Autoracing  KL-varaosat

Tietoa 850 T-5 2.0 ja 2.3 kiihtyvyydestä 0-100 ja kulutuksesta maantieajossa?

  • 74 Vastauksia
  • 38908 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Lynexi, onko apukuskin puolella airbag? OOn kuullu et sen saisi kytkettyä pois volvon liikkees ainakin vaikkei varsinaista pois kytkenät nappia olekaan. Se nimittäin tulee tarpeeseen kun siinä pitäs pojan istua.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Mulla on täs nenän eessä TM 17/93 ja artikkeli Volvo 850 T-5:sta.
Kiihtyyvyydeks 0-100km/h mittasivat tasan 7s, varttimaili 15,1/153km/h.
Valmistajan ilmoittama kiihtyvyys 0-100km/h 7,4s.
Kulutusta eivät ilmeisesti mitanneet, koska tiedoissa lukee vain valmistajan ilmoittamat ECE-kulutukset(90/120/kaup.) 6,9/8,5/12,9 l/100km.

 

Kiinnostaisi vielä tietää, onko noi tiedot 2.0 vai 2.3 t-5:sesta? Veikkaan et noi on 2.3 tietoja. Mutta entä 2.0 210 vai 215 heposen arvot? Kulutus ja kiihtyvyys?

Poissa lynexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Lynexi, onko apukuskin puolella airbag? OOn kuullu et sen saisi kytkettyä pois volvon liikkees ainakin vaikkei varsinaista pois kytkenät nappia olekaan. Se nimittäin tulee tarpeeseen kun siinä pitäs pojan istua.

Silloisessa -94 855:ssa ei ollut airbagejä ollenkaan, nykyisessä V70:ssä on. Pois kytkennästä en tiedä, ei ainakaan sellaista uudempien autojen avaimella poiskytkettävää ole.
Nykyinen: S80 -00 2.5 10v man.
Ex: 855 -94 2.5 20v aut.
Ex: V70 -98 2.5 10v aut.
Ex: 855 -94 2.5 10v man.

Poissa lynexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Ja kyllä tuon 855:n ja V70 mk1:n takapenkit ja tavaratila on ihan saman kokoiset.
Nykyinen: S80 -00 2.5 10v man.
Ex: 855 -94 2.5 20v aut.
Ex: V70 -98 2.5 10v aut.
Ex: 855 -94 2.5 10v man.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Niin mites se v40 sit kiihtyy 0-100?

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
ok, mutta kun katoin kuvia v40 sisätiloista, niin ne on kyl selkeesti pienemmät.

Poissa lynexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Nykyinen: S80 -00 2.5 10v man.
Ex: 855 -94 2.5 20v aut.
Ex: V70 -98 2.5 10v aut.
Ex: 855 -94 2.5 10v man.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Niin vaikka siinä onkin "vain" 200hepoa, eikä esim. 225, niin kun se on kevyempi, ja kuitenkin vääntöä 1.9 litran tilavuudesta huolimatta sama 300nm kuin vanhassa 850 2.3 t-5:ssa, niin kiihtyy luultavasti vähän päälle 7 sekuntiin. Eikä ne ole kalliitakaan enää, tuntuu että noi v40 on pudottanu hintaansa nopeemmin ku vanhat 850 tai v70.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Niin ja luultavasti kuluttaakin vähemmän ku 850 ja v70, mutta nuo tilat on nyt tarpeen joten pitäydyn viimeksi mainituissa.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Etumatkustajan airbagin saa poiskytkettyä Volvolla, itse sitä ei voi tehdä eli ei oo mitään nappia/katkasijaa.

Tuo TM:n juttu koski just 2.3-litrasta versiota.
Mut veikkaampa että ei tuo 2-litranen montaa sekunnin kymmenystä häviä isoveljelleen. Ja jos autossa kulkee noin arvokas lasti, niin en ite antais 0-100 kiihtyvyydelle niin suurta painoarvoa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Kinsky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • M1-AutoService Oy
Ja jos autossa kulkee noin arvokas lasti, niin en ite antais 0-100 kiihtyvyydelle niin suurta painoarvoa.
Juurikin näin  :)

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Emmä ny porukka kyydissä sillä revitteliskään:P Mutta on tehoa kiva olla, vaikkei täys kaasulla revikään, se antaa sellaista helppoutta ja vaivattomuutta normaaliinkiin ajoon.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Törmään tähän teho/kiihtyvyys juttuun muidenkin kanssa aika usein. Mutta kai soon ku on jääradalla oppinu jo nuorena poikana ajamaan, niin on mieltynyt tuohon tehoon:D

Poissa juggal0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
moi.

Ite ajelin ennen 240 volvolla ja ku sain kuula että muijalla on pulla uunissa, lähdin miettimään auton vaihtoa. Vähän aikaa mentiin lapsen syntymän jälkeen kaksatasella mikä oli tuskaa kun piti kaikki saada mahtumaan. Sitten löytyi sopiva 95 vm 850 2,0 t5 automaatti, johon olen ollut tyytyväinen. Kulutus matkassa 8-10 L välissä rauhallisella ajolla (ei paha) kun vertaa ajo nautintoon. v 40 on ihan liian pieni kontti, kun tuli semmoistakin mietittyä ja vertailtua.

Ainut miinus mistä, joku mainitsikin on lyhyet turvavyöt Esim. tällästä ei saa ilman jatkoa kiinni
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/cybex_pallas_2010/

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
c70 t5 oon ajotietokoneen mukaan saanu kesällä viemään 18 ja 19 pyörillä 8,3l sataselle matka-ajossa, ja tossa oli jo sellasta pirun ripeetä motariajoa ja muutama kolmosella ohittaminen. Lastutettu myös. Mitä tossa ny on? 270heppaa ja 400Nm?

 

RallyBaron  Samppasport