Elekma  Autoracing

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

hevepe

  • Vieras
Nyt on kysyttävä ku rupes epäilyttää. Eli eibach pro kit volvo v70 2004:een. Tuleeko nuo keskellä olevat jouset eteen vai taakse? Nuo mitkä on keskellä lukee VA joka kait tarkottaa, että eteen, mutta ku miulla oli semmonen kutina, että nuo reunoilla olevat tulis etee. Hjelp the stupid.


« Viimeksi muokattu: 14.02.2015, 10:22:15 kirjoittanut hevepe »

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Keskellä olevat tulee eteen.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Samina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Nyt ois laitettu bc racing V1 alusta tilaukseen  8) Nyt jännitellään että irtooko leima autoon alustan kanssa.  ;D
Oisko kellään kuvaa missä ois kyseinen alusta paikallaan ja 19" vanteet alla?  :pomo: Autona siis v70 01
Nykyinen: 855 T5R
Käyttis: S60 alla

Ex :V40 T4,855 T5R Keltuainen S40, 240,V70 mk2

Poissa Inke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Meinaatkos itte asennella?

Jos meinaat niin mielellään kuulisin kokemuksia asennuksesta, korkeuden ja jäykkyyden hakemisesta kohilleen  :pomo:


Siis tässä omaan 60:seen kattellu/ mietiskelly kohta kk pvät alustasarjaa. Nyt vaan en osaa päättää kumman ottaisin, Bilsteinin B12 vaiko ton saman BC:n V1:sen...
S60 2.4 -01

Poissa Samina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Meinaatkos itte asennella?

Jos meinaat niin mielellään kuulisin kokemuksia asennuksesta, korkeuden ja jäykkyyden hakemisesta kohilleen  :pomo:


Siis tässä omaan 60:seen kattellu/ mietiskelly kohta kk pvät alustasarjaa. Nyt vaan en osaa päättää kumman ottaisin, Bilsteinin B12 vaiko ton saman BC:n V1:sen...


Kyllä meinattiin että ihte laitellaan paikalleen. Vielä noita 19" vanteita mulla ei oo.Tällä hetkellä alla Titanit feat hakka 7.
Monihan tuota alustaa on kehunut että on todellakin hintansa väärti. Kerron tarkemmin asennuksesta kun on sen aika  ;)
Nykyinen: 855 T5R
Käyttis: S60 alla

Ex :V40 T4,855 T5R Keltuainen S40, 240,V70 mk2

hevepe

  • Vieras
Olis yks kysymys (ainaki alkuun). Kasasin tänään iskari setin kasaan. Eli etu super touring ja eibach jousi. Sit kun siihen yläpäähän tulee se tukikumi ja sen päälle se nelisiipinen mutteri nii mitenkähän sen kiristys? kun kiristin sen minkä jaksoin ja sit vielä hakkasin vähän taltalla ja vasaralla kireemmäks. Tuntu vaan, ettei tarvinnu kovin paljoo kiristellä ku oli jo pohjassa. Niin mitähän ongelmia tuosta voi seurata jos se nyt onki liian löysällä? tai houmaako sen heti jäikö joku huonosti kun vapauttaa jousen puristimista?

Oon epävarma ku ekaa kertaa tämmösen rempan kimpussa.  :P
« Viimeksi muokattu: 15.02.2015, 23:00:30 kirjoittanut hevepe »

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Olis yks kysymys (ainaki alkuun). Kasasin tänään iskari setin kasaan. Eli etu super touring ja eibach jousi. Sit kun siihen yläpäähän tulee se tukikumi ja sen päälle se nelisiipinen mutteri nii mitenkähän sen kiristys? kun kiristin sen minkä jaksoin ja sit vielä hakkasin vähän taltalla ja vasaralla kireemmäks. Tuntu vaan, ettei tarvinnu kovin paljoo kiristellä ku oli jo pohjassa. Niin mitähän ongelmia tuosta voi seurata jos se nyt onki liian löysällä? tai houmaako sen heti jäikö joku huonosti kun vapauttaa jousen puristimista?

Oon epävarma ku ekaa kertaa tämmösen rempan kimpussa.  :P

Kyllä sen tuntee kun se on pohjassa, eikä sitä tarvii sen enempiä hakata, se tosiaan kiristy aika äkkiä itelläkin eli kyllä se sullakin taitaa pohjassa olla.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa DaKeiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Nyt ois laitettu bc racing V1 alusta tilaukseen  8) Nyt jännitellään että irtooko leima autoon alustan kanssa.  ;D
Oisko kellään kuvaa missä ois kyseinen alusta paikallaan ja 19" vanteet alla?  :pomo: Autona siis v70 01

Mulla on tossa allekirjotuksen kuvassa kyseinen sarja tuumaa isommilla vanteilla.  :)

Poissa Samina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
jeps  :) Jääköhän se liian korkeeksi noilla 19"? oma maku on oma maku  ;D

Vanteiksi olen ajatellut noita Volvo Storm 19" tai sit JOS löytää oikealla keskireijällä olevat volvo odysseus repsut 18"! kun nuohan on tehty tuohon 3 kori v70?
Ei kellään ois tietoa et mistä noita kahtelis? koko Ruotsin on kahlannut läpi ja ei mistään löyty  :o  olenko sokea  :2funny:

Minkälainen rengastus sulla on tuossa?
« Viimeksi muokattu: 17.02.2015, 17:02:58 kirjoittanut Samina »
Nykyinen: 855 T5R
Käyttis: S60 alla

Ex :V40 T4,855 T5R Keltuainen S40, 240,V70 mk2

Poissa DaKeiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
jeps  :) Jääköhän se liian korkeeksi noilla 19"? oma maku on oma maku  ;D

Vanteiksi olen ajatellut noita Volvo Storm 19" tai sit JOS löytää oikealla keskireijällä olevat volvo odysseus repsut 18"! kun nuohan on tehty tuohon 3 kori v70?
Ei kellään ois tietoa et mistä noita kahtelis? koko Ruotsin on kahlannut läpi ja ei mistään löyty  :o  olenko sokea  :2funny:

Minkälainen rengastus sulla on tuossa?

On mulla tuossa edessä vielä varaa säätää alemmas, kuvan ottamisen jälkeen oon ottanu takaa ne säätörinkulat pois, ni sai vielä vähän alemmas  ;D Renkaat on kuvassa 225/35, nykyään takana 235/30.

Poissa Samina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Niin just..  8) Jos mulle 19"tulee niin rengastus tulee mulla olemaan 215/35 joka nurkkaan  S*

Aika paljon noilla renkailla saa pelattua tuota "Stanssiä"

Oisko sulla lisää kuvia autostas ?
Nykyinen: 855 T5R
Käyttis: S60 alla

Ex :V40 T4,855 T5R Keltuainen S40, 240,V70 mk2

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Kannattaa vaan olla liian pienen rengaskoon kanssa tarkkana, ettei näytä aivan hölmöltä, mutta toki jokainen tekee omien mieltymysten mukaan.

Itsellä on edessä 215/40/18 ja takana 245/35/18, ja nekin on hieman alimittaiset. Ei kyllä häiritsevästi, ehkä. En tiedä vaihtaisko ens kesäksi 19"...
Alustana BC, säädettävillä yläpäillä. Vielä on varaa laskea alaspäin, ja sen teenkin ensi kesäksi.


Tässä lähdössä pesulle vakio 225/45/17 rengastuksella:

Poissa DaKeiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Niin just..  8) Jos mulle 19"tulee niin rengastus tulee mulla olemaan 215/35 joka nurkkaan  S*

Aika paljon noilla renkailla saa pelattua tuota "Stanssiä"

Oisko sulla lisää kuvia autostas ?

Niin saa. Ei oikeen oo kuvia, pitäs pari ottaa...mulla talvivanteet 18", niillä sit autoki vähän matalampi ku kesävanteilla.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Ulkonäön puolesta BC:n setissä olisi kiva mahdollisuus saada perspuolta hieman alemmas. Omassa on nyt iskari lyhimmillään ja jousilautaset minimissä. Jo tuossa alkaa olemaan jousen esijännitys mallia nolla. En tiedä saako näihin niitä extremedrop-sarjoja? Täytyy kysyä Mamasanilta kun seuraavan kerran tulee asiaa, eli kunhan on rahaa tilata eteenkin BC:t KW:n tilalle.
Laitetaan tuo omakin rieska vertailuksi, rengastus perinteinen 225/40-18 (viimekesän ratapäiviltä):

V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Samina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Hyvän näköisiä autoja teillä! No joo, pitääpä vielä miettiä tuota rengaskokoa vielä kerran uudestaan  ::)

Tässä kuvassa on rengaskoko 235x35x19

http://www1.garaget.org/archive/133/132983/330997/330997-3130284.jpg

Saman tyyliseksi haluaisin omani
Nykyinen: 855 T5R
Käyttis: S60 alla

Ex :V40 T4,855 T5R Keltuainen S40, 240,V70 mk2

 

Autoracing  KL-varaosat