Ennen kisaa tuli ajeltua viikon koulumatkat ym. ja todettua että kaikki toimii. Hieman käänsin seos ruuvia, jotta alipaineilla esiintynyt nykiminen poistui ja asensin 850:n sähköflektin. Hidas nopeus toimii anturilla ja 2-nopeus sisältä katkaisijalla. Humina poistui ja tehoakin saattoi tulla vähän lisää.
Rallireissusta selvittiin ja tavoitteet täyttyi eli maaliin päästiin. Yllättäen saatiin jopa muistoesine mukaan, jota en edes osannut odottaa. Katsastus sujui leppoisissa merkeissä, mitä nyt ihmeteltiin 83dB:n ääniä. Tuli myös tavattua yksi foorumilainen, jonka tunnen nyt ulkonäöltä.
Vielä en ole kaikkea näköjään oppinut, vaan vanhat virheet tuli taas toistettua. Ykkönen toimi testipätkänä piikeillä ja rengaspaineet unohtui. Laitan aina kotona renkaisiin reilusti ilmaa(2,2bar), niin saa sitten kisapaikalla laskea tarpeen mukaan, eikä tarvitse pumppailla. Unohdin kuitenkin sanoa asiasta, eikä huoltokaan muistanut niitä tarkistaa, joten painetta riitti taas 2,6 siirtymänkin jälkeen...
Auto toimi pääasiassa hyvin. Urassa ajaminen ei ollut niin mukavaa, koska jos siinä ei pysynyt, eteneminen loppui melkein kokonaan sutimiseen. Pätkäajoissa olikin paljon hajontaa, josta voi todeta, että nätisti keula edellä pääsee parempiin aikoihin, vaikkei se niin hauskaa olekaan. Nelosena ajettiin Myhinpää, joka sujui hyvin, mutta viimeiset 5km jouduin ajamaan Opelin takana, loikkari päällä 80km/h, kun siihen asti isoa tietä oltiin tullut noin 110-140km/h. Hämärässä ja lumipölyssä ei ollut mahdollisuuksia päästä ohi. Ilmeisesti tuli ajettua liian hiljaa tällä kertaa, kun valokuvia en vielä löytänyt yhtään netistä. Tosin nyt ei ole kyllä varaa tehdä yhtään ylimääräistä remonttia.
Viimeisellä siirtymällä alkoi melkoinen nykiminen, aivastelu ja ajoittain rötääminen. Maaliin päästiin kuitenkin. Tänään laitoin laajakaistan paikoilleen ja kävin koeajolla. Tyhjäkäynti on ihan ok, mutta ajaessa PLX näytti 15-17AFR. Seos ruuvia kääntämällä auton sai jotenkin toimimaan, mutta seurauksena tyhjäkäynti rikastui liikaa. Kaasupohjassa AFR oli pikkusäädön jälkeen 13,5-14. Todennäköisesti ohjauspainesäätimen kalvo on revennyt? Onneksi on vielä varaosa olemassa. Moottorin tukikumit on uusittava myös seuraavaan kisaan mennessä, sillä aiemmin laittamani reikäpanta kumin ympäri oli poikki molemmin puolin.
Ajatuksena olisi ajaa tänä talvena Ruuhimäen sprint, Keuruun harrasteralli ja jos kartturi löytyy niin ehkä myös Kuhmoisten pienoisralli.