyt ajaa vakio kartat ja vaihtaa  016imm sitten kokeilla säätää vakio #4 kohdalleen että saisin leimalle vietyä, vai täytyykö ruveta suutin jumppaan...

Sen jälkeen harrastella säätämistä uudestaan kun pääsee autolla tienpäälle...

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #800 : 21.04.2017, 11:12:45 »
Olkaa nyt joku rohkea ja kokeilkaa Emumasterin Det purkkia joka korvaa immun map anturilla. Saatte pioneerin ansioristin
  http://m.ebay.com/itm/ECU-Master-DET3-MAP-Sensor-4-0-bar-Digital-ECU-Tuner-3-the-best-piggyback-/322480439423?nav=SEARCH

Eihä tuo nyt nii pahahintanen ois.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2017, 11:17:02 kirjoittanut Jara_ »
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #801 : 21.04.2017, 15:00:03 »
3827 lambda closed loop arvoksi 10 ja flag lambda feedback pois käytöstä ja perus bin 937 muistaakseni, se mistä on säätäminen hyvä aloittaa...

Otin muuten vielä lambdasäädöt käyttöön niin sitten se seilaaminen alkoi ja tyhjäkäynti tippui sammumisen rajamaille....

Mulla alkaa ja epäilys tuohon fefen toimintaan

Taidan nyt ajaa vakio kartat ja vaihtaa  016imm sitten kokeilla säätää vakio #4 kohdalleen että saisin leimalle vietyä, vai täytyykö ruveta suutin jumppaan...

Sen jälkeen harrastella säätämistä uudestaan kun pääsee autolla tienpäälle...

Eli lippu 3867 pois päältä = Lambda säätö tippuu pelistä.
Noita closed loop arvoja ei kannata rukkailla ihan aluksi (3827). Se kertoo ns. maksimi kuorman jolla lambda tipahtaa pois pelistä. Sitä sekoittaa myös kartta 3C67.

IMmun toimintaa voi tarkkailla IMMun linearisointikäyrästä, sillä se kertoo suoraan mitä IMMu kertoo ilmamassan määräksi.

Vakiota #3 tarvitsee käpistellä siinä vaiheessa jos tyhjäkäynti jää rikkaalle (suuttimien minimi aukioloaika).
Sen voi tosin heittää suoraan arvoksi 30 suuttimillasi.

Vakio #4 lienen siellä 1400-1500 kantturoissa noilla suuttimillasi. Muista, että tämä vakio on logaritminen, eli mitä pienemmäksi se menee, sitä enemmän 10 numeroa vaikuttaa. Kokemusperäisesti sanon myös tämän, että ns. nollaan päättyviä tasalukuja ei kannata käyttää (esim 1440) vaan esim. 1442.


Olkaa nyt joku rohkea ja kokeilkaa Emumasterin Det purkkia joka korvaa immun map anturilla. Saatte pioneerin ansioristin

Miten tämä liittyy LH:n säätämiseen?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #802 : 21.04.2017, 16:22:01 »

Miten tämä liittyy LH:n säätämiseen?


Yritetään nyt siellä. Lh tyypeillä tuntuu olevan ongelmia IMMUjen kanssa, huonot ei kestä ja hyviä ei saa. Vanhat on kalliita. Ostrih ja muut vermeet maksaa satasia. Ecumasterin Det3 purkilla pääsee immusta eroon ja siinä on kartat säätämistä varten. Se  LH jätetään autoon ja tuolla Emulla pääsee säätämään seoksia ja ennakkoa, lisäksi siinä on 2 PWM ulostuloa (ahtopaine?).  Sillä voi logata. Boschin turvajärjestelmät jää toimimintaan. Eikö tämä olisi helpompi tapa säätää LH-ohjauksella varustettua autoa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #803 : 21.04.2017, 16:59:23 »
Yritetään nyt siellä. Lh tyypeillä tuntuu olevan ongelmia IMMUjen kanssa, huonot ei kestä ja hyviä ei saa. Vanhat on kalliita. Ostrih ja muut vermeet maksaa satasia. Ecumasterin Det3 purkilla pääsee immusta eroon ja siinä on kartat säätämistä varten. Se  LH jätetään autoon ja tuolla Emulla pääsee säätämään seoksia ja ennakkoa, lisäksi siinä on 2 PWM ulostuloa (ahtopaine?).  Sillä voi logata. Boschin turvajärjestelmät jää toimimintaan. Eikö tämä olisi helpompi tapa säätää LH-ohjauksella varustettua autoa?

Tai vaihtaa immuun mitä saa ja on parempia.

Mielenkiintoista olisi koittaa tuota, mutta mulla on tuo uusi 012 ja vehkeet rokkaa...

Laiskana ja ihan toimivana lh pysyy. Tarttis ihan oikeitakin autoja rakennella välillä tallissa...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #804 : 21.04.2017, 18:46:53 »


Mielenkiintoista olisi koittaa tuota, mutta mulla on tuo uusi 012 ja vehkeet rokkaa...

Laiskana ja ihan toimivana lh pysyy. Tarttis ihan oikeitakin autoja rakennella välillä tallissa...  :D

Jep, samoilla laduilla. Piggy-purkki on kiinnostava ihan vaan siksi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #805 : 22.04.2017, 19:05:07 »
Vaihoin toisen fefe immun niin käynti tasoittui heti mutta vieläkin #4 1322 niin afr 14.0 tienoolla, nyt auto virrattomana ja koitan huomenna mennä säätelemään lisää...

nämä immut vipeltelivät eri soluilla immun taulukossa oisko jollakin havainnollistavaa kuvaa missä solussa/soluissa toimiva immu seikkailee

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #806 : 22.04.2017, 19:43:57 »
Vaihoin toisen fefe immun niin käynti tasoittui heti mutta vieläkin #4 1322 niin afr 14.0 tienoolla, nyt auto virrattomana ja koitan huomenna mennä säätelemään lisää...

nämä immut vipeltelivät eri soluilla immun taulukossa oisko jollakin havainnollistavaa kuvaa missä solussa/soluissa toimiva immu seikkailee

Parilla alimmalla rivillä toi oma pääosin seikkailee.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #807 : 23.04.2017, 12:11:19 »


Ylempi keltainen ympyröity alue oli edellisen immun toiminta-alue tyhjäkäynnillä ja alempi nykyisen joka siis ei ole ihan normaalissa sekään?

tämäkö selittää poikkeavan #4

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #808 : 23.04.2017, 13:07:46 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ylempi keltainen ympyröity alue oli edellisen immun toiminta-alue tyhjäkäynnillä ja alempi nykyisen joka siis ei ole ihan normaalissa sekään?

tämäkö selittää poikkeavan #4

Joku viisaampi kertokoon tarkemmin, mutta kyllä se niillä parilla alemmalla mun mielestä pitäis pyöriä. Välillä saatta pompata hitusen ylemmälle mut palaa sieltä kyllä takasin alas.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #809 : 23.04.2017, 15:44:52 »
Näin minulla toimii...


Kone ei käy.


Heti startin jälkeen.


Minuutin käynti.

Käyntilämpimänä.

pic hosting


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron