Carcom Oy  Ateho

Volvo 855 T-5R ja ++400hp..

  • 81 Vastauksia
  • 32181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Tuo kyllä hyvää kontrastia mustaan autoon noi oranssit vanteet ja hirvitarrat  ELK.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
On pyritty hoitamaan sisustaa mahdollisimman usein.
Kangista sen verran että kuullemma kestää vallan hyvin kunhan tarkistuttaa ammattilaisella kangen mitat ja painon... ittelle tilaan ainaki nuo kopiot race addictilta, toivossa hyvä elää...
Oranssi musta teema pyritään säilyttämään, mutta yuleeko vanteet vielä oransseiksi, jää nähtäväksi  ;)
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Olettaisin että tuo ei oo enää vakio lastu?



Ja viittä vailla että saa nostaa koneen ylös...
« Viimeksi muokattu: 28.05.2014, 09:15:20 kirjoittanut JiRRR »
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Saatiin vihdoinkin motti ja loota nostettua pois keulilta, vähän aikaa sai edes takasi heilutella että saatiin pihalle.
Ps. Joku vois ostaa automaattilaatikon ja vetarit, että sais lisää rojekti rahaa  ::)



« Viimeksi muokattu: 28.05.2014, 09:17:08 kirjoittanut JiRRR »
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #34 : 04.03.2014, 18:21:12 »
Vihdoin ku pääsi taas lomille nii piti käydä iskemäs moottori pukkiin ja purkaa koko moottori pois lukien kampiakselia.
Sylinteriputkiin on muodostunu n.1mm rappu jokaiseen ja silmä määräisesti näyttäisi olevan soikeat..
Neljä viidestä kiertokangesta näytti olevan pikkusen jo solmussa eli ei olisi menny varmaan kauaa menny että ois tullu rojut mäelle. Laakerit on kulunu yllättävän paljon...
Ajoituskin ollu pielessä ja sen huomasi siitä karstan määrästä mikä on mäntien päällä, pakokanavissa ja pakosarjassa.... Siinä selitys aika moneen kysymykseen mitä ollut...

Seuraavaksi alkaaki osien puhdistus/maalaus sekä kartoittaminen mihin tuon lohkon ja kannen veisi fiksattavaksi.
Hiomo Isokangas vaasassa vaikuttaa melko pätevältä paikalta mutta vinkkejä otetaan vastaan. Mieluiten E-P alueella.







JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #35 : 04.03.2014, 22:16:50 »
Oliko kovahomma ottaa pannu pois ja kuinka paljon purit keulaa pois eestä?  ::)
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #36 : 04.03.2014, 23:32:14 »
Keulalta purin kaikki pois tieltä ja en ihan turhaa koska oli melko piukka tulla pihalle moottori ja vaihdelaatikko kerralla. Ja pari kolme käsiparia oli hyvä että sai joka suuntaan heilutella  ;D

Nyt on putsailtu venttiilikoppa ja lohko, enää pikku sipistelyä nii saa vetää niihin värin niskaan. 8)
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #37 : 05.03.2014, 07:28:50 »
Niin oon vähä kuulostellutki että tiuka on  ;D
Entäpä sähköje osalta merkkailikko millä konstilla vai taitaa passata liittimet vain keskenään yhteen,alipaine letkut voi olla ainut merkattavampi rasti?
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #38 : 05.03.2014, 07:39:17 »
Niin oon vähä kuulostellutki että tiuka on  ;D
Entäpä sähköje osalta merkkailikko millä konstilla vai taitaa passata liittimet vain keskenään yhteen,alipaine letkut voi olla ainut merkattavampi rasti?

Moro!

Sori, että änkesin väliin tähän jutusteluun, mutta ne liittimet on sen verran erilaiset ettei niitä juurikaan voi saada vääriin paikkoihin, eli sähköt on melkoiset selkeät.
Alipaineletkuista taas ei tarvitse irroittaa oikeastaan mitään, jos koneen ottaa laatikoineen ja muine hiluineen. Itse olen yleensä irroittanut vain Evap-venttiilin(hiilisäiliön magneettiventtiili, syylärin sähköflektin kyljessä kiinni) alipaineletkun ja ahtopainemittarille menevän letkun imusarjasta.
Moottori laatikoineen/apulaitteinen sopii kyllä tulemaan myös ilman keulan purkamista, mutta se pitää silloin nostaa aikas pystyssä  ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #39 : 05.03.2014, 07:48:04 »
Eikait tuo mitään haittaa,pää-asia että annetaan infoa ensikertalaiselle   :hello:
Liitimiä arvelinki niin 1:1 jutuiksi,mitä kahtonu ku purkanu laatikkoa irti toisesta autosta.
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #40 : 05.03.2014, 13:56:29 »
Sieltähän tuli vastaukset  :D Mutta tuo koneen nosto nii aika paljon vartaloystävällisempi oli ottaa pois ku ei ollu rojua tiellä... Jokainen tyylillään vai miten se ny meni :pomo:
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #41 : 05.03.2014, 14:06:32 »
Kyllä siitä lähtee kaikki ylimääränen pois eestä  :pomo:
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #42 : 05.03.2014, 21:44:38 »
Jos jotakuta huvittaa lukia rojektia enemmän nii klikkaa tuota mun allekirjotuksessa olevaa linkkiä "Welovehaters" ohjautuu feispuukkiin. Sinne päivittelen aina suoraa kun hallilla rojekti edistyy ;) Stay tuned!

-JiRRR
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #43 : 07.03.2014, 06:53:08 »
Noniin lisää kysymyksiä/keskustelua.
Meinasitko millaisella kytkinpaketilla t vai oteuttaa tämän?
Vakio vai race asetelmalla ja laitatko 228 vai 240mm kytkinlevyn?
Ku itellä on vaparin vauhtipyörä 228mm kytkinlevylle,eli eikös oo niin että jos haluaa laittaa 240mm levyn siihen niin täytyy sorvautaa VP?
Mutta asetelma ois "ulkoisesti samalla halkasijallla" oli kyseessä 228 tai 240mm kytkinlevy.

Oliko nyt riittävän vaikeasti ja epäselvästi artikuloitu?  :D
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 855 T-5R
« Vastaus #44 : 07.03.2014, 20:04:05 »
Sachs SRE 765
SRE tuote: 883082 999765
Levykoolle: 240 mm
Väännönkesto massalevyllä: 590nm
Väännönkesto sintterillä: 700nm

Tuota olen miettinyt, mutta tuo sintteri ei oikein innosta :D mutta jos jollakin ideoita mikä setti kestää 600-700Nm nii saa ehdotella :)
Ja jos käy niin että tarttee sorvata vp nii teen sen itse töissä erään metallivelhon tuella  ;D
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo