Elekma  Autoracing

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #195 : 14.12.2014, 16:32:47 »
Elikkä taijjan tästä taas lähtee tonne pimeeseen talliin ja otan sen poksin irti ja kato oisko se lastutettava mutta voi VI**U kun minun tuurin ni se ei tule olemaan lastutettava >:( mutta voisko joku laittaa linkin matalaohmisille suuttimille mitkän bolt on volleen ja semmonen 400 pintaan koko luokka ois varmaan sopiva? Ja itekki oon jo sitä ajatellu että suuttimet tulee olemaaan varmaan pienet baarin paineille :'( opiskelia budjettilla tää on kivaa hommaa ;D

http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/suuttimet_449_cc_min_asti_14mm-185/


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #196 : 14.12.2014, 17:23:34 »
Voi Vi**u millasessa paikassa se poksi on......... jäi se irrottamatta se loota ku ei kourat mahtunu sinne pienimpään väliin että ois saanu ruuvvarilla sen perhanan ruuvvin pois >:( no mutta miten toi suutin homma kun jossain sanotaan että jos laittaa korkea ohmiset suuttimet ni tarttee vastukset ohittaa ja LH kuulemma kypsyy jos ohittaa ne? Mutta sit taas sanotaan että se toimii ihan samalai vaikkei ohita mutta suuttimet vaan aukee hitaammin sillon jos ei ohita vastuksia?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #197 : 14.12.2014, 17:37:20 »
Voi Vi**u millasessa paikassa se poksi on......... jäi se irrottamatta se loota ku ei kourat mahtunu sinne pienimpään väliin että ois saanu ruuvvarilla sen perhanan ruuvvin pois >:( no mutta miten toi suutin homma kun jossain sanotaan että jos laittaa korkea ohmiset suuttimet ni tarttee vastukset ohittaa ja LH kuulemma kypsyy jos ohittaa ne? Mutta sit taas sanotaan että se toimii ihan samalai vaikkei ohita mutta suuttimet vaan aukee hitaammin sillon jos ei ohita vastuksia?

Ota pikku räikkä ja torxi pää, sillä sen saa sieltä aika näppärästi pois. Ja jos sinä sinne vaihat korkee ohmiset suuttimet, nii etuvastus pittää ohittaa, eikä se ecu siitä mikskään kärähä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #198 : 14.12.2014, 19:13:34 »
Se koko sytkäboksin teline irtoaa yksi ruuvi aukaisemalla ja koko telinettä taaksepäin vetämällä, hetken kun katselet niin näet niiden kolmen "jalan" olevan kiinni poljintelineessä kahdella niitillä, jotka ovat avaimen muotoisissa rei-issä, ja etummainen (muistaakseni) ruuvilla kiinni. Ruuvi auki ja telakkaa nykäisten niin koko hoito tulee alas, eio paha väli.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

855_T5R

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #199 : 15.12.2014, 13:19:30 »
Voi Vi**u millasessa paikassa se poksi on......... jäi se irrottamatta se loota ku ei kourat mahtunu sinne pienimpään väliin että ois saanu ruuvvarilla sen perhanan ruuvvin pois >:( no mutta miten toi suutin homma kun jossain sanotaan että jos laittaa korkea ohmiset suuttimet ni tarttee vastukset ohittaa ja LH kuulemma kypsyy jos ohittaa ne? Mutta sit taas sanotaan että se toimii ihan samalai vaikkei ohita mutta suuttimet vaan aukee hitaammin sillon jos ei ohita vastuksia?
Joo ohittaa täytyy korkea ohm suuttimilla etuvastuspaketti. Se paketti löytyy ku avaat konepellin nii kuskinpuolelta umpion takana lokarista.  siinä on semmonen leveä liitin mihinkä tulee musitaakseni 5 piuhaa.

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #200 : 16.12.2014, 17:54:07 »
Se koko sytkäboksin teline irtoaa yksi ruuvi aukaisemalla ja koko telinettä taaksepäin vetämällä, hetken kun katselet niin näet niiden kolmen "jalan" olevan kiinni poljintelineessä kahdella niitillä, jotka ovat avaimen muotoisissa rei-issä, ja etummainen (muistaakseni) ruuvilla kiinni. Ruuvi auki ja telakkaa nykäisten niin koko hoito tulee alas, eio paha väli.
No eipä sitä pöljä älyy kattoo niin tarkasti :D mutta pitää heittää se ens viikonlopulle ja jos sit sais sen irtiki... jopa *taavih->
Joo ohittaa täytyy korkea ohm suuttimilla etuvastuspaketti. Se paketti löytyy ku avaat konepellin nii kuskinpuolelta umpion takana lokarista.  siinä on semmonen leveä liitin mihinkä tulee musitaakseni 5 piuhaa.

No tulipaha vastaus tohonki kysymättäi. Tack :)

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #201 : 16.12.2014, 23:04:14 »
Lainausta Mikalta: Toisaalta laajakaista ja joku palkkimittari tyylinen ledihärpäke nakutustiedon seuraamiseen riittävät. Kapeakaistalla säätämisessä tuo skooppi on ehdoton.
Eli idea on siitä LH:n harmaa punaisesta piuhasta kytätä sitä, milloin se menee nollille, jolloin kone nakuttaa kaikilla pytyillä ja nakurikastus on käytössä. Sytyn säätämisessä tämä on erityisesti tarpeen.

Kysymys: ...harmaapunaisesta piuhasta kytätä sitä, milloin se menee nollille, jolloin kone nakuttaa kaikilla pytyillä... Siis mitenpäin? Kun nakuanturi kertoo että nakuttaa on signaali nolla? Milläs ledihärpäkkeellä se todetaan? Eikö se anturi ollu piezo? Eli siihen vahvistin ja ledi? Nimittäin sellanen ois ihan hyvä varuste olipa moottorinohjaus mikä tahansa. Vaikka Stromberg.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #202 : 16.12.2014, 23:07:23 »
EZK seuraa nakutusta. Tuo LH:lle tuleva piuha on sytkäboksin puhelinyhteys kilauttaa toveri soppamiehelle että "nyt sitä soppaa sa**ana!".
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #203 : 16.12.2014, 23:24:04 »
Niijoo, siinähän lukeekin ihan selvästi että LH:n piuhasta eikä anturin piuhasta.  *nuqquun-> Mutta mites se sellanen varoitusvalo käytännössä toteutetaan, jommastakummasta joko suoraan nakuanturilta tai EZK:n ja LH:n välikarvasta?
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 23:28:43 kirjoittanut NBM »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #204 : 16.12.2014, 23:40:48 »
Niijoo, siinähän lukeekin ihan selvästi että LH:n piuhasta eikä anturin piuhasta.  *nuqquun-> Mutta mites se sellanen varoitusvalo käytännössä toteutetaan, jommastakummasta joko suoraan nakuanturilta tai EZK:n ja LH:n välikarvasta?

Homma toteutetaan EZK->LH välisestä harmaa-punaisesta karvasta, johon EZK nostaa jännitteen sinne ~7V nurkkaan virtojen päällelaiton jälkeen. Ja pitää, jos kaikki on kunnossa.  8)

Sivu huomautuksena tämä, jos em. pinnin jännite nousee +10V jänniteesee, niin:
"houston! We have a problem!"

Koska se tarkoittaa sytytystä ennen kipinää!  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #205 : 16.12.2014, 23:46:54 »
Eikö TunerPro:lla pysty säätämään kätevästi nuolinäppäimillä, eli pelkät nuolinäppäimet navigoimiseen, sitten esimerkiksi shift tai ctrl+nuolinäppäin: solun arvon muutto suoraan  :idiot2:

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #206 : 16.12.2014, 23:53:23 »
Homma toteutetaan EZK->LH välisestä harmaa-punaisesta karvasta, johon EZK nostaa jännitteen sinne ~7V nurkkaan virtojen päällelaiton jälkeen. Ja pitää, jos kaikki on kunnossa.  8)

Sivu huomautuksena tämä, jos em. pinnin jännite nousee +10V jänniteesee, niin:
"houston! We have a problem!"

Koska se tarkoittaa sytytystä ennen kipinää!  :o

...harmaapunaisesta piuhasta kytätä sitä, milloin se menee nollille, jolloin kone nakuttaa kaikilla pytyillä...

Siis meneekö se "nollille" jos nakuttaa kipinän jälkeen ja kymppiin jos ennen kipinää?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #207 : 17.12.2014, 00:08:42 »
Tuosta ymmärtää, että pysyy normaalisti ~7 v ja nousee kymppiin nakutuksesta? Tähän yksinkertainen led jännitemittari samaan tyyliin kuin seosmittari?

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #208 : 17.12.2014, 00:16:04 »
Niin ymmärtää, jäi vaan vaivaamaan tuo "nollillemeneminen" lainatussa: Eli idea on siitä LH:n harmaa punaisesta piuhasta kytätä sitä, milloin se menee nollille, jolloin kone nakuttaa kaikilla pytyillä ja nakurikastus on käytössä.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #209 : 17.12.2014, 00:19:22 »
Niin, tänään löin emulaattorin kiinni kaverin turboysiin, aika nopeasti löytyi asetukset 870cc suuttimilla, s2b ahtimella, v-nokalla ja venttiilipajan hiposteleman kannen kombolla. Pidon lisääntyessä sitten vielä hienosäätöä ja lastun polttoon.
Korvausta vastaan voin noita custom lastuja väkerrellä kuopion lähettyvillä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo