Eibachia ja muita isoja jousi valmistajia kun kattelee niin löytyy eri jousia eri akseli painoille.
Omaanki ei tosin enää volvo niin löytyy kolmea eri jousta samaan koriin samalta valmistajalta ainoastaan moottorikoon tuomien akseli paino erojen mukaan. Eikä ne niitä huvikseen tee jos yksi ja sama toimis yhtähyvin.
Mutta toki jokainen saa tehä omaasa niinku haluaa ja omien kriteereiden mukaan.
Ja koni ei sitten ole iso?
Entäpä Kw?
Ymmärrän pointtisi pelkässä jousimadalluksessa. Silloin lopputuloksessa eroa dieselin ja perusbensan välillä.
Puhuin noin yleisesti madalluskäyttöön tarkoitetuista iskareista.
Ja kun nyt on puhuttu asiayheydessä tuosta edullisesta säädettävästä ja niiden ristiinlaitosta:
-yksi "sporttinen" malli iskarista, joka soveltuu raskaimmallekkin mallille.
-jousi, joka ominaisuuksiltaan "sporttinen" ja kantokyvyltään raskaimmallekkin mallille.
-jokainen voi lopuksi laittaa korkeuden mieleisekseen.