Kaikki jotka epäili projektin valmistumista tälle kaudelle voi nyt todeta epäilleensä oikein. Keli ollut sellainen että Keski-Suomen jääratakelit meni jo aikoja sitten, joten työtahtikin on hidastunut. Kerhon jääratapäivä huomenna oli viimeinen tavoite, mutta osui samalla viikonlopulle Keuruun kisan kanssa.
Mutta, auto olisi ainakin teoriassa tankkia vaille käyntikunnossa. Ajokunnossakin se olisi, kun täyttäisi jarru-, kytkin- ja jäähdytysnesteet. Niin ja sellaiset ajomukavuuteen vaikuttavat osat kuten tuulilasi ja kuskinovi voisivat olla ihan mukavia paikoillaan. Kuitenkin, kuten sanottu, teoriassa. Käytäntö voi vaatia vielä muutakin. Jousien jäykkyys ja ajokorkeus ovat vielä tuntemattomia suureita, kun auto on pukkien varassa.
Väliseinä tuli askarreltua alumiinista:
"Huoltoluukku" auki......ja kiinni. Seinä koostuu viidestä suuremmasta kappaleesta. Ensimmäsen version tein kovalevystä, jota oli helppo työstää ja sai kunnon kaavat metallin leikkaamista varten. Alimmainen kappale ja sivupalat ovat "kiinteitä", eli ne saa saumattua koriin tiiviiksi. Alimmaiseen tuli myös putki- kaapeli ym. läpiviennit, joten keskikappaleen saa ruuvein irti helposti tarvittaessa. Vikalukupistoke löysi paikkansa kartturin penkin takaa. Ylipään kappaleeseen laitoin muovisen ikkunan, että näkee vähän taakse.
Vielä mahtuu kädet väliin jos yltää. Öljynmittatikkua täytyy jatkaa, tuolta aikas hankala käyttää. Ajattelin tuoda sen takasivulasiin käyttäen kuorma-auton tms. tikkua.
RallityyliäRadion paikalle laitoin voltti- ja öljynpainemittarit, sekä tein keskikonsolin ruudutetusta alumiinista, kun sellaista sattui nurkista löytymään. Katkaisjat on 240:stä, joihin vaihdoin erilaisia symboleja. IKH:lta nimittäin saa niitä irtonaisina ja traktoriin tarkoitetut osat käyvät vähän pienemmäksi hiomalla Volvon kytkimiin. Kytkimissä on flektien ohjaukset, vesipumppu ja varaukset lisävaloille. Intercoolerin flektin kytkin on itseasiassa valokatkaisijan alla, koska siinä ollut takalasinlämmittimen kytkin omasi jo valmiit johdotukset lähes oikeaan paikkaan. Ajotietokoneen kytkimen asensin myös, liekö tuo talli vähän viileä kun näyttöön ilmaantui teksti "Low"? No, anturin puuttuminen selittäneen sen.
Jos on tarjota edukasta pienehköä tankkia ja/tai alavesiletkua niin saapi tarjota YV:llä. Alavesiletkussa on aika syvä hankauma, vaikkei kudos ihan näykään. Otin varaosa GLT:stä toisen, mutta Turbossa pakosarjan alla oleva vesiputki on erilainen. Katkaisin letkun niin läheltä mutkaa (T5:ssa mutka on siinä vesiputkessa ja vaparissa letkussa) kun sain, mutta jostain syystä se jäi toisesta päästä vähän lyhyeksi. Toinen pää olisi kyllä yltänyt paikoilleen..