Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!

  • 121 Vastauksia
  • 48832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #15 : 11.07.2011, 15:13:22 »
Mielenkiintoinen projekti, varsinkin kun itse olen aikalailla samoilla kriteereillä kasannut omaa samanlaista autoa, tosin eri koneella. Meinasitko itse taivutella kaaret vai ostaa jostain valmiiksi taivutellut?
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #16 : 11.07.2011, 15:44:01 »
Tätä kyllä pitänee muistaa seurailla!

Mielenkiintoinen "ralliauto"  ::)

Ja vielä samalla koneella mitä mulla.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #17 : 11.07.2011, 15:59:31 »
Jos oikein muistan niin jotain etua BTCC sarjassa tuosta farkkukorista oli koska seuraavalle vuodelle se muistaakseni kiellettiin :)
VÄÄRIN, ei kielletty, vaan vuodelle 95 sallittiin semmoiset spoilerit että niitä ei olis sääntöjen mukaan saanu farmariin asennettua (ilmeisesti ei saa ylittää auton kattolinjaa korkeudessa eikä takapään pystylinjaa pituussuunnassa), joten volvo ns. pakotettiin vaihtamaan sedaniin koska ei olis ollu mitää mahdollisuutta pärjätä jos aerodynaaminen pito puuttuu lähes kokonaan.

Meinasitko itse taivutella kaaret vai ostaa jostain valmiiksi taivutellut?
Kaaret teetetään autoon paikalleen asennettuna, sen takia koska säännön mukainen putki on sen verran tyyristä ettei sillä viiti montaa harjotusvetoa ottaa  :pomo:

Voin sanoa jos joku meinaa 850n johtosarjoja perata, niin aikaa viikko ja pari koppaa kaljaa, niin sais kerralla vedettyä kaikki turhat pois.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #18 : 11.07.2011, 17:06:41 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta, täytyypäs alkaa seuramaan 8)

Mihin kaikkialle korinsaumoihin vedätte hitsisaumaa korinvahvistuksessa, mahtaisiko siitä löytyä kuvia?

Niin ja oliko takapuskurin takapuolella pehmeitä yllätyksiä :D
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #19 : 11.07.2011, 18:31:37 »
Mihin kaikkialle korinsaumoihin vedätte hitsisaumaa korinvahvistuksessa, mahtaisiko siitä löytyä kuvia?
Tulee kuvia kun päästään vaffistus vaiheeseen, vielä on tunneiksi ja taas tunneiksi korikitin poistoa ja eristeiden.

ps. volvolla nuo ohkasimmat "eristeet" aika hyvin liimattu  >:(

Niin ja oliko takapuskurin takapuolella pehmeitä yllätyksiä :D
Ei kovin paljon, toisella puolella puskurin ja sisälokarin kulmassa ja sitten puskuripalkin kiinnityspaikoissa, mutta muuten yllättävän vähän.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #20 : 11.07.2011, 21:00:05 »
VÄÄRIN, ei kielletty, vaan vuodelle 95 sallittiin semmoiset spoilerit että niitä ei olis sääntöjen mukaan saanu farmariin asennettua (ilmeisesti ei saa ylittää auton kattolinjaa korkeudessa eikä takapään pystylinjaa pituussuunnassa), joten volvo ns. pakotettiin vaihtamaan sedaniin koska ei olis ollu mitää mahdollisuutta pärjätä jos aerodynaaminen pito puuttuu lähes kokonaan.
Niin muisti petti, mutta muistin että joku sääntömuutos tuli jonka takia siirtyivät sedaniin. Tiedä sitten oliko tuosta farkusta aerodynamisesti etua sedaniin verrattuna jos ajaa ilman suuria spoilereita.

Hitto joskus pitäis vielä laittaa tuommoinen 850 BTCC-lookkeri :).
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #21 : 11.07.2011, 21:34:51 »
Tätä topiccia joutuu kyllä itekki silmäilemään, sen verran harvinaista matskua tulossa.  :)

Se vakio-peltisarja on käsittääkseni ihan kohtuullisen mallinenkin jopa. Olihan peltisarjoja 400-sarjassakin, vinokoneen perään ovat mokomat köyhäilly ja pistäny tuon valumöntin.  :P
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #22 : 06.10.2011, 15:20:57 »
Onkos tällä suunnalla tapahtunu mitään??
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #23 : 07.10.2011, 20:11:04 »
Onkos tällä suunnalla tapahtunu mitään??
Viikon tai parin päästä mennään taas rakentamaan. Viime kerralla oli kannen irrottelu menossa mutta se jäi vähän kesken, kun kukaan ei huomannu sitä imusarjan tukirautaa  :buck2: No ehkä syynä oli paikallinen kelloaikakin sillon.

Vauhti kiristyyy kunhan saadaan kuljetuskalusto talvehtimiskuntoon, niin sitten voi rakentelupäivät pyhittää kokonaan tälle, nyt se on 70% kuljetuskaluston laittoa ja 30% tätä. Onneks kausi loppus niin ei vie enää tosta 30%sta omaa osuuttaan kilpurin pajatus kuntoon.

Tuli kyllä rakennusmotivaatiota kun kausi päättyi 3.sijaan. Ja 2.sijaan Rankingissa http://mallasracing.info/Hanaa_2011/Hanaa_Ranking_Racing_2011.pdf (rankingissa luokat 1&2 sekaisin, niin näyttää 4.sijaa vikasta kisasta)
« Viimeksi muokattu: 07.10.2011, 20:15:57 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #24 : 17.10.2011, 18:15:47 »
Kansihilppeet on tungettu 2muovilaatikkoon, ja ny pitää hommata niille kyyti pohojanmaalle.

Vaihdelaatikko ja bensatankki on enää kopasta irrotettavien osien listalla, sen jälkeen pääsee kasaamaan. Ens kuun alussa olis tarkoitus askarrella pääkaaren ja sivukaarien mallit teettämistä varten. Täytyy varmaan teettää ylimääränen setti omiin varastoihin jos tulevaisuudessa keksii jotain perverssiä rakentaa itellekkin väärävetoisesta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #25 : 01.11.2011, 22:03:09 »
Eilen sain haltuuni taakse vakaajan tähän, kiitos arska11, oikeen muuta edistystä ei oo vielä tapahtunu, näillä näkymin rakennus jatkuu 19.päivä, kun ei muulloin sovi muulle porukalle.

PS. Jos jollain on asiaa Varsinaisesta Suomesta-> Pohojanmaa, niin YV. tars noi kansihilppeet saada tekijälle.  S*
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #26 : 03.11.2011, 15:31:51 »
Ens kuun alussa olis tarkoitus askarrella pääkaaren ja sivukaarien mallit teettämistä varten. Täytyy varmaan teettää ylimääränen setti omiin varastoihin jos tulevaisuudessa keksii jotain perverssiä rakentaa itellekkin väärävetoisesta.

Onko sulla jotain arviota kuinka paljon kaaret tulee maksamaan. Saattaisin myös olla kiinnostunut hommaamaan kaaret omaani?
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #27 : 03.11.2011, 22:09:16 »
Onko sulla jotain arviota kuinka paljon kaaret tulee maksamaan. Saattaisin myös olla kiinnostunut hommaamaan kaaret omaani?
Pääkaari ja sivukaaret about 200e irtoputkena, sis. materiaali(Se kylmävedetty vähähiilinen mikälie ihmeökyputki, mitä AKK vaatii).
Tietty varmaan jos useemmat väännättää samalla, niin saa jonkun verran rabattia.

Loppuosa kaaristahan on periaatteessa suoraa putkea ja sitten tarvittavat lattialatat. Katuautossa varmaan kattoon poikittaisputki ja jonkun näkönen pääkaaren takatuki sekä ehkä oviristikot. Jos kiinnostusta on niin kannattaa yvllä kirjoitella, niin toi suorat pätkätkin tulee halvemmaks varmaan kun ostaa kerralla kunnnon nipun putkea kuin se että hakee yhen kangen rautafirmasta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #28 : 19.11.2011, 22:18:31 »
Tankki revittiin pois polttoainelinjoineen, joitain ylimääräsiä kiinnitysrautoja korista poistettiin, ja tomaatti loota saatiin irti apurungon pudottamista vaille, kaveri käy huomen tiputtaas apurungon alas että saadaan tomaatti pois.

Seuraavalla kerralla luvassa taka-akselin täysmittainen kunnostus, vahvistehitsaus, sekä kiinnityspisteiden vahvistehitsaus. Massan poisto b-pilarista taakseppäin ja ruostevaurioiden korjaus takapäästä. Kamerankin vois muistaa ottaa matkaan  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #29 : 27.11.2011, 22:51:39 »
Transportaatio ongelmat ratkottu ainakin kannen menomatkalta. 2lla välilaskulla norrbackille; Naantali & Kuortane.
Loppuviikosta lienee perillä. Lähiviikkoina varmaan voidaan ootella että tulee todo-lista kannen osalta sieltä suunnalta.

Kaarimalli käyn tekemässä varmaan viikon päästä jos kaverille sopii, niin saadaan kaariasiakin etenemään.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

KL-varaosat  Race.fi