Futurez  Kulkukoira

Volvo 855 T-5R ja ++400hp..

  • 81 Vastauksia
  • 32128 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Volvo 855 T-5R ja ++400hp..
« : 14.06.2013, 10:19:54 »
Volvo 850 T-5R, 1995

Auto tuli taloon kesällä 2012 vaihdelaatikko vikaisena, jolloin se siirrettiin melkein saman tien tutulle vaihdelaatikko remonttiin. Meni syksy, talvi ja vielä pitkälle kevääseen ennen kuin Volvo saatiin kunnolla toimimaan, matkan varrella tuli enemmän risuja kuin ruusuja: ostettiin yksi täysin sopimaton laatikko, alkuperäinen laatikko joka rempattiin, mutta laukesi melkein heti rempan jälkeen ja tämän jälkeen ostettiin käytetty laatikko joka toistaiseksi toimii ja on paikoillaan. Vielä siis löytyy täysin rempattu laatikko uusilla osilla, josta vain meni tasauspyörästö hajalle (Jos joltakin löytyy 2.3 T5:s automaattilaatikon tasauspyörästö edullisesti voisi ilmoittaa).       
Volvolla oli ajettu 236tkm kun se tuli taloon ja nyt pyörähti 240tkm (21.05.2013) Lippujen ja lappujen mukaan autolla on ajettu aika välillä 2007-2013 ainoastaan 35tkm eli on ollut todella vähällä ajolla ja sen huomaa, auto on todella hienossa kunnossa lukuun ottamatta muutamia kolhuja mitä on matkan varrella syntynyt ja ”amispatentteja”, joita edellinen omistaja on ilmeisesti harrastanut enemmänkin. Ja lisäten vielä, edellinen omistaja oli repinyt alkuperäisen ahtopaineen säätimen pois, vienyt alkuperäiset kangasmatot, kaikki kaiuttimet yms. (lisä)varusteita…
Mutta jotain positiivisia muutoksia myös on tehty kuten jenkkiparkit, jotka omasta mielestä passaa kyseiseen laitteeseen kuin nenä päähän, madallettu sopivasti, muttei tarpeeksi (lappujen mukaan KONIn tuotteilla), cat-back putkisto..

Nyt kun auto on vihdoin ja viimein ajossa pitää sitä ruveta laittamaan omaan silmään sopivammaksi. Ensi töikseni revin kusikalvot ajovaloista ja sumareista jotka oli vaan heitetty lamppujen päälle ja muutenkin törkeän näköiset sekä helmoissa olleet T5R kromi kohokirjaimet, jotka ei todellakaan sovi tällaiseen klassikko autoon!
Yhdestä Volvosta ylimääräiseksi jääneet 17” korkeat ja 7,5” leveät SMC merkkiset alumiinivanteet maalautin kaverilla kirkkaan oransseiksi, joista tuli erittäin maukkaat ainakin omasta mielestä. Älkää kysykö miksi juuri oranssit, koska en varmastikaan osaa vastata siihen kysymykseen… Kun vihdoin vanteet valmistui käytiin naapuri liikkeessä pyöräyttämässä päälle 215/40-17 kumit.
 
Seuraavaksi on luvassa ainakin auton puleeraus ja etupuskurin fiksaus.

Tästä ei ainakaan pitäisi tulla mikään ikuisuusprojekti vaan pikku ehostamisella koitetaan pärjätä ja tämä topicci on enemmänkin huoltokirja tyyppinen julkaisu. Ei ehkä olisi pitäny kirjottaa tätä!  :2funny:

Tehdyt huollot:
Ruotsissa laitettu TME Cat-back putkisto sekä lastu (Luvattu 270hp ja 400Nm)
Turbosmart In-Cabin ahtopaineensäädin ostettu, asennettu Vaihdettu alkuperäinen säädin tilalle
Laturi vaihdettu, käytetty , 240tkm
Vapaa hihnapyörä ostettu uusi ja käytetty kiristin(ja ”teline”) vaihdettu , 240tkm
Vaihdettu taakse etummainen pusla , 239500km
Vaihdettu jarrupalat taakse, 239500km
Tehdaskorjattu turbo, alkuperäinen: Mitsubishi TD04HL-15G BuuBBalle kiitokset! Kilometrit: 240tkm
Ilmanputsarille menevä "raitisilmaputki" laitettu kiinni kun ei ollut
Hihnakiristin uusittu OEM-tuotteella, 245443km

Tehdyt muutokset:
Äänieristetty kauttaaltaan STP Bomb Bulk Bitumilla
Poistettu keltaiset kalvot ajovaloista ja sumareista
Vanteet maalattu sekä uudet kesärenkaat, 239000km
Helmoista poistettu T-5R tuuninki merkit
Tarroja lisäilty sinne tänne
Soitin päivitetty Pioneer:in tuotteeseen
Maski maalattu
Etuvalot, vilkut ja kylkivilkut kalvotettu Smoke:lla
Maalattu puskurimaalilla mattamustaksi etu- ja takapuskurin listat, ovien listat, ovien kahvat ja peilien ympäriltä
Kilventaustavalo ledit
Ostettu T-5R OEM kangasmatot
Tummennukset uusittu 35% kalvolla, etulasit tummennetaan kun Volvo taas ajossa
Sisustan valot päivitetty ledeihin


Ja loppuun kuvia kyseisestä laitteesta:

Volvon kuosi tullessa taloon (Humalassa räpsästy erittäin huono kuva)


Talvikuosia. Keltaiset kalvot nypitty pois ja pesty antaumuksella  S*


Keulasta päin kuvaa, kasipätkän keula  S*


Näin mennään tällä hetkellä




Ja takaapäin, vähän se katsuri valitti että liian tummat takavalot... Ois tuolla nyt odottamassa kasipätkän orkkis takavalot jos tulee hätä että on pakko vaihtaa...


Ja fiilistelyä Qwerr:in kanssa



« Viimeksi muokattu: 14.08.2014, 13:38:55 kirjoittanut JiRRR »
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #1 : 14.06.2013, 16:34:03 »
Pirtee ilmestys  :P Korin harmaat osat vaatis vähän käsittelyä...
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #2 : 14.06.2013, 16:42:02 »
Hieno R O0 Näitä alkaa olemaan foorumilla jo ihan kunnioitettava määrä  8)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #3 : 14.06.2013, 16:45:51 »
Nyt kun kerran vanteet on oranssilla, niin vedät listatkin samalla oranssilla S*
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #4 : 14.06.2013, 17:25:52 »
Nyt kun kerran vanteet on oranssilla, niin vedät listatkin samalla oranssilla S*
No ei helevetissä. Jotenkin näitä klassikoita sentään pitäisi kunnioittaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #5 : 14.06.2013, 18:54:29 »
Nätti auto. Harmaat listat mustiksi, niin tulee oikein mustanpuhuva autosta. ::) :)

Edit: Niin, ja ovenkahvat myös mustiksi. 8)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2013, 18:56:16 kirjoittanut Merlin »

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #6 : 14.06.2013, 19:09:18 »
No ei helevetissä. Jotenkin näitä klassikoita sentään pitäisi kunnioittaa.
Niimpä, siks nuo vanteet pitäs olla vähän hillitymmän väriset. :juhau:
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #7 : 14.06.2013, 19:14:56 »
Nyt kun kerran vanteet on oranssilla, niin vedät listatkin samalla oranssilla S*
Ja siitä se idea sitten lähti:

Joku tykkää joku ei :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #8 : 14.06.2013, 19:30:35 »
 :2funny:
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #9 : 14.06.2013, 19:52:32 »
Valitettavasti oranssia ei tule autoon kuin ehkä muutaman tarran merkeissä... vanteet tuo jo tarpeeksi kontrastia :D nii ja listat ehkä korin väriin tai ehostaminen vain.
Ja kiitoksia palautteista  :)
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa Qwerr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • JRJ Garage
    • Kuvia piracy.pic
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #10 : 15.06.2013, 16:23:37 »
Ja siitä se idea sitten lähti:

Joku tykkää joku ei :D

Nyt viirottaa ja pahasti!! pois moiset ideat päästä  :nohnoh
JRJ Garage
Kesälle: Toyota "Soile" Soarer 2.5TT 1jz-gte -91 Käyttöauto: Nissan Stagea Autech Axis VQ25DD Talvelle: Volvo 940 D24T Holset hx35 EX: Volvo "SexAvTio" S60 2.4 -01 Ex: Volvo 850 "Hirvilulla" T5 wagon

janttu77

  • Vieras
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #11 : 15.06.2013, 20:06:44 »
juu ei sovi kyllä munkaan silmään oikein  ::)

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #12 : 16.06.2013, 12:28:52 »
Ostaa päräytin siinä valtion viimeisillä varoilla soittimen kaverilta, alko nyppimään ku ei oo usb-,aux- paikkoja soittimessa ja muutenkin ihan perssest, entinen jvc:n tuote, nyt Pioneeria.
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #13 : 22.07.2013, 22:43:33 »
Pitkästä aikaa löpinää.. Soitin on vaihdettu ja saatu volvo soimaan huomattavasti paremmin!
Sekä Eteippi.fi:stä laitettu kasa tarroja tilaukseen tänään.. Sisältäen mm. oranssit hirvitarrat  S*

Niin ja asiasta keppihevoseen... Ärrässä on TME:n cat-back putkisto sekä kyseisen firman lastu. Nyt on sellanen suuri kysymys mielessä että kuinkahan paljon ahdot mahtaisi olla kyseisellä lastulla vai onko tehneet mahdollisesti tapauskohtaisen lastun? Jotakin osviittaa olisi kiva saada. Tuossa kattellu ja miettiny sekä tuumaillu niin päässyt 1.0-1.2 Bar tulokseen.. Olisiko jollakin parempaa ja tarkempaa tietoa?
« Viimeksi muokattu: 22.07.2013, 22:46:03 kirjoittanut JiRRR »
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Volvo 850 T-5R '95
« Vastaus #14 : 30.07.2013, 11:11:26 »
Ei tartte auttaa muoviämpäri!  >:(
Saatiin äRRän ahtopaineet kohdilleen kun heitettiin alkuperäinen ahtopaineen säädin kiinni. Nyt ahdot pysyy 1.2Bar nätisti ja vetoja tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi! Tosin eilen verotti vesisade eikä sen seurauksena saanut ainuttakaan kiihdytystä etteikö olisi lyönyt tyhjää, oli sitten vauhtia 20km/h vai 120km/h niin aina sama homma..
Mutta nyt on olo ku pikku pojalla jouluaattona!  :2funny:

Ja sitten tuli vaihdettua takavalot joissa on yks kerros tummennuslakkaa ja sopii ainakin omaan silmään erittäin hienosti ja samalla tuli ruuvattua vetokoukku pois.

PS. Kuvia tulee johonaki vaihees jahka tuo perkleen samsungi suostuisi yhdistymään mun koneeseen että sais kuvat koneelle :D Tai sitte joudun puhelimella tappelemaan yks kuva kerrallaan photobuckettihin  >:(
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

 

RallyBaron  Samppasport