Samppasport  Futurez

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689280 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #870 : 22.09.2012, 00:57:44 »
Ei tarvii arpoa. Näihin ei sandaalitkaan vaikuta, oli minkälaisia tahansa.

Ylin rivi vaikuttaa tutulle!  ;)

Mutta palataan takaisin tahan RE85 aiheeseen!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #871 : 22.09.2012, 01:51:14 »
Kokemuksia ja havaintoja -91 960 kanssa, sekä etanoliin että moottorinohjaukseen liittyen. Tuolla vermeellä on mahdollista ajaa vakiosuuttimilla e85:lla, mutta ei se kyllä kuormitettuna vedä kunnolla ja kylmästartti on 2.2kOhm "nappiryypystä" huolimatta varsin tuskasta, eikä kärsi vaihdetta päälle ennenkon pata on aikansa lämmenny. Sitten tuli myös havaittua, että vikakoodien nollaus myös hukkaa lambdasopeuman, ja laite kajahtaa bensan kartoilla käymään, tai siis on kajahtamatta. Onneks kuuma kone lähti anturibluffilla käyntiin. Sensijaan tuon "resetin" jälkeen lambdasäätö ei korjaa enää seosta kohdilleen pelkällä e85 ajettaessa, vaan boksi ehtii tulkita kyseessä olevan lambda-anturivika, ja se putoaa taas oletuskartoille ja taas lakkas vehkeet käymästä, tuo efekti tuli noin 5km ajon jälkeen eli vikavalo sytty lambdasignaalin puutteen merkiksi ja veto loppu kun seinään. Toimii siis viinalla kun seossuhdetta kasvatetaan porrastetusti, mutta boksin nollaus pelkkää e85 tankissa on aika katastrofi. Tartteis testata isommilla sumuilla tuota...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #872 : 22.09.2012, 01:59:22 »
onko noi keltaset 960 suuttimet kanssa karvan yli 200cc?  eli samat mitä vinokoneissa
en oo vielä kerenny ite asiaa tutkia

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #873 : 22.09.2012, 02:55:30 »
Tänään  säädin fleksin käynnistysrikastusta (siis pelkkä käynnistystä varten) sellaiset 7% potikan kääntymästä ja heti hörähti käyntiin vaikka pannu oli n. 5C lämpötilassa. Samalla veivasin kylmäkäyntirikastusta sen saman 7% lisää siihen oletusarvoon (0%) verrattuna.

Nyt kontti oli seisonut konepelti huoltoasennossa sen 8h ja ulkoilman lämpötila on ollut koko ajan alle 10C ja viimeiset 6h alle 7C.

Kone käynnistyi nyt mukisematta lämpötilamittarin näyttäessä +5,3C, eikä käynnistymisen jälkeen eroa bensaa huomaa kuin hajusta.  Ja tulpat ovat pykälää kylmemmät (7 nkg) kuin pitäisi olla (6) vakio turbossa.

Vaikka kuskikin on nauttinut "polttoainetta" hitusen, niin merikontti käynnistyi täysin vaivatta, mitä kuski ei tekisi samanlaisen "pelti-auki" olemisen jäljiltä!  :2funny:

Alle 10C lämpötiloissa on alkanut esiintymään sitä, että ekasta pyöräytyksestä ei jää käyntiin, vaan vaatii parit yritykset ja sitten käy normaalisti. Tämä, ennen kuin säädin rikastusta lisää.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #874 : 22.09.2012, 13:56:18 »
Säädetyillä käynnistys ja kylmärikastus arvoilla lähtee käyntiin ihan hienosti. Ehkä pyörähdyksen enemmän vaatii kuin bensalla mutta muutoin käynnistyy ja käy normaalisti, kuten bensaa olisi tankissa.

Viime yönä lämpötila oli +3C ja käynnistys hetkellä +9C.  Vaikuttaa toistaiseksi hyvälle.   :)

Saas nähdä sitten kun pakkaset tulevat.   ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #875 : 22.09.2012, 15:33:00 »
onneks on iso akku  :2funny: jätin kuitenki eilen töihin lähtemättä 240llä, pitäs jotaan alkaa tekeen tolle käynnistyvyydelle  :-\

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #876 : 23.09.2012, 17:06:51 »
jep jep  ::) suomen syksy Vs. mun etanoli kokeilut 1-0  :-\

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #877 : 23.09.2012, 17:28:43 »
Suomen syksy vs. Flexitune X4 = 0-1!   :hello:

Käynnistyy vielä ihan normaalisti, ilman mutinoita.  Pakkanen paljastaa, tarvitaanko lisää rikastusta.  :(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #878 : 23.09.2012, 17:57:41 »
Tässä bioadapteria ootellessa oon kokkeillu erinäisä seoksia ja 50% seoksella lähtee aamusella n. 4 asteen lämpötilassa hyvin käyntiin, kun ensin antaa lyen startin niin että startti pyörähtää vaan kerran ja sitten starttaa kunnolla nii hieman pitemmällä startilla kun pensan kanssa lähtee käyntiin sitten ku polttelee tupakan ja lähtee liikenteeseen nii eipä kyllä ero huomaa muutoin kun  se ahoille tulessa n.0,5 sekunnin miettiminen. 
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #879 : 23.09.2012, 18:01:59 »
Pakkasella alkaa tulemaan jo fysiikan laitkin kai vastaan tuon etanolin syttymisen kanssa, kun ei syty niin ei syty?  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #880 : 23.09.2012, 18:03:21 »
toi mun on kyllä jännä ku ei edes lupaile vaikka kuinka pyörittää  :idiot2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #881 : 23.09.2012, 18:09:35 »
Liia vähä soppaa  8)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #883 : 23.09.2012, 19:27:15 »
Ja se kanssa ainakin omalla osalla auttaa kylmä startissa että ei koske siihen kaasu pedaaliin vaikka kuinka tekis mieli. Ja tosiaan ne lyhyt startit on auttaa kanssa koska sillon suuttimet ruikkaa polttoinetta mutta se ei kerkiä syttyä tai lentää pakokanavista pihalle.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #884 : 24.09.2012, 11:59:32 »
Eipä ollut kulutus asettunut, vaikka mielestäni auto pelas muuten paremmin. Siis bioadapterilla 28 % rikastuksella Auto-asennossa. Matka-ajossa (80 - 100 km/h) meni re85:sta 13,1 l/100km. Kun bensalla pääsin 8,6 - 9,0 litraan. Kulutus olisi siis kasvanut lähes 50 %. Muutin sitten rikastusta 30 %, mutta se sai aikaan nykimistä ja laiskuutta. Nyt mennään taas 28 %:lla. Mistähän sitä osaisi etsiskellä syytä noin reippaaseen kulutuksen nousuun. Auto kun tuntuu pelaavan ihan normaalisti.
Volvo 740 B230F vm. 1990

 

Futurez  Kulkukoira