Samppasport  Futurez

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689308 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #690 : 01.09.2012, 23:23:05 »
Volvolta....
http://e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/

Tuskin sinne ovat ihan varmistamatonta tietoa kirjoittaneet!

Volvoja on tehty brasiliaankin jo 70-luvulla ja tiettävästi niitä ei polttoainelinjastojen puolesta rakennettu kokonaan eri tavalla...

Se, että onko etanolia 10% tai 85% on merkityksetöntä, koska suurin muutos on siinä, kun sitä tuli ylipäätään bensan sekaan.

Ainoat volvot, joiden ei luvata kestävän etanolia ovat S/V40-mallien 1998-2001 moottorivaihtoehto 1.8 GDI johon E10 ei käy.
Lainaus
E10 soveltuu kaikkiin Volvoihin vuosimallista 1976 lähtien. Poikkeuksena on S/V40-mallien 1998-2001 moottorivaihtoehto 1.8 GDI johon E10 ei käy. Tätä mallia ei ole maahantuojan kautta tuotu Suomeen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #691 : 02.09.2012, 00:15:48 »
Orkkis polttoaineputki (muovia) on ainoastaan kumilla päällystetty ja kestää siis viinaa. Vuotavat putket toki kannattaa uusia. Malli mukaan ja johonkin hydrauliikkaputkaan.
Niinno sitä 20 vuoden aikana antautunutta letkua tässä vaihtamassa oonki mutta tarkotuksena ois vaihtaa se nylon putkeen koska se kestää varmasti sukupolvelta toiselle eikä maksakkaan ku 1€/m. Ja se sisähalkasija kiinnostas sillä tietää että sais niihin liittimiin suoraan käypäsen putken ku tuo kumiletku on jo venyny ihan ommiin mittoihisa eikä siinä oo varraa katkasta lyhemmäks että sais varman mitan ku on jo joskus ilmeisesti lyhennetty. Ja tarviin autoo liikkumiseen nii ei voi juoksennella letkun kanssa pitkin maakuntaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #692 : 02.09.2012, 00:17:36 »
Ja jostain joskus luin/kuulin tiedon/huhun että ois 8mm sisähalkasijalla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #693 : 02.09.2012, 00:40:38 »
Niinno sitä 20 vuoden aikana antautunutta letkua tässä vaihtamassa oonki mutta tarkotuksena ois vaihtaa se nylon putkeen koska se kestää varmasti sukupolvelta toiselle eikä maksakkaan ku 1€/m.

Oletko varma, että nylon kestää konehuoneen lämmössä?  Nimimerkillä meinasin polttaa auton....   :o



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #694 : 02.09.2012, 14:10:13 »
Kestää hyvästi kuhan ei vaan pyöritä sitä mihinkään pakosarjan ympärille.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #695 : 03.09.2012, 12:32:24 »
PA-putkien  (nylon) käyttölämpötilat: -40-+90 astetta.
 
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #696 : 03.09.2012, 12:47:54 »
PA-putkien  (nylon) käyttölämpötilat: -40-+90 astetta.

Vinokoneen flekti käynnistyy vasta 105 C lämpötilassa!
Joten.....   

Älä edelleen polta autoasi!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #697 : 03.09.2012, 12:56:27 »
Vinokoneen flekti käynnistyy vasta 105 C lämpötilassa!
Joten.....   

Kyse on jäähdytinnesteen lämpötilasta.

Pakosarja on paljon kuumempi, jokin toinen osa ulkolämpötilassa ja lohko siltä ja väliltä.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #698 : 03.09.2012, 15:08:41 »
En laittaisi itse jakotukille asti nylon-putkella, mikäli kyse on yleismallin PA12 tavarasta, on kohtalaisen herkkä taittumaan käyttökelvottomaksi jne... Ei tietysti esiinny ongelmia varmaankaan muutaman vuoden sisällä, mutta itse tulee aina mietittyä muutokset niin, ettei nyt ainakaan alkuperäistä huonompi tule rakenteeltaan ja kestoltaan.

Seostetut ajoneuvoteollisuuden nylon-putket erikseen.

Itsellä on alumiinisen suojaputken sisällä tuotuna perus PA12-putkella konehuoneessa sijaitsevalle filtterille asti ja siitä jakotukille kunnollisella letkulla prässätyin liittimin. PA12-letkun liitokset myös ns. C-tyypin kierrettävillä kartioliittimillä.

Teflon tietysti paras letkumateriaali, mutta kumiletkuistakin löytyy hyviä, esim. mitä itse olen käyttänyt tuossa suodatin-jakotukki välillä: http://www.hydromarket.fi/fi/tuotteet/oln-polttoaineletku Ominaisuudet eivät juuri muutu pakkasessa ja taivutussäde on pieni.

Jos kumiletku on kovin halpaa ja siinä on teräspunos, on se yleensä täyttä roskaa. Myös kiiltäväpintainen kumilaatu ja "Made In Italy"-merkinnät kertovat että kannattaa välttää...  ;D Tekstiilisukalla vuoratut letkut myös menee tuohon samaan kastiin noiden halpojen teräspunosletkujen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 15:21:50 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #699 : 03.09.2012, 16:38:45 »
Tänään hurahti V70R:n melkein tyhjään tankkiin 18,5litraa Re85:sta. Vielä ei lambda-valo pala ja normaali ajossa ei eroa huomaa :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #700 : 03.09.2012, 18:42:54 »
Itellä olikin ideana että heitän sen nylon putken esim jonkin kasteluletkun sisään jolloin se ei pääse taittumaan ja päihin lyön ihan perinteset banjo-liittimet.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #701 : 03.09.2012, 18:48:35 »
Saakos tuolta hydromarketista tilattua nuita letku ja millasissa hinnoissa ne liikkuu?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #702 : 04.09.2012, 19:36:26 »
Jep vaihtoon vaan koko syyläri. Biltemasta satkun.

Jepu. Bilteman syyläri tuli. Ja niin tuli adapterikin. "Auto"-moodissa, jossa rikastus on 20 %, toimi tankissa olleella seoksella erittäin hyvin. Ajoin tankin tyhjäksi ja tankkasin täyteen re85:lla. Sitten peräkärryä viinan voimalla vedellessä lambda-valo syttyi tiukassa ylämäessä. Laitoin re85-moodin päälle, rikastus 42 %, ja nyt pelittää. Tosin yhjäkäynti laski 700:sta 500:aan ja toisinaan meinaa pysähtyessä moottori sammua. Onkohan tuo 42 % liikaa. Täytyy koittaa pelittääkö paremmin 35 %:n rikastuksella.

Ootteko adapterin käyttäjät teippailleet noita tösseleitä jotenkin? Ilman mitään tuke retkottavat niin velttoina. Ite askartelin koteloinnin erkasta ja puutarhaletkusta. Saas nähä miten pysyy.
Volvo 740 B230F vm. 1990

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #703 : 04.09.2012, 21:39:01 »
Pitää nyt tyhmänä kysyä, että tulisiko 50/50 suhde 98e5 ja RE85 halvemmaksi kuin pelkkä 98?

98:lla kuluttaa yhdistettynä n. 10 l / 100 km (90 % kuitenkin "maantieajoa")

Kilsoja tulee 15 - 30 tkm / vuosi. Auto: 745, kone: B230F.

Onkos Itä-Uudellamaalla muuten kuinka monta RE85-pumppua n. 30 km säteellä Askolassa?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #704 : 04.09.2012, 21:41:48 »
no varmasti tulee, ja vielä halvempaa kun laitat sytkän kuntoon ja ajat 95-E85 seoksella  ;)

 

Carcom Oy  Ateho