Mitäs siellä on nyt akseli/nurkka painot? vs. vakio sianpää tai vs se kasipätkä mistä on keula laitettu tuon taka-akselille.
Nyt kevyempi perä mitä sen kasipätkän keula ollut, sieltä jouset+iskarit. Tarkoitettu painavammalle akselimassalle -> liian jäykät.
Nurkkapainot odottaa edelleen mittausta, kaveri on lapissa jonka kanssa asiasta keskusteltu. Jousethan tähän on muutettu, eli kynäjouset on edessä ja takana. Ne ovat lähtöisin välikoppaisesta Escortista, mutta etujouset takana ja päinvastoin. Ne on siis aika lähelle auton painoon nähden, mutta iskarit tosiaan liian jäykät, koska ne on 240/850 Volvoista.
Sää on estänyt autoilemisen, mutta tänään päästiin ekan kerran kokeilemaan autoa kunnolla. Vaurioilta ei taaskaan voitu välttyä, mutta nehän kuuluu ralliin. Onneksi ainoaksi vaurioksi jäi helmalevikkeen maalivaurio, kun ajoin aamulla trailerin laitaan, koska en osannut arvioida leveyttä oikein. Kärry on 2,1m leveä, eli pitäisi jäädä molemmille puolille vähän tilaa…
Kaverin kanssa vuokrattiin 2,5km yksityistie, mitä tuli siis ajettua edestakaisin. Volvon mittariin kertyi 64km ja bensaa paloi noin 40 litraa. Seosmittari näytti 10,3-11,5 lukemia, eli vähän olisi ohjelmoitavaa, mutta se ei onnistu itsellä. Edelleen erittäin positiivinen fiilis autosta, ottaen huomioon mistä tämä on tehty. Vaihteiston puutteet on suurimmat miinukset. Alusta toimii tarkoitukseen ihan hyvin, eli hauskaa voi pitää ja on kiva ajaa. Kertaakaan jouset ei pohjannut, mutta ovat löysemmät kuin monessa muussa kilpurissa. Nyt kun ei ollut suuria hyppyjä, ongelmia ”peräkorkeiden” kanssa ei ollut ja takakallistuksenvakaajan poistaminen rauhoitti perän liikkeitä terävimmissä pateissa sekä toi vetopitoa. Jarrut on vähän takapainotteiset edelleen, vaikka käänsin paineensäätöventtiilin tappiin. Ihan viimetippaan ei uskaltanut jättää jarrutuksia, jottei tule ylimääräisiä kuvioita. Takalevyt on nyt aika siniset. Ajattelin kokeilla jos laikkaisi palojen ulkoreunoista vähän pois tai sitten eteen pitävämmät palat jos ei auta. Lämpöjen kanssa ei ollut mitään ongelmia nollakelissä, ainoa ”vika” koko päivänä oli pieni öljyvuoto.
https://www.youtube.com/watch?v=b4ybQGnEkkQOhessa jonkinmoinen video useamman kuvauksista yhdistettynä. GoPro temppuili, joten sisäkuvaa ei ole parempaa. Kiitokset kaikille tänään mukana olleille, ensi viikonloppuna Suomen Volvo kerhon jääratapäiville?