Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

242 Twincharged T5 -RK

  • 240 Vastauksia
  • 107447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #165 : 11.06.2015, 19:02:23 »
Sitkeesti sä olet tätä rakentanut, varsinkin kun tsekkaa alkuaihion  :) Penkit ja ovipahvit näyttää kyllä kaatopaikkakamalta verrattuna muuhun autoon, jossain vaiheessa kenties päivitystä kun saat tekniikan pelaamaan?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #166 : 12.06.2015, 06:34:10 »
Etupenkit päivittyy varmaan aikanaan, ei nyt kuppipenkkeihin, mutta johonkin vähän sporttisempiin, mutta tyyliin sopiviin. Muuten toi sisusta on mun mielestä ihan hyväkuntoinen ja luo mukavasti vanhempaa tyyliä, johon suuntaan auton ilme on muutenkin muuttunut.

Poissa VTH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #167 : 12.06.2015, 08:17:21 »
Tyylikäs auto on rakentumassa. Pidän just tosta vanhasta lookista sisustaa myöten.
Volvo PV 1965
Volvo 240 stw 1990
Ja jotain muun merkkisiä käyttiksiä

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #168 : 12.06.2015, 18:37:07 »
Mukavannäköstä jälkeä syntyy!  :pomo:
Ja siistikuntoset ovipahvit oot löytäny... itse oon ettiny tuommosia mustina varmaan pari vuotta, erittäin heikolla menestyksellä.
Milläs irrotit tuon tuulilasin että sait täysin ehjänä? Ihan siimalla tms. sahaamalla?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #169 : 12.06.2015, 22:09:31 »
Milläs irrotit tuon tuulilasin että sait täysin ehjänä? Ihan siimalla tms. sahaamalla?

Mattopuukko on tosi kova sana. Sillä tullut nyt pari irroitettua.
No kun halvalla sai.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #170 : 13.06.2015, 09:10:42 »
Mattopuukko on tosi kova sana. Sillä tullut nyt pari irroitettua.
Purku 960:sta tuli irroitettua takalasi mattopuukko/lasta yhistelmällä.
Kyllähän se irti lähti ja vaurioita reunoihin ei tullu juurikaan, jotain pientä silti.
242:ssa mulla on vuosia sitten vaihdettu, mut edelleen täysin uudenveronen lasi joten se pitäs saada 100% ehjänä irti maalausprojektin takia.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #171 : 13.06.2015, 10:41:40 »
Mistään mitään tietämättä, niin kai se parhaiten irtoaa asiaankuuluvilla työkaluilla? ???

http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autoty%C3%B6kalut/Tuulilasin+vaihto/797/Liimalasinleikkausty%C3%B6kalusarja+7-osainen+Kraftmann/4698
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #172 : 13.06.2015, 20:06:14 »
Polkupyörän ohut vaijeri todettu kestäväksi sahausvälineeksi. Ekana ton sikatack drive paketin, jolla siis liimasin, mukana tulleella rautalangalla, mutta se tuppasi alkaa katkeilemaan puolessa välissä.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #173 : 13.06.2015, 23:28:41 »
Polkupyörän ohut vaijeri todettu kestäväksi sahausvälineeksi. Ekana ton sikatack drive paketin, jolla siis liimasin, mukana tulleella rautalangalla, mutta se tuppasi alkaa katkeilemaan puolessa välissä.
Pitääpä pitää tuo korvan takana kun oma lasin irrotus tulee ajankohtaseks. :D
O_J:n linkittämä sarja on varmasti pätevä jos yhtään enempää noita tarvii irrotella...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #174 : 13.06.2015, 23:39:26 »
Pitääpä pitää tuo korvan takana kun oma lasin irrotus tulee ajankohtaseks. :D
O_J:n linkittämä sarja on varmasti pätevä jos yhtään enempää noita tarvii irrotella...

...jos siinä vaan tulee käyttöohjeet mukana. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #175 : 28.06.2015, 11:37:37 »
Pitäis yrittää katsastaa auto alkuviikosta :o

Asenneltu mm. konepelti ja takasivulasit. Niiden lasien karmithan oli mustaksi maalattuja ja tarkoitus oli, että olisin saanut niistä 70-luvun tyyliset, kun silloin näissä oli kromatut(?) vielä. Irrottelin maalit, jotka oli aika sitkeessä kiinni, ja alumiiniähän noi taitaa olla, joten varmaan hapettuvat täkäläisissä olosuhteissa nopeasti, ellei ole yhtenään kiillottamassa. Toistaiseksi ne kuitenkin kiiltävät kiilloituksen jäljiltä, kuin olisivat kromatut.

Kova säätely tossa megassa on, kun en ole ennen säädellyt ja haittaa tekee sekin, että ei ole vielä tosiaan autoa katsastettu ja paha säädellä, kun ei kunnolla ajamaan pääse. Toi nykynen "warmup only" tyhjäkäyntiohjaus on vähän huono, kun tuhjäkäynti tuntuu huononevan, kun auto tulee todella kuumaksi. Jos säätää isommalle, niin normaalilämpöisenä käy sitten helpolla liian kovin. Hiukan asiaa pystyi auttamaan myös sytkäennakolla kikkailemalla. Pitää koittaa laittaa asetukset tuohon "closed loop idleen", niin pääsisi siitäkin. Säädöillähän ei nyt sen kummempaa väliä vielä ole, kuin että sen pystyis ajamaan konttorille ja siellä saisi päästöt mitattua.

Virtalukon pohjassa huomasin olevan vikaa, kun auto käynnissä ei toiminut melkein mikään sähkövehje enää. Hiukan jos avainta kääntää taaksepäin, niin toimii taas, mutta jos antaa palautua suoraan starttiasennosta, niin ei saa kontaktia.

Kauheen paljon toi lämpeää jostain syystä. Vaikka flektiä pitää koko ajan päällä, niin tossa pihalla ei voi kovin kauaa käytellä, kun jo veden lämpö on 100 astetta. En viitsi paljon sen ylemmäksi päästää, vaikka eihän kiehumispiste niin matalalla ole. Välijäähy toki estää ilman kiertoa syylärille ja auto paikallaan ilma ei kierrä, mutta luulisi, että ei sitä lämpöäkään nyt tyhjäkäynnillä ja pikku kaasuttelulla ihan mahdottomia määriä syntyisi. Eristin nyt pakosarjankin kääreellä niin hyvin, kun sen sai purkamatta turboa pois, mutta moottoritilan lämmöt etenkin pakosarjan puolella on kyllä silti törkeän kuumat.

Valojen korkeus on nyt säädetty ja sen verran kokeiltu tiellä, että pystyy ajamaan konttorille. Nopeusmittari ei kyllä toimi jostain syystä.. Pitää kokeilla toista mittaria, jos ei sillä tokene, niin varmaan toi mun vanhaan perään virittelemä anturointi ei pelaa.




Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #176 : 28.06.2015, 12:31:02 »

Kauheen paljon toi lämpeää jostain syystä. Vaikka flektiä pitää koko ajan päällä, niin tossa pihalla ei voi kovin kauaa käytellä, kun jo veden lämpö on 100 astetta. En viitsi paljon sen ylemmäksi päästää, vaikka eihän kiehumispiste niin matalalla ole. Välijäähy toki estää ilman kiertoa syylärille ja auto paikallaan ilma ei kierrä


Kannattaa rakentaa jonkunlainen tuulitunneli flektille..

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #177 : 28.06.2015, 18:35:54 »
minkäslainen lämpömittari tässä on? meinaan että lämpeneekö se oikeesti.  just taistelin saman homman kanssa. mittari sai huonosti maita ja sen takia näytti liikaa. ja mittari on siis bilteman elektroninen.

Poissa Jessuppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #178 : 28.06.2015, 20:11:44 »
Uutta pelitä niin kyllä siittä vielä asiallisen näköönen tuloo viä  8) ja jatka vaan tämän topicin tekoa mukava seurata etenemistä.
Volvo 745 2.3 Turbo
JRJ Garage


Poissa -Lauri-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #179 : 28.06.2015, 22:04:19 »
Mitähän katsuri tykkää tosta hukkaportin putkesta?  :D Mutta kaikinpuolin siistin näkönen peli  S*
Volvo 745 B230FT -89
Volvo 240 D5252T -86

 

KL-varaosat  Race.fi