Futurez  Kulkukoira

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 248424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #405 : 07.12.2014, 21:27:48 »
http://www.uspartsperformance.fi/pa-pump-race-8-0-psi-100
Tuommonen mulla on ja pitäs ainakin riittää tuotto  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #406 : 08.12.2014, 00:05:33 »
Paksua vaseliinia en kyllä ymmärrä. Itellä ollut tapana vaan pyöräyttää tota RedLinen nokka-akseli rasvaa sinne estämään kuivakosketus.

mustaa vaseliinin kaltaista rasvaa se oli pienessä pussissa.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #407 : 08.12.2014, 03:04:52 »
Pitääkin tilata joku semmonen ens hätään. :)

E: Biltemasta näkyy saavan 120l/h pumppu maks paine 0,1bar. Riittääkö semmonen?

Tuo bilteman pumppu on ihan onneton.
Rinkiä pyöritellessä nelosella asvaltilla sammui moottori ja aika kauan sai ootella että lähti uudelleen käyntii.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #408 : 08.12.2014, 06:19:13 »
Kerkesin jo tilata tuon onnettoman biltema pumpun, no kokeillaan jos se riittäisi. Imeehän se omasakin kaverina siinä... Niin ja meillä on 6 pyttysessä traktorissa joku tuon tapainen tarvikepumppu että kyllä se jotain auttaa :)

Tulipa muuten tuossa mieleen että eipä maha olla liian paksut nuo b230f:n alkuperäiset bensalinjat, olisikohan nuo jo syytä uusia?  :D
« Viimeksi muokattu: 08.12.2014, 08:53:47 kirjoittanut oh850 »

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #409 : 08.12.2014, 09:06:52 »
Kerkesin jo tilata tuon onnettoman biltema pumpun, no kokeillaan jos se riittäisi. Imeehän se omasakin kaverina siinä... Niin ja meillä on 6 pyttysessä traktorissa joku tuon tapainen tarvikepumppu että kyllä se jotain auttaa :)

Tulipa muuten tuossa mieleen että eipä maha olla liian paksut nuo b230f:n alkuperäiset bensalinjat, olisikohan nuo jo syytä uusia?  :D
Eipä niitten suurentamisesta haittaakaan ole, itellä 10 mm imulinjan sisäkoko ja paluuna vakio imulinja 6mm
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #410 : 08.12.2014, 11:39:43 »
Tuo bilteman pumppu on ihan onneton.
Rinkiä pyöritellessä nelosella asvaltilla sammui moottori ja aika kauan sai ootella että lähti uudelleen käyntii.

meillä on yhessä keäsautossa siirtopumppuina ruiskunpainepumpulle 2kpl bilteman pumppuja ni ne on ainakin riittänyt, en tiiä sitte onko laatu 8 vuodessa huonontunut ;D

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #411 : 09.12.2014, 15:48:45 »
Joo, tulipa taas pitkästä aikaa rassattua m90:n kimpussa... olipa tuskien taival  ???

Ensin kasasin niin että otin tuosta varaosalaatikosta pelkät apuakselit ja pääakselin jätin entisestä ja hitsasin kolmosen pitelyrenkaan hampaisiin kiinni. No eipä siinä mitään, kaikki asettui hyvin paikalleen ja kuoria jumppaamaan yhteen niin ei millään menny ees toisen apuakselin kartiorullalaakeri ulkokoolilleen.. siinä sitä tuli värkättyä ja ihmeteltyä ilta ja nostin nurkkaan oottamaan motivaatioo.

Noin viikko meni ja taas laatikko pöydälle levälleen. Nyt kasasin niin että laitoin dieselin laatikon omat akselit takas paikolleen toiseen vaan oli pakko vaihtaa muutama hammasratas varalootasta koska särkynyt ykkösen synkronointi oli erilainen. No eiku kasaan ja taas ei mee kuoret yhteen millään... 3mm jäi rakoa ja jos kiristi vähän pultilla niin jumiin koko paska.

No taas kerättiin viikko pari motivaatiota ja tänään otin taas itteä niskasta kiinni ja jumppaamaan laatikon kanssa.
Nyt kasasin kaikki akselit ja hammasrattaat tuosta varaosalaatikosta. siitähän oli siis kolmonen pettänyt mutta onneksi itse rengas oli ehjä ja hampaat rikki joten:







Laatikkoon kaikki hilut taas paikalleen ja eipä mitään, kansihan meni helposti paikalleen ku laittoi vaan  S*
Kaikki osat siis on toisesta laatikosta paitsi kolmosen pääakselin ratas ja synkrot koska rattaasta lohkesi purkaessa yksi hammas.
Kyllä sen nyt muistaa monen monituisen työtunnin jälkeen että m90:iä pitää käsitellä todella varoen, kuin kipeetä vit....  ELK
Toivotaan vielä että pelaa ilman onkelmia  :P
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 18:44:33 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #412 : 10.12.2014, 12:47:34 »
Jeps, nyt on m90 taas paikollaan ja hyvin tuntuu pelaavan :)

E: Kävin vielä vaihtamassa öljyt laatikkoon ja moottoriin 60km ajon jälkeen niin pääsi kaikki asennushiekat pois kuleksimasta  O0

Jospa se huomenna siirtopumppu tulis postiin niin pääsis kokeilemaan auttaako mitään  :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014, 17:43:00 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #413 : 11.12.2014, 19:03:27 »
Raidetangon ulommat päät tuli tänään vaihdettua. Ohjaus on alkanut mennä pikkuhiljaa koko ajan jäykemmäksi, liekkö jo illassa tuo audin tehostimen pumppu.. Vois vähän mallata olisko paha laittaa Volvon oma pumppu tilalle kun aina on kankeempi ollut tuolla audin pumpulla mitä normaali 240:n ohjaus. Vai voisiko vika olla hammastangon puolella?

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #414 : 18.12.2014, 20:33:48 »
Tuossa illalla tuli laitettua se bilteman pumppu kaveriksi ja polttoainelinja on nyt 8mm letkua.
Vanhaa polttoainelinjaa kun seurasi niin kas kas, löyty tämmönen  :idiot2:


Ei vissiin ees tullu virta sille kun eihän tuo pyöriny ja kun laitto akusta suoraan niin heräs kyllä henkiin..



Ja sinnehän se paikka löytyi.
Vieläkinhän tuo yritti jotain räkiä välillä mutta sillon kun lähti vetämään niin on kyllä voimaa aika mukavasti  S*
150 oli vauhtia ja kaasua lisää niin eikun vaan sutii ja 195 on jo mittarissa  :facepalm: No aika paskat on kyllä renkaatkin...
Jäähdytys loppuu auttamatta kesken ku heti on 110c ku vähän antaa lenkkaria  :D

Pakopaineen mittaukseen ostin kunnollisen nestevaimennetun mittarin. Pitää joku päivä käydä teetättää letku siihen.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #415 : 18.12.2014, 20:50:30 »
suattanut kyllä ahistaa tuo polttoainepumppu tuolla välissä huolella kun ei oo pyörinyt..
Eikös tämä ollut alunperin b200/b230f koneella  :P
Onko sullakin sama kun mulla, kun ahtopaine ylittää 0.5 bar niin sutii joka vaihteella  :sundaydriver:
Laitetaan kuhan keretään niin ne täysalumiinisyylärit tilaukseen ens vuoden puolella :P
Tosin jos sulla on ylimääräene 850 syyläri niin laita se, mulla ainakin on se riittänyt hyvin jäähdyttämään  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #416 : 18.12.2014, 21:02:59 »
 230f oli alunperin. Joo tilataan vaan ne syylärit mahollisimman nopeesti ;) ei oo ehjää kasipätkän syyläriä, muuten olisi jo paikollaan.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #417 : 18.12.2014, 21:16:40 »
230f oli alunperin. Joo tilataan vaan ne syylärit mahollisimman nopeesti ;) ei oo ehjää kasipätkän syyläriä, muuten olisi jo paikollaan.
Mun työmaalle tuli purkuun 850 jossa näky olevan kaikki paikallaan konehuoneessa, mitä nyt kanki oli tullut lohkosta pihalle  ::)
Pakko itellä siirtää ens vuoden puolelle tilausta, tää mokoma vuoden loppu pää on kyllä sellaista rahan menoo  :idiot2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #418 : 18.12.2014, 21:45:25 »
Joo tuo toki kulkiissasi siitä syyläri jos ei miljoonia maksa :D tai voin sen kyllä itsekin hakea...

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #419 : 19.12.2014, 19:03:57 »
Kävin tänään vielä koeajolla niin ihan kohtuudellahan tuo pelasi, ei ainakaan ruvennu räkimään. Jopa Evry päällä kärsi polkee menemään :o hyvinhän tuo liikku kun löyty pitoja suolatulta tieltä. Seuraavaksi syöttöö ja ahtoo lisää, kyllä se siitä  :buck2:

 

Ateho  Elekma