KL-varaosat  Race.fi

Amazon aivastaa kaasua painettaessa, Weber pystykaasari paikoillaan

  • 12 Vastauksia
  • 7081 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Eli Weberin pystykaasari paikoillaan, ja kaasua kun painasee niin aivastaa putsariin. Ja ajaessa painasee kaasua niin ensin nykäsee, sitten lähtee vetämään. Mikähän voisi olla vikana? Väärä suutinkoko? Likaa kaasarissa? Venttiili kantaa?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Kiihdytyspumpun kalvo tulisi mieleen. Ei ruikkaa lisää bensaa äkillisessä kaasun lisäyksessä. Toimiiko jos hitaasti lisäät kaasua?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Kyllä se jollain tavalla toimii hitaasti lisättäessä. Ja muutenkin jopa niin että sillä ajamaan pystyy, mutta ärsyttävä nykäys ja yskäsy jos enemmän painaa kerralla kaasua

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
eli syystä tai toisesta ei saa bensaa tarpeeksi.katso se kakvo ekax.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa mick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi

Aika nokinen kaasari...


Mitä tuolla alhaalla olevalla ruuvilla säädetään?

https://www.youtube.com/watch?v=nNRjrazZSYE&feature=youtu.be
Tuossa vielä lyhyt pätkä, eli kyllä se jotenkin ainakin antaa bensaa kiihdytyspumpulla. Puuttuuko tuosta jokin osa, putkenpätkä tms?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi

Poissa mick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Noniin, irroitin kaasarin ja purin sen täysin osiin. Kaasarinpuhdistus spraylla ja paineilmalla putsasin kaikki kanavat. Myös suuttimet putsasin kaikki, ja tutkin että kiihdytyspumpun kalvo oli ehjä.

Orlovin linkin ohjeen mukaan tutkailin kaasaria kun sen sain paikoilleen. Tyhjäkäynnin seosruuvi oli 2.5 kiekkaa auki, ja käynti parani aavistuksen kiertämällä suutinta kiinnipäin 0.25 kierrosta. Eli tyhjäkäyntipiiri pitäisi olla kohtuu hyvin kohillaan.

Kiihdytyspumppu ruutaa kyllä bensaa kaasua painettaessa.

Nyt sitten kiinnostaisi tietää mikä suutin on mikäkin. Ohjeessa ei ollut räjäytyskuvaa, josta olisi selvinnyt. Jos oikein tulkitsin niin ilmaruuvit on 165 ja 160, nämä sijaitsi heti kannen alla ylimmäisinä.

Mitkä suuttimet on kaasarin ulkopuolella, kyljissä? Ne pääsee helposti katsomaan, kun en hoksannut kokoja ottaa ylös. Enkä myöskään niitä kohokammion pohjassa olevien suuttimien kokoja tajunnut ottaa ylös...

https://youtu.be/jlbNLbyLYvs
Tässä vielä käynti tällä hetkellä

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi

Mitkä suuttimet on kaasarin ulkopuolella, kyljissä? Ne pääsee helposti katsomaan, kun en hoksannut kokoja ottaa ylös.

Tyhjäkäyntisuuttimet


Oma DGV poksauttaa, kun kaasupolkimen latasee kerralla pohjaan. Kuulemma johtuisi liian pienestä toisiopuolen tyhjäkäyntisuuttimesta.

Poissa mick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Videolla käännän kaasuvivusta sen verran että se toinen kurkku ei ihan aukea. Tai saattaa todella vähän aueta jollain käännöllä, mutta ongelma on selvästikkin ensiöpuolella. Eli olisko ensiöpuolen pääsuutin sitten liian pieni? Eli käsittääkseni siellä kohokammion pohjassa oleva. Tutkimukset jatkuu huomenna...
« Viimeksi muokattu: 13.09.2015, 21:23:30 kirjoittanut mick »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1399
  • www.vrcf.fi
Jos se yskii vain kaasua painaistaessa mutta sitten toimii oikein kierroksilla (siis että ei ole laihalla) niin kiihdytyspumpun puolella on ongelma. Kiertää sitä voi isontamalla suuttimia muualtakin mutta pumpulle on omakin suutin.

Ja tarkasta nyt ekana että se pumppu ihan oikeasti toimii. Sille on ne takaiskut jotka voi jumittua jos on seissyt pitkään.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Kyllä se näytti videolla jotain ruikkaavan mutta onko riittävästi?
Hitaasti kaasua lisättäessä pitäisi kiihdytyspumpun ruikata tasaisesti lisää.

Ota se irti ja katso kalvo ja onko hapettumaa.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2015, 23:42:27 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Ryypyn kun vetäsee edes osittain päälle niin jää tuo yskäsy pois. Miten rikastin vaikuttaa, päästääkö se bensaa erikautta sen lisäksi että läppä sulkeutuu? Ihmettelen vain sitä että ryyppyä ei tarvi kokonaan vetää päälle, riittää että vähänkin laittaa.

Vitosen vai kympin isommat pääsuuttimet? :)
« Viimeksi muokattu: 14.09.2015, 13:45:03 kirjoittanut mick »

Poissa mick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Noniin! Johan alko kone käymään!
Paikallaan oli 140 pääsuutin ja toisiokurkulla 135. Lähdin poraamaan aina vitosella isommaksi, ja nyt on paikallaan 150 suuttimet molemmissa. Joka kerta parani käynti huomattavasti, toisiopuolen takia piti vielä kerran irroittaa kansi kaasarista. Ja vieläkin jäi ihan vähän "vooaamaan" täyskaasulla, muttei paljoa. Kerran vielä jos jaksan avata tuon, poraan toisiopuolen suuttimen 155 kokoon.

https://youtu.be/xpXHOaK6Mrc

 

KL-varaosat  Race.fi