RallyBaron  Samppasport

Talvirenkaat

  • 1983 Vastauksia
  • 584278 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1425 : 09.04.2016, 17:51:46 »
"Tarkoituksena oli kokeilla kuluttajalähtöisesti eli kuljettajien subjektiivisiin arvioihin perustuen sitä, miten kyseiset renkaat selvityvät Suomen talvesta.

Tärkeä pointti IS:n kestotestissä oli nimenomaan hinta. Kun Trianglen talvirengassetti edellä mainitussa koossa maksaa noin 400 euroa, Nokian Hakkapeliitta 7 voi maksaa jopa kaksinkertaisesti tai enemmänkin. Nokian uutuusmalli 8 on vielä tätäkin kalliimpi. Kysymys kuului, voiko näin paljon halvempi rengas olla ajossa oikeasti hyvä?

Korostettakoon, että missään vaiheessa kestotestiä Trianglen rengasta ei verrattu tieteellisesti mihinkään muuhun renkaaseen, vaan tarkoituksena oli todentaa vain se, pärjääkö halvalla renkaalla Suomen talvessa ja siihen liittyvissä ääritilanteissa.

Testirenkaat asennettiin autoon marraskuun 4. päivänä 2015. Kumit saivat väistyä kesärenkaiden alta melko tarkkaan viiden kuukauden kuluttua, huhtikuun ensimmäisinä päivinä. Matkaa renkaille kertyi talven mittaan noin 15500 kilometriä. Sinä aikana ne kestivät kulutusta erittäin hyvin, sillä pintaa renkaista lähti alle millimetrin verran. Ilmanpaineita seurattiin tarkasti koko taipaleen ajan.

Kaikkiaan Trianglet olivat runsaan 15 000 ajokilometrin jälkeen siinä kunnossa, että ne ovat täysin kelvolliset auton alle seuraavanakin talvena. Muutenkin kokemukset renkaista ovat kokeen puitteissa varsin myönteiset.

Vaikea on sanoa, ovatko Trianglet huomattavasti paremmat vai huonommat joillain osa-alueilla kuin Vannetukun omissa testeissä mainitsemat nokialaiset, mutta varmaa on, että kiinalaisilla pärjäsi erittäin hyvin niin tiukoissa jarrutuksissa kuin väistöissäkin.

Yhtään kertaa Trianglet eivät käyttäytyneet yllättävästi tai epäkelvosti. Renkaat tuntuivat myös mukavilta alla, eivätkä nastat pitäneet pahaa meteliä. Jokainen nasta oli testin loputtua paikoillaan, vaikka testiautolla myös kiihdyteltiin väliin reippaasti. Melua mitattiin testin edetessä ja se nousi ajan myötä pari desibeliä tasaisella asfaltilla ajettaessa.

Kaikkiaan Trianglet tarjovat käyttökokeen perusteella hyvin vastinetta rahalle, mikä on tärkeä seikka suomalaisille autoilijoille, jotka ovat tottuneet maksamaan renkaista valitettavan paljon. Markkinoilta löytyy kyllä suorituskykyisempiäkin renkaita, mutta normaalin järkevään ajoon Trianglet riittävät aivan mainiosti."


http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001154016.html

Paljonko vannetukku maksoi tästä hehkutuksesta?

Täysin maksettu juttu ja nämä trianglet on niin nähty. Turhaa hehkutusta ja hypetystä. Kehä 3 sisäpuolella pärjää vaikka kesärenkailla. Täyttä paskaa myös tuo, että hakkapeliitta 7:n hinta olis tuplat tuohon triangleen. Odotan mielenkiinnolla tuulilasin ensi syksyn talvirengastestiä missä muut merkki ja ei merkkirenkaat pyyhkiin ohi tästä triangleista.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kohutulos-rengastestissa-paljon-hehkutettu-kiinalaisrengas-petti-lupaukset
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/triangle-icelink-vs-hakkapeliitta-7-testiajot-suoritettu

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/hakkapeliitta-7/225-45-r17-94t-255230
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/hakkapeliitta-8/225-45-r17-94t-80839
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1426 : 09.04.2016, 18:40:07 »
Paljonko vannetukku maksoi tästä hehkutuksesta?

Täysin maksettu juttu ja nämä trianglet on niin nähty. Turhaa hehkutusta ja hypetystä. Kehä 3 sisäpuolella pärjää vaikka kesärenkailla. Täyttä paskaa myös tuo, että hakkapeliitta 7:n hinta olis tuplat tuohon triangleen. Odotan mielenkiinnolla tuulilasin ensi syksyn talvirengastestiä missä muut merkki ja ei merkkirenkaat pyyhkiin ohi tästä triangleista.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kohutulos-rengastestissa-paljon-hehkutettu-kiinalaisrengas-petti-lupaukset
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/triangle-icelink-vs-hakkapeliitta-7-testiajot-suoritettu

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/hakkapeliitta-7/225-45-r17-94t-255230
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/hakkapeliitta-8/225-45-r17-94t-80839
...voi varmaan kysyä myös että mitä saat korvaukseksi Nokian rengastehtaan imagon ylläpitämisestä...?

Jutussa ihan asiallisesti kerrottiin käytännön kokemusten perusteella että muillakin talvirenkailla pärjää kuin 'testivoittajilla', jotka siis ovat testiin viritettyjä yksittäiskappaleita joita ei kuluttajille edes ole myynnissä.

Se, mikä tuossa jutussa on turhaa, on että siinä nimenomaisesti mainitaan tuo halpamerkki.
Journalismin henkeen ei minusta sovi minkäänlainen mainostaminen tuotesijoittelun kautta kuten tuossa jutussa.
Paheksukaamme kaikki tällaista journalismia!

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1427 : 09.04.2016, 18:57:34 »
...voi varmaan kysyä myös että mitä saat korvaukseksi Nokian rengastehtaan imagon ylläpitämisestä...?

Jutussa ihan asiallisesti kerrottiin käytännön kokemusten perusteella että muillakin talvirenkailla pärjää kuin 'testivoittajilla', jotka siis ovat testiin viritettyjä yksittäiskappaleita joita ei kuluttajille edes ole myynnissä.

Se, mikä tuossa jutussa on turhaa, on että siinä nimenomaisesti mainitaan tuo halpamerkki.
Journalismin henkeen ei minusta sovi minkäänlainen mainostaminen tuotesijoittelun kautta kuten tuossa jutussa.
Paheksukaamme kaikki tällaista journalismia!

Lue tekstini ja kerro missä liputan nokian rengastehtaan imagon puolesta?  Minulla ei ole mitään sidoksia kyseiseenkään yritykseen. Jutussa ei myöskään kerrota ostivatko nuo triangelin renkaat vai lahjoittiko Vannetukku ne testiin, koska tuollakin on empiirisissä kokeissa suuri merkitys.

Mitä kritiikkiin tulee, niin nimenomaan Vannetukun kyseenalaisen mainontaan ja katteettomiin lupauksiin olen kirjoittanut kriittisesti. Sama show jatkuu ensi syksynä heidän toimesta, kun varastot on täynnä yyber hyvää triangelin icelinkkiä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1428 : 09.04.2016, 19:06:44 »
Lue tekstini ja kerro missä liputan nokian rengastehtaan imagon puolesta?  Minulla ei ole mitään sidoksia kyseiseenkään yritykseen. Jutussa ei myöskään kerrota ostivatko nuo triangelin renkaat vai lahjoittiko Vannetukku ne testiin, koska tuollakin on empiirisissä kokeissa suuri merkitys.

Mitä kritiikkiin tulee, niin nimenomaan Vannetukun kyseenalaisen mainontaan ja katteettomiin lupauksiin olen kirjoittanut kriittisesti. Sama show jatkuu ensi syksynä heidän toimesta, kun varastot on täynnä yyber hyvää triangelin icelinkkiä.

Teet ihan samaa mitä tuossa lehtijutussakin; nimellä mainitset kilpailevan rengasvalmistajan joiden renkailla väität selvittävän paremmin talviolosuhteista kuin muilla.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi että tuo juttu on epäonnistunut juuri siksi että siinä tuotesijoittelun keinolla mainostetaan tuota jutun rengasta.
Tuollainen juttu kun tehdään tuolla tavalla niin on selvää että koko toimituksen autoissa on kyseisen rengasvalmistajan renkaat eikä niistä ole maksettu mitään.
Toivottavasti olen väärässä.
Kuulemma oikealle lehtimiehelle pahin loukkaus minkä voi tehdä on epäillä hänen kirjoitamien juttujen objektiivisuutta ja että ne on tehty siksi että saadaan jotain taloudellista etua. (Muuta kuin palkkaa, siis)

Noissa linkatuissa jutuissa ei tämä rima ole korkealla ole ollut, ei taidettu nähdä koko rimaa eikä telineitäkään.
On melko erikoista että päätoimittaja antaa tällaisia juttuja tehdä, saati että laskee ne lehteen asti.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1429 : 09.04.2016, 19:07:16 »
Paljonko vannetukku maksoi tästä hehkutuksesta?

Täysin maksettu juttu ja nämä trianglet on niin nähty. Turhaa hehkutusta ja hypetystä. Kehä 3 sisäpuolella pärjää vaikka kesärenkailla. Täyttä paskaa myös tuo, että hakkapeliitta 7:n hinta olis tuplat tuohon triangleen. Odotan mielenkiinnolla tuulilasin ensi syksyn talvirengastestiä missä muut merkki ja ei merkkirenkaat pyyhkiin ohi tästä triangleista.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kohutulos-rengastestissa-paljon-hehkutettu-kiinalaisrengas-petti-lupaukset
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/triangle-icelink-vs-hakkapeliitta-7-testiajot-suoritettu

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/hakkapeliitta-7/225-45-r17-94t-255230
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/hakkapeliitta-8/225-45-r17-94t-80839
Herra skeptikko taas asialla.  :D
Noita hintoja kunhan nyt kommentoin ensin. Yleensä kun hintoja verrataan lehdissäkin, puhutaan ovh hinnoista. Olenko väärässä? Triangle n.400€ ja hpl 750€. Eikös se sun mielestä niinko tuolla sanotaan, lähes puolet?
Kaikkihan ei edelleenkään tilaille renkaita esim Saksasta(1001 renkaat). Joten pysyttis nyt edes sellaisissa hinnoissa mikä olisi sama kaikille eli rengasliikkeestä ostettuna Suomesta.
Toiseksi, jutussahan sanotaan ihan selvästi että niillä pärjättiin mainiosti kelissä kuin kelissä. Tavallinen autolija ei eroa huomaa noihin sun hypettämiin merkki renkaisiin. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Mä en sanoisi että noi Triankelit on paskat, ihan paskat. Mulla kun ei ole kokemusta niistä. Kyllä mä sen kokemuksen kaipaisin ennenko alkaisin lynkkaamaan. Vähän samanlailla kuin vertaisin vaimoasi johonkin toiseen . . . no en voi kommentoida kun ei ole kokemusta.  :P Sähän perustat paljolti mielipiteesi toisten tekemiin testeihin.  ;)
Näistä on turha alkaa vääntämään ja tuomaan omaa mielipidettään vain ja ainoastaan oikeaksi. Meillä kun kaikilla on omat mielipiteemme asiaan kuin asiaan, joskus jopa ollaan samaa mieltäkin, ja silti voimme olla väärässä.

Soitappa Vannetukkuun ja Iltikseen, ja kysy oliko kallis juttu.  :D

Ite ajelin tämän talven Master uusiorenkailla. Ei mitään ongelmaa, ja kelissä kuin kelissä. Parhaat ne ei ole mutta riittävät. En edes tiedosta mikä olis paras. Autot vaihtunu liian tiuhaan joten ei oo kauheesti tullu osteltua uusia talvirenkaita.  ::) Jos noilla vielä toinen talvi menis. Pinta ei lopu heti kun on selvästi kovempi kuin esim Nokialaisessa, paistovuosi sama.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1430 : 09.04.2016, 20:18:27 »
Teet ihan samaa mitä tuossa lehtijutussakin; nimellä mainitset kilpailevan rengasvalmistajan joiden renkailla väität selvittävän paremmin talviolosuhteista kuin muilla.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi että tuo juttu on epäonnistunut juuri siksi että siinä tuotesijoittelun keinolla mainostetaan tuota jutun rengasta.
Tuollainen juttu kun tehdään tuolla tavalla niin on selvää että koko toimituksen autoissa on kyseisen rengasvalmistajan renkaat eikä niistä ole maksettu mitään.
Toivottavasti olen väärässä.
Kuulemma oikealle lehtimiehelle pahin loukkaus minkä voi tehdä on epäillä hänen kirjoitamien juttujen objektiivisuutta ja että ne on tehty siksi että saadaan jotain taloudellista etua. (Muuta kuin palkkaa, siis)

Noissa linkatuissa jutuissa ei tämä rima ole korkealla ole ollut, ei taidettu nähdä koko rimaa eikä telineitäkään.
On melko erikoista että päätoimittaja antaa tällaisia juttuja tehdä, saati että laskee ne lehteen asti.

Korjataapa heti pari argumenttia. VANNETUKKU on kokoajan käyttänyt nokian hakkapeliitta 7 referenssi renkaina Triangelin Icelinkkiin. Samoin tuossa lehden jutussa mainitaan hakkapeliitta 7 ja hakkapeliitta 8. Tämän vuoksi myös Tuulilasi järjesti uuden erillisen testin, jossa vannetukku oli läsnä. Ennen sitä vannetukku esitti vaikka mitä omia vaatimuksia testiin ja teki oman testin jossain järven jäällä. Testien jälkeen vielä itki, että nopeus ei heidän mielestään ollut riittävä. Heidän ensimmäisen keltaisen taulukon testiin ei ole vieläkään saatu mitään etäisyyksiä, nopeuksia tai vastaavia määreitä. Tämän testin teki ensin heidän mukaan Artic falls, mutta Artic falls totesi ettei he tehneet testiä, vaan testi tehtiin heidän radallaan.

Tässä lyhyesti koko episodi. Sinun on turhaan pistää minun kirjoitukseeni mitään sellaista mitä ei ole. Mutta kun otit esille, niin tuulilasin mukaan molemmat nokialaiset ovat paremmat, kuin Triangelin icelinkit. Joka tapauksessa kun lukee nuo kuvaukset, niin ei anna minulle kuvaa "hyvästä" renkaasta.

"Mitatun testidatan perusteella ei voi kuin ihmetellä miten Trianglen uutuusrengasta luonnehditaan Ilta-Sanomien nettisivujen auto-osiossa hyväksi valinnaksi:

”Renkaat ovat toimineet koko ajan hyvin, veto-, sivuttais- ja jarrutuspitoa niissä on riittänyt koko ajan. Yhtään kertaa niiden takia ei ole talven aikana oltu pulassa, eikä ajokaan niillä ole ollut mitään ylivarovaista. Yhtään kertaa testijakson aikana ei ole myöskään tullut sellaista hetkeä, että renkaista olisi voinut sanoa niiden olevan surkeat. Päinvastoin, ne ovat toimineet kelissä kuin kelissä vähintään hyvin.”

http://www.tuulilasi.fi/testit/tuulilasin-odotetun-rengastestin-tulokset-kuinka-kiinalainen-kohurengas-parjasi
http://yllapito.tuulilasi.fi/sites/tuulilasi/files/user/6317/2016/03/tw-tt16-mt1101_report.pdf

Käsittely jäällä

subjektiiviset kommentit
Nokian Hakkapeliitta 8
Ohjaus:
Hyvä vaste heti rattia käännettäessä. Ohjautuu progressiivisesti ohjauskulman kasvaessa.
Hallittavuus:
Pitotaso loistava. Pidon raja on laaja. Sekä etu että takarenkaiden pidon palautuminen rauhallinen ja looginen. Helppo
ajaa.
Kiihdytys ja jarrutus:
Jarruttaessa peräkarkaa hieman sivulle. Kiihdyttäessä ohjautuvuus säilyy.
Arvosana: 9
Nokian Hakkapeliitta 7
Ohjaus:
Erinomainen keskialue. Tarkka ja looginen ohjaus. Suuremmilla kääntökulmilla aliohjaus lisääntyy.
Hallittavuus:
Pidon raja selkeä ja korkealla. Taka-akseli seuraa hyvin eikä tee yllätyksiä. Eturenkaiden pito katoaa hiukan äkkinäisesti.
Kiihdytys ja jarrutus:
Stabiili jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Kiihdyttäessä ohjauksesta katoaa tarkin tunto
Arvosana: 8
Triangle IceLink
Ohjaus:
Erittäin ohut ohjaava alue keskialueella. Suuremmilla kulmilla täysin tunnoton eikä ohjaudu rattia enemmän käännettäessä
.
Hallittavuus:
Pidon raja alhainen, mutta raja selkeä. Luistot pitkiä ja laajoja, palautuu hitaasti. Sivuttaispitoa liian vähän. Kiihdytys ja jarrutus
: Kaarteessa kiihdyttäessä auto ei ohjaudu. Jarrutus ja kiihdytyspito heikko.
Arvosana: 6.5

Käsittely lumella

subjektiiviset kommentit
Triangle IceLink
Ohjaus:
Keskialueella tunnoton ja hidas. Vaste huono. Suuremmilla kulmilla alkaa ohjautua hiukan yllätten purevasti.
Hallittavuus:
Eturenkaiden pidon raja jyrkkä. Takarenkaat seuraavat hyvin, ei yllätä.Pito palautuu kohtalaisesti, hiukan töksähtäen.
Kiihdytys ja jarrutus
: Mutkassa kiihdyttäessä auto ohjautuu hyvin renkaiden suuntaan. Jarruttaessa levoton perä.
Arvosana: 7.5
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1431 : 09.04.2016, 20:20:02 »
Soitappa Vannetukkuun ja Iltikseen, ja kysy oliko kallis juttu.  :D

Miksi? Avointa journalismia jos harrastettaisiin, niin tuo kerrottaisiin jo ensimmäisessä jutussa. Miksi ei kerrottu?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1432 : 09.04.2016, 22:03:42 »
Korjataapa heti pari argumenttia. VANNETUKKU on kokoajan käyttänyt nokian hakkapeliitta 7 referenssi renkaina Triangelin Icelinkkiin. Samoin tuossa lehden jutussa mainitaan hakkapeliitta 7 ja hakkapeliitta 8. Tämän vuoksi myös Tuulilasi järjesti uuden erillisen testin, jossa vannetukku oli läsnä. Ennen sitä vannetukku esitti vaikka mitä omia vaatimuksia testiin ja teki oman testin jossain järven jäällä. Testien jälkeen vielä itki, että nopeus ei heidän mielestään ollut riittävä. Heidän ensimmäisen keltaisen taulukon testiin ei ole vieläkään saatu mitään etäisyyksiä, nopeuksia tai vastaavia määreitä. Tämän testin teki ensin heidän mukaan Artic falls, mutta Artic falls totesi ettei he tehneet testiä, vaan testi tehtiin heidän radallaan.

Tässä lyhyesti koko episodi. Sinun on turhaan pistää minun kirjoitukseeni mitään sellaista mitä ei ole. Mutta kun otit esille, niin tuulilasin mukaan molemmat nokialaiset ovat paremmat, kuin Triangelin icelinkit. Joka tapauksessa kun lukee nuo kuvaukset, niin ei anna minulle kuvaa "hyvästä" renkaasta.

"Mitatun testidatan perusteella ei voi kuin ihmetellä miten Trianglen uutuusrengasta luonnehditaan Ilta-Sanomien nettisivujen auto-osiossa hyväksi valinnaksi:

”Renkaat ovat toimineet koko ajan hyvin, veto-, sivuttais- ja jarrutuspitoa niissä on riittänyt koko ajan. Yhtään kertaa niiden takia ei ole talven aikana oltu pulassa, eikä ajokaan niillä ole ollut mitään ylivarovaista. Yhtään kertaa testijakson aikana ei ole myöskään tullut sellaista hetkeä, että renkaista olisi voinut sanoa niiden olevan surkeat. Päinvastoin, ne ovat toimineet kelissä kuin kelissä vähintään hyvin.”

http://www.tuulilasi.fi/testit/tuulilasin-odotetun-rengastestin-tulokset-kuinka-kiinalainen-kohurengas-parjasi
http://yllapito.tuulilasi.fi/sites/tuulilasi/files/user/6317/2016/03/tw-tt16-mt1101_report.pdf

Käsittely jäällä

subjektiiviset kommentit
Nokian Hakkapeliitta 8
Ohjaus:
Hyvä vaste heti rattia käännettäessä. Ohjautuu progressiivisesti ohjauskulman kasvaessa.
Hallittavuus:
Pitotaso loistava. Pidon raja on laaja. Sekä etu että takarenkaiden pidon palautuminen rauhallinen ja looginen. Helppo
ajaa.
Kiihdytys ja jarrutus:
Jarruttaessa peräkarkaa hieman sivulle. Kiihdyttäessä ohjautuvuus säilyy.
Arvosana: 9
Nokian Hakkapeliitta 7
Ohjaus:
Erinomainen keskialue. Tarkka ja looginen ohjaus. Suuremmilla kääntökulmilla aliohjaus lisääntyy.
Hallittavuus:
Pidon raja selkeä ja korkealla. Taka-akseli seuraa hyvin eikä tee yllätyksiä. Eturenkaiden pito katoaa hiukan äkkinäisesti.
Kiihdytys ja jarrutus:
Stabiili jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Kiihdyttäessä ohjauksesta katoaa tarkin tunto
Arvosana: 8
Triangle IceLink
Ohjaus:
Erittäin ohut ohjaava alue keskialueella. Suuremmilla kulmilla täysin tunnoton eikä ohjaudu rattia enemmän käännettäessä
.
Hallittavuus:
Pidon raja alhainen, mutta raja selkeä. Luistot pitkiä ja laajoja, palautuu hitaasti. Sivuttaispitoa liian vähän. Kiihdytys ja jarrutus
: Kaarteessa kiihdyttäessä auto ei ohjaudu. Jarrutus ja kiihdytyspito heikko.
Arvosana: 6.5

Käsittely lumella

subjektiiviset kommentit
Triangle IceLink
Ohjaus:
Keskialueella tunnoton ja hidas. Vaste huono. Suuremmilla kulmilla alkaa ohjautua hiukan yllätten purevasti.
Hallittavuus:
Eturenkaiden pidon raja jyrkkä. Takarenkaat seuraavat hyvin, ei yllätä.Pito palautuu kohtalaisesti, hiukan töksähtäen.
Kiihdytys ja jarrutus
: Mutkassa kiihdyttäessä auto ohjautuu hyvin renkaiden suuntaan. Jarruttaessa levoton perä.
Arvosana: 7.5

Harva jaksaa olla toisten äänitorvena niin paljon kuin sinä olet.
Toistelet maailman tappiin asti testituloksia ja toisetn lehdissä esittämiä kommentteja.
Ihan kuin jokainen ei itse osaisi muodostaa mielipidettään itse hankitun informaation perusteella.

Minusta on suorastaan huvittavaa seurata sivusta Vannetukun ja Tuulilasin nokapokkaa.
Sympatiat eivät ole oikein kummallakaan puolella kun Tuulilasi tekee n.s. likaisen työn Nokian renkaiden puolesta ja kun vielä samassa yhteydessä muistetaan tuo testimanipulaatio...

Minä uskon omien kokemusten perusteella tuon lehtijutun esittämään arvioon että talvesta selviytymiseen ei tarvitse testivoittajarenkaita.
Se, miten kenenkin rengas on ominaisuuksissa jäljellä tai edellä testivoittajaa on toissijaista.




Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1433 : 11.04.2016, 21:26:37 »
Tänään tuli pyöriteltyä yli 10 sarjaa nokian hakkapeliitta 8:ja. Kolmessa sarjassa oli ihmeellisesti nastat painuneet sisään. Kaikki oli tehty Suomessa. Nastat oli kyllä tallessa. Kun vertasi muutamaan hakkapeliitta 7 sarjaan, niin niissä nuo isot nastat oli tallella ja selvästi esillä. Olisi kiva nähdä puolueeton vertailu missä molemmilla sarjoilla ajettu kaksi kautta ja sen jälkeen testattaisiin miten toimivat.

Oman auton hakkapeliitta 8:ssa jotka tehty Venäjällä ei mitään pahaa sanottavaa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1434 : 12.04.2016, 13:07:58 »
Tänään tuli pyöriteltyä yli 10 sarjaa nokian hakkapeliitta 8:ja. Kolmessa sarjassa oli ihmeellisesti nastat painuneet sisään. Kaikki oli tehty Suomessa. Nastat oli kyllä tallessa. Kun vertasi muutamaan hakkapeliitta 7 sarjaan, niin niissä nuo isot nastat oli tallella ja selvästi esillä. Olisi kiva nähdä puolueeton vertailu missä molemmilla sarjoilla ajettu kaksi kautta ja sen jälkeen testattaisiin miten toimivat.

Oman auton hakkapeliitta 8:ssa jotka tehty Venäjällä ei mitään pahaa sanottavaa.

Miksi niitä pitäisi käytettynä testailla, eikö se riitä jos käyttäjä on tyytyväinen?


Moni ajaa Venäjällä tehdyllä autolla eikä heillä ole niistäkään pahaa sanottavaa.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1435 : 12.04.2016, 21:21:36 »
Miksi niitä pitäisi käytettynä testailla, eikö se riitä jos käyttäjä on tyytyväinen?

Minua kiinnostaa myös miten ominaisuudet ovat muuttuneet esimerkiksi sen kahden talviajokauden jälkeen. Ihan mielenkiinnon vuoksi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1436 : 14.04.2016, 08:31:19 »
Minua kiinnostaa myös miten ominaisuudet ovat muuttuneet esimerkiksi sen kahden talviajokauden jälkeen. Ihan mielenkiinnon vuoksi.
TM-testin mukaan 3 ja 6 milliset nastarenkaat pitivät huonommin kuin vastaavasti kuluneet kitkarenkaat, eli nastojen pito romahtaa käytettyinä.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1437 : 14.04.2016, 08:55:46 »
Oliko tuossa kulumisessa huomioitu se mikä kävi ainakin jossain aiemmin nähdyssä testissä ilmi että kitka kuluu huomattavasti nopeammin ja se kolmelle millille ajettu nastarengas saattaa olla viisi vuotta vanha kovettunut koppura siinä missä vastaavan pinnan omaava kitkarengas vasta pari-kolme vuotta ja kumiseos ihan eri tavalla hengissä?

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1438 : 14.04.2016, 12:57:37 »
Näinhän se on, aina onneksi voi sanoa etteivät testin parametrit ole valideja ja muutenkin kriteerejä muuttamalla mitätöidä testitulokset.

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1439 : 14.04.2016, 15:06:39 »
Mä olen ajanut talven Nokian R2 kitkoilla ja nyt on metrejä menty 50 tkm. Millejä pinnassa vielä 4. Misukan sarjalla olen ajanut 85 tkm, että ei ne mulla ainakaan hulluna kulu. Ehkä se auttaa, että painetta kumeissa on 3 bar.

 

Proturbo  Autodiagnoosi