Samppasport  Futurez

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #180 : 21.04.2013, 00:14:39 »
Lämpöanturin vaihdolla rupes pelit soimaan. Perjantaina hain siniseltä tulpat ja suuttimien tiivisteitä metsästin pitkin Forssaa. 3bar bp-säätimen heitin paikalleen ja yllättävän hyvänä pysyy seos ajossa. Painetta on nyt ~0,8bar ja 12,4-12,7 pyörii seos lappu lattiassa. Reilut parisataa kilometriä on nyt ajettu uudella tekniikalla, ihan mukavasti tuntuisi olevan vetoja vanhaan tekniikkaan verrattuna. 24mm vakaajan heitin paikalleen ja nyt kelpaa mutkatietä päästellä. Puslajumppaa pitäisi rahatilanteen salliessa harrastaa ja takapäätä tiputtaa pikkasen lisää. Kalvot pitäisi laittaa taas valoihin ja penkkiinkin pitäisi mennä ensi perjantaina  :idiot2:

Kuvia lisäilen aamulla, jäi kamera autoon..

Edit: Ja tosiaan vakiosuuttimet toistaiseksi vielä paikallaan, 230FT:n suuttimet (337cc) on takakontissa mukana jos menee laihalle isommilla paineilla. Tosin eipä niillä enää isoa eroa ole noihin vakioihin verrattuna.








« Viimeksi muokattu: 21.04.2013, 13:14:38 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #181 : 21.04.2013, 16:09:00 »
Komiaa!  :)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #182 : 26.04.2013, 09:50:37 »
Penkissä käyty ja 258hv/325nm oli lukemat. Ahtoa n. 1bar, lappu tulee esille illemmalla.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #183 : 26.04.2013, 11:58:16 »
Onnea komeista lukemista! Vääntö näyttää pysyneen vielä käsiteltävissä lukemissa, mutta eiköhän me kovalla yrityksellä se m46 rikki saada..?

Ei vaan, tuliko potkua persdynolla mitaten lisää viikonloppuseen verrattuna?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #184 : 26.04.2013, 12:40:24 »
Onnea komeista lukemista! Vääntö näyttää pysyneen vielä käsiteltävissä lukemissa, mutta eiköhän me kovalla yrityksellä se m46 rikki saada..?

Ei vaan, tuliko potkua persdynolla mitaten lisää viikonloppuseen verrattuna?

Joo, vääntö jäi yllättävänkin matalaksi. Potkua on hieman paremmin kuin viikko sitten. Yllättävän pitkälle riittää noi vakiosuuttimet, afr oli alle 12 kaasu pohjassa. Hieman olisi vielä varaa nostaa painetta.

Edit:
Lappua esille


Tuota lappua kun katselin niin tuli kiinnitettyä huomiota tuohon ahtopaineen hitaaseen nousuun. Täytyy hukkaportin kellon telinettä hieman fiksailla, nykyinen antaa hieman periksi ja varmasti vaikuttaa em asiaan.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2013, 20:55:25 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Juhuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #185 : 26.04.2013, 21:31:00 »
No jopas ! Ei ihan huonosti. Mielenkiintoista olis käydä kans penkissä pyörähtämässä mikä olis tulos !

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #186 : 26.04.2013, 21:43:55 »
No jopas ! Ei ihan huonosti. Mielenkiintoista olis käydä kans penkissä pyörähtämässä mikä olis tulos !

Tavoitteeseen päästin  O0 Ei Forssassa taida olla tehopenkkiä? Liekö lähin Harisella Valkeakoskella?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #187 : 26.04.2013, 21:46:32 »
onnittelut lukemista! ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #188 : 26.04.2013, 22:02:24 »
Onnittelut lukemista!  O0

Aika vaparimainen vääntökäyrä eli paineet nousee jostain syystä kierrosten myötä eikä heti tappiin siellä kolmen tonnin hujakoilla.
Mikäs ahdin tässä oli, mitsulta näyttäis?
« Viimeksi muokattu: 26.04.2013, 22:04:13 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #189 : 26.04.2013, 22:09:28 »
Onnittelut lukemista!  O0

Aika vaparimainen vääntökäyrä eli paineet nousee jostain syystä kierrosten myötä eikä heti tappiin siellä kolmen tonnin hujakoilla.
Mikäs ahdin tässä oli, mitsulta näyttäis?

16T mitsu joo. Syynä ahtojen hitaaseen nousuun on varmaankin tuo alumiinista tehty hukkaportin kellon teline. Ja kiitoksia  :)

onnittelut lukemista! ;)

Kiitoksia  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #190 : 26.04.2013, 23:52:25 »
Komea peli, ja hieno rekkari!  8)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #191 : 27.04.2013, 08:17:52 »
väännöt jääny matalaks ku tosiaan ahdot hiipii hiljaa ylös. Suurin vääntö saavutettu noin 5000rpm. Jotain pientä häikkää on ku luulis sen väännön tulevan jo 3000rpm kohalla. ???

Komee seiska kyllä on ja siitä olenkin kade. :-[
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #192 : 27.04.2013, 09:21:30 »
väännöt jääny matalaks ku tosiaan ahdot hiipii hiljaa ylös. Suurin vääntö saavutettu noin 5000rpm. Jotain pientä häikkää on ku luulis sen väännön tulevan jo 3000rpm kohalla. ???

Komee seiska kyllä on ja siitä olenkin kade. :-[

Joo tuossa katselin viimesyksyistä lappua, jolloin oli vielä T3 garretti niin ~3200rpm oli huippuvääntö eli tosiaan nopeammin pitäisi saada ahdot nousemaan. Ei varmaan olisi pahitteeksi tilata eBayn kautta suoraan 1bar kello, niin ei tarvitsisi noiden bleedien kanssa pelata.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #193 : 27.04.2013, 17:45:51 »
Onnittelut lukemista  :) mikäs tässä nyt on tuo viritysresepti erikseen esitettynä?  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #194 : 27.04.2013, 17:50:32 »
Onnittelut lukemista  :) mikäs tässä nyt on tuo viritysresepti erikseen esitettynä?  ::)

Kiitoksia.

Resepti on seuraavanlainen:
B200ET kone ja vakio 530 kansi
VX-nokka
Mitsubishi TD04HL-16T ahdot n.1bar ja 940 pakosarja
3" putkisto alusta loppuun
600x300x76 kiinacooleri
Vakio suuttimet ja 3bar paineensäädin
SRE asetelma ja vakiolevy, voimansiirto muuten koskematon
Motronic  :facepalm:

Siinä kai ne tärkeimmät  :hello:
« Viimeksi muokattu: 30.04.2013, 10:40:02 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo