Ateho  Elekma

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704127 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Nuo bilsteinit ei maksanu ku pari kymppiä enemmän ku super touringit :) määki laitan ne seuraaavaksi. Super touring on alkuperänen iskari, ei sekää huono oo.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Tuli tuossa tuota bc racinkia laiteltua. Etupäässä ei mitää ongelmia (noh koiranluut takkus niinku aina) ja keula oli tunnis vaihdettu mutta takapää, voi vitura mitä paskaa! Jousien väliin ei minkäänlaisia puristimia. Iskari kyllä lähti hyvin mutta miten ihmiset on saanu nuo jouset pois? Korjaamon asentajiltakin kävin kyselees neuvoja niin ei juuri mitään heltinny ku kuormaliinalla vetää alatukivarsia alaspäin.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Laadukkaat pienet puristimet niin saattaa onnistua ilman tukivarren pulttien irroitusta. Tai useita tukivarren pultteja irti ja hallitunkkia apua käyttäen kasaus.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
oli kyllä työmaalla niin surkeat puristimet. Pitäisi löytyä kuulemma volvoon erikoistyökaluna puristin joka menee jousen sisälle. Mutta ens viikolla uus yritys.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Mä vedin alkuperäiset jouset laikalla poikki kun olivat myös hieman tiukassa. Madallusjouset menivätkin sitten paikalleen helposti, tukivarren sisäpää irroitettuna.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Oli kyllä rälläkkä mieles kovasti :DD Tulevaisuutta aatellen en viittiny vetää.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Eipä se ollu kummonen homma, irroitin poikittaisen tukivarren ulkopäästä ja muistaakseni pitkittäisen myös.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa


Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
No nyt oli volvoltaki hyvät ohjeet, nuilla kyllä kokeillaan!

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Kyllä minäkin kirosin takajousien kans..,tiloja todella hintsusti.Jouduin lyhentämään puristimien kierre osaa 5cm,ja silti kanitti kiinni.. >:(Tuon alfamerin korj.oppaan tiedoilla ei kannata alkaa vaihtelee..,kun täytyis irrottaa jarrusatulakin veks..tietty tilaa tulee enemmän..Kiintoavaimella kitkuttelin sentti sentiltä puristimia kasaan..Lopuksi kaveri painoi kakkosnelosella tukivartta alaspäin,niin irtosihan tuo jousi..,olisi kannattanut  irrottaa suosiolla ainakin poikittainen tukivarsi toisesta päästään (kauimmainen pultti).olis säästyny aikaa ja hermot..

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
itsekin yritin alatukivarsien väliin laittamalla kuormaliinan ja kiristää alaspäin mutta perkele loppui haba kesken :D

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
noni nyt on takapääki bc-racinkia. Kävin korjaamon jampoilta hakemassa toisenlaisen puristimen. jarrusatulan kun irroitti niin sai just jousen väliin. Pois keplottelu oliki ahdas mut väkisin lähti :D Uus menikin sit melkein heittämällä. Korkeutta ei vielä tullu säädettyä kohdilleen mut tuo takapään säätöä en oikee hokannu :D Sitä jenkaa ei saanu pyöritettyä juuri yhtään? sen yläkupin ison mutterin pyöritin kupin yläosaan, tiedä sitten menikö oikein mut laski ny vähäsen :D

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
noni nyt on takapääki bc-racinkia. Kävin korjaamon jampoilta hakemassa toisenlaisen puristimen. jarrusatulan kun irroitti niin sai just jousen väliin. Pois keplottelu oliki ahdas mut väkisin lähti :D Uus menikin sit melkein heittämällä. Korkeutta ei vielä tullu säädettyä kohdilleen mut tuo takapään säätöä en oikee hokannu :D Sitä jenkaa ei saanu pyöritettyä juuri yhtään? sen yläkupin ison mutterin pyöritin kupin yläosaan, tiedä sitten menikö oikein mut laski ny vähäsen :D

Se mutteri mihin jousi vastaa säädetään jousen esijännitys. Ja iskarista säädetään korkeus ;)

"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Onko haittaa että se esijännitys on ylhäällä? :D Se iskarin säätö oli tosiaan outo kun sen alamutterin aukaisi ja pyöritti iskarin runkoa alaspäin niin kierros ja stoppas siihen. ylöspäin kyllä meni vaikka kuinka paljo mutta alas ei juuri mitään..

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Onko haittaa että se esijännitys on ylhäällä? :D Se iskarin säätö oli tosiaan outo kun sen alamutterin aukaisi ja pyöritti iskarin runkoa alaspäin niin kierros ja stoppas siihen. ylöspäin kyllä meni vaikka kuinka paljo mutta alas ei juuri mitään..

Jousi pitkänä --> löysä ;) Ettei se olis ollu sitten likimain matalinta? ???
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Elekma  Autoracing