KL-varaosat  Race.fi

v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07

  • 18 Vastauksia
  • 13684 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« : 18.04.2011, 14:28:27 »
Elikkäs miten saisi tehtyä kestävemmän laatikon vai onko jotain vaihtolaatikkoa?
mitä tehoja kestää vakio automaattilaatikko ja mitä vakio manuaali? yleisesti 5 ja 6 vaihteiset.
Voiko laatikoita vahvistaa ?
tällä hetkellä autossa 225hp 550nm kyseessä 2,4d ja tarkoitus olisi sinne yli 300hp ja 650nm.
ideoita vaihdelaatikon suhteen vaiko unohtaa tehon lisäys. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011, 09:08:24 kirjoittanut wh »
volvoja - onhan noita.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #1 : 21.04.2011, 20:21:16 »
Valonviejä nickillä kirjoittava on muistaakseni omaa automaattiaan vahvistanu jossain laatikko pajalla, en vain tiedä missä. Manuaalissa taitaa antaa ekana periksi vauhtipyörä ja kytkin. Niin ja väännön yksikkö on Nm eikä nw. ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #2 : 21.04.2011, 22:41:15 »
Siekkisestä kai se valonviejäkin on puhunut

http://kotisivu.dnainternet.net/tiksu95/index.html

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #3 : 26.04.2011, 09:11:31 »
Valonviejä nickillä kirjoittava on muistaakseni omaa automaattiaan vahvistanu jossain laatikko pajalla, en vain tiedä missä. Manuaalissa taitaa antaa ekana periksi vauhtipyörä ja kytkin. Niin ja väännön yksikkö on Nm eikä nw. ;)
Asia korjattu, kiitoksia.
Aiheeseen, saako mistään mitään laatikkoa tällaiseen uuteen autoon että alkaa kestämään tehoa.
volvoja - onhan noita.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13570
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #4 : 26.04.2011, 09:20:52 »
Onkos sulla automaatti vai manuaali tuossa?

Jos on manuaali niin tehoillahan siinä alkaa valittaan kaksoismassa ja kytkin. ja Automaatti kestää aikasta hyvin kun käyttää siekkisellä ei ole väliä minkä ikänen, jos ne ei sitä tunne ne opettelee sen.
Manuaali loota kestää varmaankin tuon diiselin 650Nm mutta kaksoismassavauhtipyörä ei tuu olemaan pitkäikänen.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #5 : 26.04.2011, 10:10:08 »
Onkos sulla automaatti vai manuaali tuossa?

Jos on manuaali niin tehoillahan siinä alkaa valittaan kaksoismassa ja kytkin. ja Automaatti kestää aikasta hyvin kun käyttää siekkisellä ei ole väliä minkä ikänen, jos ne ei sitä tunne ne opettelee sen.
Manuaali loota kestää varmaankin tuon diiselin 650Nm mutta kaksoismassavauhtipyörä ei tuu olemaan pitkäikänen.
tehoa ajattelin hakea niin paljon kun vain kone kestää, tavoitteena 700nm ja +300HP joten haen täällä tietoa kestävyydestä. Itsellä on paikallaan automaatti, joku awn tuotos, mutta tallista löytyy ärrän 6 vaihteinen manuaali kytkin ja massa levy menisi täysin uusiksi jos manuaaliksi muuttaisin. Eli jos saan ideoita tietäviltä tahoilta niin hyvä olisi. :p
volvoja - onhan noita.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #6 : 26.04.2011, 10:50:30 »
tehoa ajattelin hakea niin paljon kun vain kone kestää, tavoitteena 700nm ja +300HP joten haen täällä tietoa kestävyydestä. Itsellä on paikallaan automaatti, joku awn tuotos, mutta tallista löytyy ärrän 6 vaihteinen manuaali kytkin ja massa levy menisi täysin uusiksi jos manuaaliksi muuttaisin. Eli jos saan ideoita tietäviltä tahoilta niin hyvä olisi. :p
Voi olla että on helpompaa vahvistuttaa tuo automaatti kuin alkaa vaihtamaan manuaalilaatikkoa. Näissä uusissa kun sen ympärillä on jonkin verran sitä eletroniikkaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #7 : 26.04.2011, 11:14:45 »
Voi olla että on helpompaa vahvistuttaa tuo automaatti kuin alkaa vaihtamaan manuaalilaatikkoa. Näissä uusissa kun sen ympärillä on jonkin verran sitä eletroniikkaa.
mitäs kaikkea elektroniikkaa siellä sitten muka menee, manuaaliaskiin ei ainakaan tule montaa johtoa.
volvoja - onhan noita.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #8 : 26.04.2011, 12:21:11 »
mitäs kaikkea elektroniikkaa siellä sitten muka menee, manuaaliaskiin ei ainakaan tule montaa johtoa.
tarkoitin automaattia. Sillä on oma tietokone ohjaamassa ja se on myös yhteydessä moottorinohjaukseen ja jopa mittaristoon. Ei taida olla ihan helppo riisua tuota eletroniikkaa pois. Ja eikö tuo ärrän laatikko ole tarkoitettu nelivetoon?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa v3

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #9 : 07.07.2011, 22:48:38 »
Olisko tästä aiheesta kellään varmaa faktaa tai edes kuulopuheita että mihinkä asti tuota 6v automaattia saa vahvistettua? Ilmeisesti on hieman hankala loota vahvistaa. Ilmeisesti pakkoja voi lisätä? Voikos tässä nostaa paineita jotta tarraisi paremmin kiinni? Entäs turbiini, Onko sille tehtävissä jotain? On nimittäin melko pehmeä tämä laatikko tuon awd:n perässä. Ja sanotaan nyt, että ei tarvitse vastata jollei ole tietoa tai edes arvausta kyseisiin kysymyksiin. Eli ei kommentteja että kysy Siekkiseltä tms  :nohnoh kiitos  ::)

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #10 : 20.07.2011, 19:16:47 »
Olisko tästä aiheesta kellään varmaa faktaa tai edes kuulopuheita että mihinkä asti tuota 6v automaattia saa vahvistettua? Ilmeisesti on hieman hankala loota vahvistaa. Ilmeisesti pakkoja voi lisätä? Voikos tässä nostaa paineita jotta tarraisi paremmin kiinni? Entäs turbiini, Onko sille tehtävissä jotain? On nimittäin melko pehmeä tämä laatikko tuon awd:n perässä. Ja sanotaan nyt, että ei tarvitse vastata jollei ole tietoa tai edes arvausta kyseisiin kysymyksiin. Eli ei kommentteja että kysy Siekkiseltä tms  :nohnoh kiitos  ::)
itse tein juuri noin ja kysyin siekkiseltä, hän on avannut tuollaisen laatikon ja sanoi että on niin ahdas laatikko että ei pysty vahvistamaan.
Eli siis kitkalevyjä ei pysty lisäämään ja sanoi että rattaat ovat vahvaa tekoa, sen puolesta kestäisi paljon tehoa, mutta turbiini on niin surkea että alkaa luistamaan.
volvoja - onhan noita.

Poissa v3

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #11 : 21.07.2011, 10:24:54 »
No tämäpä vasta ikävää. Onkohan tuolle turbiinille mitään tehtävissä? Ja pääseekö näihin laatikoihin vaihtamaan järkevämpää ohjelmaa sisälle, kun tuntuu että tuossa vaihteiston toiminnassa ei ole järkeä. Kai se on sitten tyydyttävä ajamaan jo toinen laatikko sileäksi kun ei ole varaa vaihtaa autoa  :( Olisi prkl pitänyt ostaa se mersu aikanaan  >:D

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #12 : 21.07.2011, 20:59:07 »
No tämäpä vasta ikävää. Onkohan tuolle turbiinille mitään tehtävissä? Ja pääseekö näihin laatikoihin vaihtamaan järkevämpää ohjelmaa sisälle, kun tuntuu että tuossa vaihteiston toiminnassa ei ole järkeä. Kai se on sitten tyydyttävä ajamaan jo toinen laatikko sileäksi kun ei ole varaa vaihtaa autoa  :( Olisi prkl pitänyt ostaa se mersu aikanaan  >:D

Ei ole tehtävissä, itse kanssa haaveillut samaa. EI mitään mersua vaan manuaaliaskinen samallainen auto! paikoista joista minä olen kysynyt on sanottu että vaihdelaatikkoon ei pääse käsiksi, jos joku tietää jonkun paikan niin kertokoon! :)
volvoja - onhan noita.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4664
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #13 : 31.01.2012, 15:29:57 »
no niin elikkä kytkin ongelmat alko sitten ohjelmoimmin jälkeen. pientä luistamista ilmenee 5 vaihteella kiihdyttäessä.
vauhtipyörä on tarkotus vaihtaa samalla.
mitenkä sopivuus uudemmasta d5:sta(185hp) vanhempaan (163hp)?
entä mikä kytkin olis hyvä samalla laittaa? onko mahollisesti saatavana sintteriä? vai joku muu kestävempi?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vaihdelaatikon kesto vm. 00-07
« Vastaus #14 : 31.01.2012, 19:08:30 »
Lainaus
no niin elikkä kytkin ongelmat alko sitten ohjelmoimmin jälkeen. pientä luistamista ilmenee 5 vaihteella kiihdyttäessä.
vauhtipyörä on tarkotus vaihtaa samalla.
mitenkä sopivuus uudemmasta d5:sta(185hp) vanhempaan (163hp)?
entä mikä kytkin olis hyvä samalla laittaa? onko mahollisesti saatavana sintteriä? vai joku muu kestävempi?
Täältä voi katsoa erilaisia kykäsettejä noin ikäänkuin esimerkkinä, noita settejä saa kyllä edukkaammin muualtakin.
http://www.sambilmode.se/PRODUCTS.ASP?ID=777&LANGUAGE=SV#871
raw d

 

Proturbo  Autodiagnoosi