Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 945 Classic -98

  • 92 Vastauksia
  • 35991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #15 : 26.02.2014, 15:57:27 »
Tuli vähän kulutustakin mittailtua, kun ajelin vanhempien luota Joensuusta Raaheen. Noin 9 litraa sataselle tuntui menevän, en tiiä liekkö paljon vai vähän tämmöiselle automaatille ???

Seurantaan. Kattelinkin tätä nettiautossa ja etenkin vanteet jäi mieleen eipä niistä kuvista juuri muuta saanutkaan selvää.

Joo, oli aika kehnoja ne kuvat, voisi ehkä sanoa onneksi. Ei kerennyt kukaan tekemään kauppoja nenän edestä :P
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #16 : 26.02.2014, 22:48:40 »
Ihan on kohillaan, kylillä voi pakkasella laittaa sen n. 5l lisää/100km.
Elämä on.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #17 : 27.02.2014, 07:22:55 »
Ihan on kohillaan, kylillä voi pakkasella laittaa sen n. 5l lisää/100km.
Elämä on.

Joo, ei tuo itestä mahdottomalta itsestä tuntunut. Ei tuo automaatti dieselikään ei ihan mikään pikkuruokainen tuntunut olevan, meni kuitenkin maantielläkin se melkein kasi. Kaupungissa talvella vielä paljon enemmän kun webastoa käytteli ahkeraan lyhyillä matkoilla ;D
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #18 : 02.03.2014, 18:52:41 »
Laitellaanpa pari kuvaa noista penkkien istuinosista, kun tuli niitä hinkkailtua tässä sunnuntain ratoksi.

Aikamoisen pinttymän peitossa nuo penkit:


Pikkuhiljaa vaalenee kun jaksaa hinkata:


Verrokina putsaamaton kuskin puolen istuinosa:



Pesuaineena tuli käytettyä ihan perus kissasaippuaa, ja pinnalle tuli laitettua jotain Leather masterin suoja-ainetta.

Muutamasta kohtaa oli aika ikävästi kulunut tuo väri puhki, jotta jos priiman haluaisi, pitäisi melkein alkaa maalaushommiin. Ja olipa muutama semmoinen tahrakin mikä ei irronnut pesemällä. Mutta toistaiseksi olkoonsa noin, kummasti jo vaaleni nuo istuinosat.


Edit.

Tuli katseltua tuossa kauppareissulle lähtiessä öljyt koneesta. Sattui siinä samalla silmään venttiilihässäkkä ilmansuodatinkotelon kyljessä, joka ilmeisesti on sitten tuo turbo+ paketti ??? Eipä aikaisemmin hokannut sillä silmällä katsella tuota venttiliä, nyt vain vahingossa sattui silmään ahtimelle menevät letkut :P
« Viimeksi muokattu: 03.03.2014, 15:36:46 kirjoittanut TuomasR »
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #19 : 25.03.2014, 15:25:15 »
Tulipa könyttyä vähän pellin alla, kun kelitkin ollut suotuisat. Vaihtelin tuossa uudet tulpat koneeseen ja samalla katselin muiden sytkäosien kuntoa. Tulpanjohdoista nelonen ei tarttunut paikoilleen kunnolla ja ykkösessä oli pyörinyt mutteri auki kun irrottelin piuhat. Jakajassa näkyi olevan -96 vuoden leima ja aika surullisessa kunnossa oli sisuskaluiltaan, kuten myös pyörijä. Kumman siististi kävi huomioon ottaen että noin schaissessa kunnossa nuo sytkänosat :idiot2: Pitää käydä bromanilta kyselemässä pieni kasa uusia sytkänosia tuohon ;D

Samalla tuli käytettyä ecu ja sytkänboxi irtaallaan, mielessä oli että hommailisi lastun tuohon. Ja pitänee tilailla ebaysta baarinen kello kans kaveriksi lastulle, sekä purkailla tuo plussa paketti tuosta sitten poies.

Pistetään vähän lopuksi kuvasaastettakin, nuo boschin 225:t laittelin paikoilleen melkein heti oston jälkeen.


Konehuoneestakin uskaltaa jo pikkuhiljaa laitella kuvaa, kun se tuli pestyä liukkarilla.


Equusin ikiaikainen ahtopaine mittari tuli viriteltyä väliaikaisesti tuohon mittarin kehyksen alle, katsella minkä verran tuo ahtelee.

« Viimeksi muokattu: 25.03.2014, 15:36:41 kirjoittanut TuomasR »
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #20 : 26.03.2014, 19:37:53 »
Käväisin eilen hakemassa uudet sytkähilppeet kaupasta, ja tänään vein virranjakajan kannnen takasin :buck2: 3-4mm keikkui tuo facetin tekemä kansi kun pisti pöydälle. Boschin kansikin tuntui olevan tehdastilaustavaraa, eli odotusaika kuukauden luokkaa tms. Täytyy sanoa että tasainen laatu noissa faceteissa, toisessa toimipisteessä oli noita samoja kansia ja ihan samalla tavalla keikkuivat ;D

Saa nähdä minkälainen on tuo seuraava, olikohan Brem-merkkinen. Toivotaan parasta :P
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #21 : 30.03.2014, 15:51:41 »
Käväisin eilen hakemassa uudet sytkähilppeet kaupasta, ja tänään vein virranjakajan kannnen takasin :buck2: 3-4mm keikkui tuo facetin tekemä kansi kun pisti pöydälle. Boschin kansikin tuntui olevan tehdastilaustavaraa, eli odotusaika kuukauden luokkaa tms. Täytyy sanoa että tasainen laatu noissa faceteissa, toisessa toimipisteessä oli noita samoja kansia ja ihan samalla tavalla keikkuivat ;D

Saa nähdä minkälainen on tuo seuraava, olikohan Brem-merkkinen. Toivotaan parasta :P

Itse ostin viimeksi motonetista sytkähilppeet, palautin heti takaisin, ei oikein istunut, valujälki oli aivan kauheeta yms, en muista merkkiä mutta olisi voinut olla kuulemasta päätellen sama :D Suosiolla ostin sitten orggis boschin sitten, 940 kaipaa vain parasta! :)

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #22 : 30.03.2014, 17:15:03 »
Joo, ei tuo facetti valun laadullakaan hirveästi vakuuttanut, en edes kehdannut kokeillakaan paikoileen. Tuo bremin valmiste vaikutti jo paljon asiallisemmalta, suora ja ihan asiallisen näköistä tekoa verrattuna aikaisempaan. Meinas kyllä huumori loppua noiden osien kanssa, kun oli vielä antanut väärän pyörijänkin :2funny:

Pientä huoltoakin tuli autolle tehtyä laittelin uudet ölpät suotimen kera koneeseen ja jäähdytysjärjestelmän pesu sitruunahapolla. Aika paljon pyöri jotain sakkaa tuolla jäähdytysnesteen seassa, niin arvelin ettei tuommoinen liike varmaan pahasta olisi. Aika tehokasta tavaraa tuntui olevan tuo happo, lähti tuo pinttynyt paisarikin ihan putipuhtaaksi.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #23 : 17.04.2014, 22:00:14 »
Kesävalssit tuli tuossa päiväsellä vaihdeltua alle, aika nätisti omaan silmään istuu nuo galaxyt alle S*



Mittariston osalta tuli tehtyä pientä leditusninkia. Laittelin mittaristoon ja kojelautaan vihreämpää valaistusta kuin mitä oli tehtaalta lähtiessä.


Oli jonkinmoinen hankaaminen noissa galaxyissä, että sai ne puhtaaksi. Onneksi tuo sonaxin vannepesuaine tuntui kumminkin aika hyvin purevan. Seuraavaksi odotteleekin sitten hydra-kierros tuota samaa käsittelyä, onneksi eivät vaikuttaneet ihan niin p**kaisilta :P

Jäähdytysjärjestelmään tuntui palaavan tuo ihme mähnä takaisin kun aikansa ajeli, lieneekö sitten öljyä. Pitänee varautua pikkuhiljaa kansipahvin vaihtoon henkisesti :( Näyttäisi tuo pahvi kyllä vuotavan hieman ulospäinkin tuosta öljykanavien kohdalta imusarjan alta(muutamasta kuvasta olin katsovinani, että siitä kulkisi pari öljykanavaa kanteen ???).
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #24 : 17.04.2014, 23:00:39 »
Fiksu kuntoisen näkönen ysi!. Pijähän hyvänä tuo, ei hyviä tollasia enää liikaa ole. Takaroiskeläpät ei varmaan tekis pahaa, hakkautuu puskuri aika nopeesti jos ajelee hiekkateitä.

Galagy on kyl hyvän näkönen vanne näihin kanttilaatikoihin. Ja saa järkevän kokoisia renkaita millä on vielä mukava ajaakin.

Ei olis mikään ihme että kansi tiiviste alkas olemaan vaihdon tarpeessa, alkaa ikä sille tulemaan täyteen.

« Viimeksi muokattu: 17.04.2014, 23:02:19 kirjoittanut Half time »

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #25 : 18.04.2014, 00:29:16 »
Joo no, ei tuo nyt niin hyväkuntoinen ole maalipinnaltaan mitä kuvat antaa olettaa. Tokassakin kuvassa näkyy takaposkessa tuota syheröä, äkkiä katsottuna voi näyttää ravalta, mutta ne on naarmuja :( Mutta pitää pikkuhiljaa yrittellä tuota petrailla, edellinen omistaja tainnut olla vähän huolettomampaa tyyppiä auton hoidon suhteen. Kesemmällä pitää yrittää myllytellä tuo auto jos saisi noita naarmuja edes vähän häivyteltyä.

Takaroiskeläpät onkin jo hankittuna, odotelleet vaan jo useamman viikon takakontissa paikoilleen pääsyä :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #26 : 24.05.2014, 21:29:58 »
Pientä laittelua tullut taas harrasteltua ysiin. Sisustaa tuli tuossa joku aika sitten pestyä, muuttui sisustassa väri kyllä aika mukavasti. Sisustamatoista sai imuroida hiekkaa ja muuta scheissea aika lailla. Pesu tuli suoritettua rikkaruohoruiskulla ja vesi-imurilla ;D

Penkit vaalenivat myös aika monta astetta ja huhhuh missä kunnossa etupenkkien taukset olivat, aika paksu likakerros peitti niitä. Takapenkillekin jo kehtaa päästää istumaan:


Ja kuskin penkkikin vaaleni huomattavasti, varsinkin istuinosaltaan. Pientä paikkausta pitäisi tehdä tuohon kun maali on kulunut puhki tuosta kuskinjakkarasta. Onkohan näihin sisustoihin mitään värikoodeja, millä saisi sopivan sävyistä nahkamaalia? Itellä ei ole vielä sattunut sisustakoodeja vastaan näihin.


Pikkaisen piti kokeilla saisiko tuota vahalla yhtään fiksumman näköiseksi, kun on aika huonossa jamassa tuossa tuo maalipinta naarmua yms.



Tässä yhteydessä ehkä voisi käyttää sanontaa kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa :( Kävin jo vähän maalihommiakin kyselemässä, tekisi vähän mieli maalauttaa ikkunalinjasta alaspäin tuo.

Takaroiskeläpätkin löysivät tiensä paikoilleen. Oli vaan kerennyt jo sorasuihkut matata aika hyvin tuon puskurin maalaatun kohdan :( Pitää yrittää saada noita kohtia kiiltävämmiksi tahnalla, kun saisi aikaiseksi aloitettua auton myllytyksen.

Laatikkoon tuli kierräteltyä uutta ölppää 13 litraa, öljyksi tuli teboilin fluid D. Tuo aikaisemmin mainittu mähnä paisarissa ei ole lisääntynyt, mistähän lie tullut. Nesteet vain olivat muuttuneet ihmeellisen keltaisiksi, tästä olikin ihmettelyä tuolla korjaamon puolella.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #27 : 24.05.2014, 21:37:45 »
Kyllähän muuten hyväpeltinen kannattaa maalata vaikka vähän maksaiskin, nämä on kovia pelejä ns. viimeisiä mohikaaneja  ;)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #28 : 24.05.2014, 21:41:02 »
Käy verhoiluliikkeestä ostamassa nahkapenkeille tarkoitettua maalia. Sävyttävät sen liikkeessä, ota esim niskanoja malliksi. Sillä saa häivytettyä kulumakohtia. Täydellinen siitä ei tietenkään tule mutta huomattavasti parempi. Seiskan nahat käsittelin leather masterin tuotteilla ja ovat melkein kuin uudet, kuluma kohdat pikkasen erottuu tietysti kun pinnassa ei enää nahkaa ole mutta ovat maalauksen jälkeen sentään samaa värimaailmaa.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #29 : 26.05.2014, 22:00:56 »
Käy verhoiluliikkeestä ostamassa nahkapenkeille tarkoitettua maalia. Sävyttävät sen liikkeessä, ota esim niskanoja malliksi. Sillä saa häivytettyä kulumakohtia. Täydellinen siitä ei tietenkään tule mutta huomattavasti parempi. Seiskan nahat käsittelin leather masterin tuotteilla ja ovat melkein kuin uudet, kuluma kohdat pikkasen erottuu tietysti kun pinnassa ei enää nahkaa ole mutta ovat maalauksen jälkeen sentään samaa värimaailmaa.

Joo, kyllä mulla mielessä oli ihan oikea nahkalle tarkoitettu maali. Tekisi mieli vaan kokeilla tilailla tuolta furniturecliniciltä noita romppeita, sillä hieman utsin tuota mahdollista värikoodia(ja silläkin voi tietysti olla tuurissaan värisävyn sattuminen kohdilleen). Tuolta furniturecliniciltä kun saisi noita muitakin nahkatarvikkeita, kuten filleriä noihin halkeamiin. Lieneekö yleensä näistä kotimaan kivijalkaliikkeistä saa noita fillereitä ???

Edit.
Olihan se tuo interior-koodi(6978) tuolla pellin alla tuossa metallisessa laatassa, miten sitä tuota ei muistanut kattoa :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014, 11:47:53 kirjoittanut TuomasR »
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy