Autodiagnoosi  Carcom Oy

Talvirenkaat

  • 1983 Vastauksia
  • 584366 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #285 : 04.02.2012, 23:15:24 »
Perjantaina vaihtui Bridgestone Blizzak Nordic R kitkat GoodYear UltraGrip Extreme nastoihin. Melussa ei eroa, mutta nastoilla etenee vaikka sutiskin vähän...
Jäitä housuun!

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #286 : 19.03.2012, 17:24:41 »
Oliko se Hakkapelitta 4, joista lähti alkusarjan kumeista nastat irti?
Omat on paistettu loppuvuonna 2008 ja yhtään irronnutta nastaa en löytänyt  :pomo:
Kaksi ja puoli talvea niillä olen ajanut.
Pullakahvit per irronnut nasta ensimmäiselle bongarille, joka tulee tutkimaan  :D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #287 : 19.03.2012, 20:15:54 »
Oliko se Hakkapelitta 4, joista lähti alkusarjan kumeista nastat irti?
Omat on paistettu loppuvuonna 2008 ja yhtään irronnutta nastaa en löytänyt  :pomo:
Kaksi ja puoli talvea niillä olen ajanut.
Pullakahvit per irronnut nasta ensimmäiselle bongarille, joka tulee tutkimaan  :D
Mulla oli noi neloset S40:ssä, en jaksanu välittää kulumisesta kun olin kuitenkin kitkoja hommaamassa joten annoin surutta pyöriä kuivalla asfaltillakin täydellä kaasulla tyhjää. Ihmetys oli kesärenkaita vaihtaessa suuri kun eturenkaista puuttui muutama hassu piikki. Olihan ne kuluneet mutta todella laadukas nastarengas mun mielestä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #288 : 20.03.2012, 04:00:38 »
ei voi mitenkään pitää paikkaansa. ellei sitten rengasliike myy vanhoja renkaita..?
vuosi sitten ne on ostettu, että toista talvea ne vasta alla on..

Ei muutaku hakka seiskaa alle. Niillä on oma liikkunu talven tosi hyvin. Eikä kulumistakaan havaittavissa toistaiseksi. Kesärenkaat pitäis ostaa uudet, nuo hakka zetat ei ollu kovin hyvät. Pidoiltaan ok mutta ajomelu hirveä!

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #289 : 20.03.2012, 17:26:38 »
Ei muutaku hakka seiskaa alle. Niillä on oma liikkunu talven tosi hyvin. Eikä kulumistakaan havaittavissa toistaiseksi. Kesärenkaat pitäis ostaa uudet, nuo hakka zetat ei ollu kovin hyvät. Pidoiltaan ok mutta ajomelu hirveä!

No toisinaan tahtoo olla tuosta rahastaki kiinni mitä sinne voi laittaa pyörimään.
Laitat lisää äänieristettä niin hiljenee  ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #290 : 20.03.2012, 18:09:08 »
Dayton DW700 "talvirenkaat" on kyllä aika penaalista kun on tottunu kunnon kitkoihin. Metelöi eikä pitoa löydy nimeksikään. En oo aikasemmin pihaan tullessa joutunu ottamaan vauhtia mutta tulipa aiemmin tällä viikolla sekin koettua, kolmannella yrittämällä pääsin pikku mäen ylös just ja just. Ei noita oikein kyllä talvirenkaiksi voi kutsua mutta ajelee niillä kun muistaa ottaa hillitymmin. Rauhalliseen kahva eellä ajeluun ihan kivat, ei tartte paljon voimaa...

Itsellä toista talvea alla samat kumet (etuveto-tojotassa). Mitään kauheen negatiivisia kommentteja noista renkaista ei ole kun hinta huomioidaan, pitoo on ollut ainakin toistaseks riittämiin. Mä pitäisin noita nimenomaan talvikelin renkaina, paljaalla asvaltilla löysät, vetelevät ja hirveen melusat. Lumella ja jäällä on toiminut (varauksin) ihan hyvin kovemmassakin ajossa. Vetopitoo tosiaan ei hirveesti ole, eli voi takavedossa olla aika epämukavat.

Älkää kumminkaan ostako noita renkaita mikäli aiotte pitempään ajaa. Oma tarkoitukseni oli ajaa puoli talvea ja lykätä auton mukana menemään, mutta jäivät nurkkiin. 50e lisää niin saa ihan eri luokan renkaita.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #291 : 20.03.2012, 18:33:46 »
Itsellä toista talvea alla samat kumet (etuveto-tojotassa). Mitään kauheen negatiivisia kommentteja noista renkaista ei ole kun hinta huomioidaan, pitoo on ollut ainakin toistaseks riittämiin. Mä pitäisin noita nimenomaan talvikelin renkaina, paljaalla asvaltilla löysät, vetelevät ja hirveen melusat. Lumella ja jäällä on toiminut (varauksin) ihan hyvin kovemmassakin ajossa. Vetopitoo tosiaan ei hirveesti ole, eli voi takavedossa olla aika epämukavat.

Älkää kumminkaan ostako noita renkaita mikäli aiotte pitempään ajaa. Oma tarkoitukseni oli ajaa puoli talvea ja lykätä auton mukana menemään, mutta jäivät nurkkiin. 50e lisää niin saa ihan eri luokan renkaita.
Samanlaiset on havainnot mulla nyt talven tollasilla ajaneena.
Se vaan että olivat käytetyt jo mulle tullessa niin paha sanoo millaset on uutena.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #292 : 20.03.2012, 20:36:37 »
No toisinaan tahtoo olla tuosta rahastaki kiinni mitä sinne voi laittaa pyörimään.
Laitat lisää äänieristettä niin hiljenee  ::)

Helpompi tuo taitaa olla ne renkaat vaihtaa eri merkkisiin :).

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #293 : 20.03.2012, 20:55:11 »
Helpompi tuo taitaa olla ne renkaat vaihtaa eri merkkisiin :).

Volvo on helppo purkaa sisältä  :pomo:
Viime kesänä 3 kertaa :idiot2:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #294 : 21.03.2012, 00:01:33 »
Ei mulla riitä moiseen hommaan mielenkiinto :). Mutta vinkkejä otan hanttarin ovipahvin irroittamiseen. Ikkuna jumissa!

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #295 : 02.10.2012, 20:09:24 »
Sitä pitäis miettiä uutta rengaistusta kun alkaa talvi tulemaan. Onko kellään kokemusta Continental Conti ice contact nastoista? Ja mikä koko 15" antlioille?

Poissa Julle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #296 : 02.10.2012, 21:06:05 »
Viime talven oli alla nuo Continentalin Conti ice contactit. Ainakin ne ovat paljon hiljaisemmat kuin aiemmat hakkapeliitan vitoset. Hyvät kokemukset muutenkin pidon puolesta.
S60 T4 Classic -17

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #297 : 02.10.2012, 21:18:04 »
Conti, Nokia ja Goodyear -uusimmilla malleillaan oli nastafillareiden kärjessä. Eli jos toi Continental on tuore malli niin ei ainakaan huonoon ole päätynyt.

EDIT: Siis tuoreessa Tekniikan maailman testissä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #298 : 04.10.2012, 16:26:34 »
Bridgestonen Nordic kitkat tulee alle ens talveksi. 225/45-17 kokoisena oli kaikki mallit yli 800€ sarja. Tuo oli ns. vanha malli niin setti lähti alle 500€  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #299 : 04.10.2012, 17:46:06 »
Helsingin Rengashotelli mainosti isoon ääneen Facebookissa Misukan X-ice kitkoja 205/50-17 650/srj. Kävin paikan päällä viime viikon maanantaina (vai olikohan tiistaina) sillä mielellä että otan saman tien mukaan, sanoivat että valmistaja luvannut joulukuun alkuun. Lupasivat kuitenkin selvittää, "varmaan puolen tunnin sisään selviää, soitan sulle kohta". Ei kuulunu puhelua, soitin seuraavana päivänä ja taas luvattiin soittaa saman tien.
Ei ole kuulunu tähän mennessäkään, ja vielä noista kesäsistä löytyi nyt naula perjantaina vasurin takarenkaasta. Onneks sattui olemaan pari ylimääräistä 225/45-17 kesärengasta varastossa jotka pyöräytin takapyöriksi talvivanteille väliaikaisesti.

Täytyy kysellä muualta renkaita kun näköjään asiakaspalvelu on sitä luokkaa että ei viitsitä edes soittaa onko niitä nahkoja vai ei. Ja sitä paitsi joulukuussa on mun mielestä auttamattomasti myöhässä.

Saa vinkata jos jossain on tiedossa 17" nuurdikkikitkaa asialliseen hintaan  :)
« Viimeksi muokattu: 04.10.2012, 18:39:24 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

RallyBaron  Samppasport