Volvo 850 T-5R, 1995Auto tuli taloon kesällä 2012 vaihdelaatikko vikaisena, jolloin se siirrettiin melkein saman tien tutulle vaihdelaatikko remonttiin. Meni syksy, talvi ja vielä pitkälle kevääseen ennen kuin Volvo saatiin kunnolla toimimaan, matkan varrella tuli enemmän risuja kuin ruusuja: ostettiin yksi täysin sopimaton laatikko, alkuperäinen laatikko joka rempattiin, mutta laukesi melkein heti rempan jälkeen ja tämän jälkeen ostettiin käytetty laatikko joka toistaiseksi toimii ja on paikoillaan. Vielä siis löytyy täysin rempattu laatikko uusilla osilla, josta vain meni tasauspyörästö hajalle (Jos joltakin löytyy 2.3 T5:s automaattilaatikon tasauspyörästö edullisesti voisi ilmoittaa).
Volvolla oli ajettu 236tkm kun se tuli taloon ja nyt pyörähti 240tkm (21.05.2013) Lippujen ja lappujen mukaan autolla on ajettu aika välillä 2007-2013 ainoastaan 35tkm eli on ollut todella vähällä ajolla ja sen huomaa, auto on todella hienossa kunnossa lukuun ottamatta muutamia kolhuja mitä on matkan varrella syntynyt ja ”amispatentteja”, joita edellinen omistaja on ilmeisesti harrastanut enemmänkin. Ja lisäten vielä, edellinen omistaja oli repinyt alkuperäisen ahtopaineen säätimen pois, vienyt alkuperäiset kangasmatot, kaikki kaiuttimet yms. (lisä)varusteita…
Mutta jotain positiivisia muutoksia myös on tehty kuten jenkkiparkit, jotka omasta mielestä passaa kyseiseen laitteeseen kuin nenä päähän, madallettu sopivasti, muttei tarpeeksi (lappujen mukaan KONIn tuotteilla), cat-back putkisto..
Nyt kun auto on vihdoin ja viimein ajossa pitää sitä ruveta laittamaan omaan silmään sopivammaksi. Ensi töikseni revin kusikalvot ajovaloista ja sumareista jotka oli vaan heitetty lamppujen päälle ja muutenkin törkeän näköiset sekä helmoissa olleet T5R kromi kohokirjaimet, jotka ei todellakaan sovi tällaiseen klassikko autoon!
Yhdestä Volvosta ylimääräiseksi jääneet 17” korkeat ja 7,5” leveät SMC merkkiset alumiinivanteet maalautin kaverilla kirkkaan oransseiksi, joista tuli erittäin maukkaat ainakin omasta mielestä. Älkää kysykö miksi juuri oranssit, koska en varmastikaan osaa vastata siihen kysymykseen… Kun vihdoin vanteet valmistui käytiin naapuri liikkeessä pyöräyttämässä päälle 215/40-17 kumit.
Seuraavaksi on luvassa ainakin auton puleeraus ja etupuskurin fiksaus.
Tästä ei ainakaan pitäisi tulla mikään ikuisuusprojekti vaan pikku ehostamisella koitetaan pärjätä ja tämä topicci on enemmänkin huoltokirja tyyppinen julkaisu.
Ei ehkä olisi pitäny kirjottaa tätä! 
Tehdyt huollot:
Ruotsissa laitettu TME Cat-back putkisto sekä lastu (Luvattu 270hp ja 400Nm)
Turbosmart In-Cabin ahtopaineensäädin ostettu, asennettu Vaihdettu alkuperäinen säädin tilalle
Laturi vaihdettu, käytetty , 240tkm
Vapaa hihnapyörä ostettu uusi ja käytetty kiristin(ja ”teline”) vaihdettu , 240tkm
Vaihdettu taakse etummainen pusla , 239500km
Vaihdettu jarrupalat taakse, 239500km
Tehdaskorjattu turbo, alkuperäinen: Mitsubishi TD04HL-15G BuuBBalle kiitokset! Kilometrit: 240tkm
Ilmanputsarille menevä "raitisilmaputki" laitettu kiinni kun ei ollut
Hihnakiristin uusittu OEM-tuotteella, 245443km
Tehdyt muutokset:
Äänieristetty kauttaaltaan STP Bomb Bulk Bitumilla
Poistettu keltaiset kalvot ajovaloista ja sumareista
Vanteet maalattu sekä uudet kesärenkaat, 239000km
Helmoista poistettu T-5R tuuninki merkit
Tarroja lisäilty sinne tänne
Soitin päivitetty Pioneer:in tuotteeseen
Maski maalattu
Etuvalot, vilkut ja kylkivilkut kalvotettu Smoke:lla
Maalattu puskurimaalilla mattamustaksi etu- ja takapuskurin listat, ovien listat, ovien kahvat ja peilien ympäriltä
Kilventaustavalo ledit
Ostettu T-5R OEM kangasmatot
Tummennukset uusittu 35% kalvolla, etulasit tummennetaan kun Volvo taas ajossa
Sisustan valot päivitetty ledeihin
Ja loppuun kuvia kyseisestä laitteesta:
Volvon kuosi tullessa taloon (Humalassa räpsästy erittäin huono kuva)

Talvikuosia. Keltaiset kalvot nypitty pois ja pesty antaumuksella


Keulasta päin kuvaa, kasipätkän keula


Näin mennään tällä hetkellä


Ja takaapäin, vähän se katsuri valitti että liian tummat takavalot... Ois tuolla nyt odottamassa kasipätkän orkkis takavalot jos tulee hätä että on pakko vaihtaa...

Ja fiilistelyä Qwerr:in kanssa

