Autodiagnoosi  Carcom Oy

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #105 : 08.10.2014, 23:15:19 »
Kuinkas kylmänä kunnossa oleva LH lähtee tulille pelkällä viinalla ilman säätämistä? Eli käynnistysrikastus on x asteessa arvoltaan y kun viinalla sen pitäis olla jo z niin ei lähde. Tässähän on kanssa kaikella väliä, mutta Jos suuttimet nyt muuten on kooltaan sopivat muuhun kuinvkylmäkäyntiin
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #106 : 08.10.2014, 23:40:01 »
Kuinkas kylmänä kunnossa oleva LH lähtee tulille pelkällä viinalla ilman säätämistä? Eli käynnistysrikastus on x asteessa arvoltaan y kun viinalla sen pitäis olla jo z niin ei lähde. Tässähän on kanssa kaikella väliä, mutta Jos suuttimet nyt muuten on kooltaan sopivat muuhun kuinvkylmäkäyntiin

Äärimmäisen huonosti käynnistyy bensan käynnistys- ja kylmärikastuksilla!  :-[
Kylmemmässä ei oikeasti käynnisty (alle +15).



Tämä selittänee kaiken.

Eli tuossa on vakiobensarikastuksen ja Wiinan rikastus erona päälle. Palluroilla lisärikastuksen määrä bensaan nähden. Bensan kippura on sileä viiva.

Kylmärikastus on samoissa luokissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #107 : 18.10.2014, 04:28:42 »
Tänään säädetty yksi Wiina-volvo esikartoille!  :hello:

Kaikilla ahdoilla mitä ahdin tarjoaa sopat ovat turvallisella puolella pysyttiin koko ajan!

Meikäläisen ajo-karttaan erot olivat tyyliin +/- 25 yksikköä!  :hello:

Peruskartan profiili oli siellä päin mutta eivät kuitenkaan kuin tontilla, pikaisesti säätämällä oltiin tontilla!  :pomo:
Hieno-säätö jää omistajan tehtäväksi ja siinä on hieromista niin pitkälle kuin haluaa tehdä!  :pomo:

Tosin tässä taas kävi selväksi se, ettei bulkki-lastuilla ole sijaa asiallisessa toiminnassa, koska tässä setissä oli +800cc/min suuttimet.

Mutta hienointa tässä on se, että saimme jälleen yhden alkoholisoituneen jäsenen "kerhoomme".
"Kouvolan korottajat" ovat saaneet alajaostokseen, kummallista kyllä "Mansen madaltajat"!

Kaipa kyseessä on taas 1% jengistä!  :2funny:
Moonshine motorsport!  :3/4 jättää sen:

Kyllä se 9-sedan sentään liikkuu reippaasti, kun painoa on vähemmän!  :)
Mutta eilen koe-ajamani merikontti sentään on "iloinen" yllätys ylä-rekisteristä "tukkoisella" T-nokalla, kun vetoja riittää rajoittimelle jäisen soraiten tarjoamalla pidolla!  :juhau:
Notta nyt molemmat lastut ovat omien kätösieni tuloksia.  :pomo:

Tosin tuolla 115km (per sivu) reissulla vein sitten oikean EZK boxin tälle Wiinamäen-miehelle, joka toimii kunnolla, kötöstellyn tytär-kortillisen boxin sijaan.  >:(



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #108 : 25.10.2014, 12:41:37 »
eikös periaatteessa motronic 1.8 vois säätää samaan tyyliin?  noista moniventtiilikutosista saa vähän helpommin tuota tehoa ::)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #109 : 25.10.2014, 14:27:58 »
eikös periaatteessa motronic 1.8 vois säätää samaan tyyliin?  noista moniventtiilikutosista saa vähän helpommin tuota tehoa ::)

Voi oikein hyvin, joten ei muuta kuin projektia väsäämään!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #110 : 25.10.2014, 17:08:59 »
Voi oikein hyvin, joten ei muuta kuin projektia väsäämään!

Huomiona vaan sanon että itte ymmärrä tavuakaan binäärikoodidataa mitä lie. Mutta kyllä tuolla "helppo" on säätää. Varsinkin kun nyt tietää mitä pitää säätää. (nelosvakio suuttimille)

Eli rohkeasti vaan, itse yritän neuvoa jos kysymyksiä tulee.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #111 : 25.10.2014, 19:02:47 »
Äärimmäisen huonosti käynnistyy bensan käynnistys- ja kylmärikastuksilla!  :-[
Kylmemmässä ei oikeasti käynnisty (alle +15).


Ja muuten käynnistyy, -6 mitä oli viikolla kun kävin käynnistämässä niin ilman mitään vastalauseita sen 3 pyörähdyksen jälkeen niinkuin normaalisti.
Lastuna Tonin tekele 19T:lle ja 440cc bensalla. Hyvin pelaa 670cc suuttimilla etanolilla  :buck2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #112 : 25.10.2014, 20:37:30 »
Ja muuten käynnistyy, -6 mitä oli viikolla kun kävin käynnistämässä niin ilman mitään vastalauseita sen 3 pyörähdyksen jälkeen niinkuin normaalisti.
Lastuna Tonin tekele 19T:lle ja 440cc bensalla. Hyvin pelaa 670cc suuttimilla etanolilla  :buck2:

Sitten se suutinvakio #4 ei ole tontilla. Jolloin lambda-säädöllä korjataan normaalikäyntiä ja kylmä&Käynnistysrikastukset ovat bensalla päin prinkkalaa. Mihin viittaa myös tuo 440cc suuttimet yhdessä 012 IMMun keralla. Tämä on se yleisin versio ns. isompien suuttimien lastuista.

Tämän voin sanoa jo 5 vinokoneen säätämisen kokemuksesta. Joista jokainen on ollut omanlaisensa kokoonpano.
Erilaisia suuttimia on nyt koetettu 420, 598, 668 ja 788cc kokoisina ja kaikilla saatu kone rokkaamaan. Ja käynnistymään myös kylmässä.   ::)

Jos kone pyörähtää kolme kierrosta, niin ei se ihan normaalisti käynnisty.   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #113 : 25.10.2014, 23:30:11 »
Näin se on aina käynnistynyt, aina sen kolme kierrosta viimesten 5v aikana. 3 eri lastua, 2 eri ahdinta + nokkaa, immua vaihdettu, 3 eri suutin kokoa, vauhtipyörää vaihdettu. Aina samat kolme kierrosta.

Poissa volella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #114 : 22.11.2014, 21:03:21 »
Juu ittellä ei autoo vielä oo mutta oon 360 volvoja oon kattellu ja näin akaisesti himuinnut sen turbottamisesta mutta toi ruiskun toimimaan saanti ton ahtimen kanssa on vähän hakusessa ni mitä mun tarvisi muuttaa kautta hommata että saa sellase 170 hummaa siitä 2litran koneesta. esim riitääkö vakio suutimet lastun kera???? ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #115 : 22.11.2014, 21:35:36 »
Onko siinä LH 2.4 ?

Jos on, niin mikä boxin numero?

Jos vastaus ekaan kysymykseen on ei, niin tämä on väärä topicci asialle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa volella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #116 : 23.11.2014, 22:36:26 »
Juu LH noissa 360 on  ja boksin numeroa en vielä tiedä koska auto puuttuu viellä  :( mutta on hankinnan alla.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #117 : 24.11.2014, 05:22:50 »
Juu LH noissa 360 on  ja boksin numeroa en vielä tiedä koska auto puuttuu viellä  :( mutta on hankinnan alla.
Ei kai sianpäässä LH:ta ole, LE/LU-jet se taitaa olla sillä kissanluukku mittarilla vieläpä.

Poissa volella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #118 : 24.11.2014, 15:39:33 »
auto wiki väitti että lh tai k mutta ei siitä tie mutta voisko joku viisaampi laittaa linkkiä jonneki topiikkiin mistä sais tietoa asiaa koskien  :)

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #119 : 24.11.2014, 15:58:28 »
Ei kai sianpäässä LH:ta ole, LE/LU-jet se taitaa olla sillä kissanluukku mittarilla vieläpä.

auto wiki väitti että lh tai k mutta ei siitä tie mutta voisko joku viisaampi laittaa linkkiä jonneki topiikkiin mistä sais tietoa asiaa koskien  :)


Volvon vanha lehdistötiedote kertoo seuraavaa..

360GLT/GLE sekä 360 GL/GLT/GLE, moottoreina B200E ja B200EA käyttävät LE-jettiä
360 GL/GLT/GLE moottorin B200F Cat. käyttää LU-jettiä.

Tuosta päätellen jos moottorityypit ovat olleet B200E ja B200F, joten on varmaan hieman oikaistu tuolla autowikissä..

LE ja LU jetin eroista en osaa sanoa mitään... tuossa alapuolella on jotain tutkailtavaa.

tuossa --> https://www.volvoclub.org.uk/press/pdf/340-360PressRelease.pdf
LE-jet --> http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/LE-JetronicInjectionSystem.pdf

240 Turbo ja... Golf ja Passatti

 

Kulkukoira  Proturbo