Päivitystä pitkästä aikaa. Vanhaan uskolliseen tuli kaikenlaista pientä kremppaa, jarruremppaa ja muuta. Kun niistä selvittiin päästiin taas normaaliin työmatkaliikenteeseen. Nyt viimeiset 1500 kilometriä on mennyt oikein mukavasti. Liikkeelle lähden aina lämppäristä ja keskikulutus re85:lla on ollut 12,5 l/100km. Eli jos pidän vertailulukuna 95e10:n 9l/100 km kulutusta, kulutus kasvanut 39 %. Jollain keinolla olisi kiva nakistaa vielä pikkasen kulutusta alas. Olikos täällä kukaan koklannut sitä systytyksen aikaistusta ihan tämmösessä vakio vinokoneessa re85:n kanssa?
Toinen seikka mikä askarruttaa on se, että kuvittelen LH:n oppivan väärään suuntaan. Eli kun olen bootannut LH:n irroittamalla akunkengän, tuntuu, että auto käy tasaisesti, vääntöä on ja kulutus on alhainen, parhaimmillaan 12,3l/100km. Kun sitten kilometrejä kertyy parisensataa, tyhjäkäynti huononee, ehkä persdynolla veto heikkenee ja lopulta lambdavalo syttyy. Kun taas boottaan, auto pelittää taas paremmin. Ihme juttu.
Tämä haittaa erityisesti silloin, kun rouva on kyydissä ja auto täytyy pysäyttää tienposkeen ja nostaa pelti nollausta varten. En saa ymmärrystä edes tällaiselle alkoholin käytölle.
Virityksenihän oli siis Bioadapter 30 % rikastuksella.
Olen miettinyt lambdan vaihtoa, josko se alkaisi olla käyttöikänsä päässä. Jos vaihdan uuteen, olisikohan aiheellista sitten hankkia sellainen laajakaistainen. Onko se edes mahdollista? Ja tietääkö kukaan Boschin osanumeroa tuollaiselle laajakaistalambdalle?