Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa johannes99

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Jos on Biltemassa huollettu, niin harkitsisin vielä  :nohnoh

 ;D "pieni" ajatuskatko tullut kirjoittaessa. Korjasin alkuperäiseen viestiin.

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Tuo ensimmäinen auto ehti mennä, kun vielä mietin  :(

Fiksun näköinen, riittävän hyvin varusteltu ja kohtuullisesti hinnoiteltu peli. Olennaista tietty se, että huollot tehty ajallaan ja vaihteistoöljyt vaihdettu.

Joka tapauksessa vaikuttaa aika turvalliselta ostokselta. Ja liikkeestä ostettaessa virhevastuu voimassa, eli ostaisin varmaan itse pois, jos olisin vielä Volvoa hakemassa.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2016, 16:10:15 kirjoittanut mnederst »

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Kiitokset Ribbe ja Reijo penkkivastauksista.

Itsekin oletin, odotan ja toivon että Busineksen penkit olisivat "Summumin penkit muotoilultaan ja materiaaliltaan" kun nahkaverhoilun  (K70P tai K71T) valitsen ja maksan.

Tuli vaan mieleen varmistella ja ihan snadisti ihmetellä kun veroton 700 € on aika maltillinen valoitus nahkaverhoilusta. Siksi tuli mieleen josko nahka onkin jotain halpis/muka-nahkaa...

Sport-nahkapenkit olivatkin koe-istunnassa, mutta päädyin tavallisiin nahkapenkkeihin.

PS. laskeutuukohan sähkösäätöinen penkki alemmaksi kuin manuaalisäätöinen penkki...?

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Tänne kävi suuntani, kun perheen menopeliä pitää suurentaa pääluvun kasvaessa kolmeen tenavaan.

Budjetti, mieli, fiilis ja kaikki muukin nyt on saanut ihailemaan (?!) V70-mallistoa sillä silmällä. Monta iltaa on nettiä tullut surffattua, mutta nämä kysymykset ovat silti täysin auki:

-mahtuuko takapenkille oikeasti kolme turvaistuinta (lapset 6, 3 ja kolmas syntyy kesällä)? Kaukalo pitäisi mennä keskipenkille selkä menosuuntaan, mutta entäs kun kolmaskin alkaa matkustamaan naama menosuuntaan? Tämähän selviää fyysisesti autokaupassa, mutta nykynuorena olen hieronut kauppaa netissä näkemättä koko vekotinta livenä...

-voi hemmetti miten sekava diesel-moottoripaletti näissä on. Sopivissa ehdoikkaissa on järkiään joko D3 136 hp, 163 hp ja 2.4d 175 hv. Minkä ottaisitte? Hinnoissa ei suuria eroja. Automaattilaatikko on selviö. Onko tuo D3:kin 5-pyttyinen vm. 2010-->?

-ja vielä sekavampi on varustekuvio. Kinetic, Momentum ja Summum ovat suht selviä, mutta mitäs nää Momentum Businekset sisältää? Melkein kaikissa on ainakin nahkaverhoilu ja sadetunnistin?

-tarviiko muusta olla huolissaan, kuin laatikkoöljyn vaihdosta? Liikkeestä on tarkoitus ostaa kun vanha menee vaihdossa.

Jotain tulee varmaan loppuviikon aikana ostettua, täytyy päivitellä sitä sitten tänne  :)




Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Noniin, "hankinta" suoritettu.

Nyt alkaa "odotus" ja sitten :nälkä: maistuu...!!!

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Lastenistuimissa on eroja, samoin kuin kuskien pituuksissa, mutta onko edes autoa johon kolme modernia täyskokoista turvaistuinta mahtuisi leveyden puolesta. Itsellä on mk2 V70 yksi takana selin matkustava isossa istuimessa ja yksi keskellä kapeassa korokkeessa. Selin matkustava ei kuskin jalkatilavaatimusten vuoksi mahdu keskelle tai vasemmalle, jonkinlainen istuin mahtuisi naama eteenpäin mutta ahdasta olisi. Mk3:ssa on jalkatilaa enemmän.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
tuo oli vain mutulla kirjoitettu mitä lehtijutusta muistin. Lähinnä sitä hain että on muutakin eroa kuin pelkkää softaa.

paitsi ihan uudet D2 automaatit :).

Mistä tällainen tieto on tullut? D2 koneesta. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen...

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Lastenistuimissa on eroja, samoin kuin kuskien pituuksissa, mutta onko edes autoa johon kolme modernia täyskokoista turvaistuinta mahtuisi leveyden puolesta. Itsellä on mk2 V70 yksi takana selin matkustava isossa istuimessa ja yksi keskellä kapeassa korokkeessa. Selin matkustava ei kuskin jalkatilavaatimusten vuoksi mahdu keskelle tai vasemmalle, jonkinlainen istuin mahtuisi naama eteenpäin mutta ahdasta olisi. Mk3:ssa on jalkatilaa enemmän.

No onhan kaikenlaisia tilatötteröitä, joissa on takana kolme täysiveristä istuinta. Istahdin autokaupassa johonkin keskihintaiseen tilaihmeeseen, ja se maailma ei kyllä iske sitten yhtään.

Kaksi vanhinta istuu selkänojallisissa korokeistuimissa, auton omissa vöissä. Ollaan lyhyitä, eli etupenkit on aika edessä jotta yltää polkimille  :P
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016, 23:40:28 kirjoittanut COPTABALA »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Mistä tällainen tieto on tullut? D2 koneesta. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen...
Uusimmassa TM:ssä oli koeajossa uusi D2. Manuaali D2 on 2-litrainen, mutta automaattina on 1.5 litrainen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
No onhan kaikenlaisia tilatötteröitä, joissa on takana kolme täysiveristä istuinta. Istahdin autokaupassa johonkin keskihintaiseen tilaihmeeseen, ja se maailma ei kyllä iske sitten yhtään.

Kaksi vanhinta istuu selkänojallisissa korokeistuimissa, auton omissa vöissä. Ollaan lyhyitä, eli etupenkit on aika edessä jotta yltää polkimille  :P

Btw, 6-vuotiaalle varmaan riittäisi jo se integroitu koroketyyny. Ne ovat takapenkin reunapaikoilla. Ei ole toki ihan yleisimpiä varusteita, mutta kyllä noita kuitenkin jonkin verran näkee. Tuulilasi kirjoitti 2007 varusteesta seuraavasti.

Offtopicin puolelle lipsuu vähän, mutta S80:iin saa näköjään myös tällaisen integroidun naama eteenpäin -istuimen.

Tuolla on keskusteltu myös turvaistuinjutuista.

Jos yleisesti puhutaan erilaisista tarkastuskohteista, niin kannattaa selailla tätä topiccia läpi, vaikka se vähän raskasta onkin. Mitään isoja miinoja oman kokemuksen perusteella näissä ei ole.

Toki kaikkia vähän epätodennäköisempiä juttuja on, kuten tietyissä 2,4-litraisissa (oliko se nyt D5244T14-moottorikoodi, 2010-vuosimallissa ja uudemmissa kuitenkin) termostaatin vaihto on työlästä eli kallista. Termarin toimintaa ei oikein pysty testaamaan ilman obd-lukijaa, kun lämpömittaria ei ole. Mahdollisen navin karttojen ikä kannattaa tarkistaa. Uudet maksavat noin 200 e, niin siinä on hyvä tinkausperuste.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Uusimmassa TM:ssä oli koeajossa uusi D2. Manuaali D2 on 2-litrainen, mutta automaattina on 1.5 litrainen.
Samaa katsoin tuosta TM:stä? Tosin Volvon sivuilla automaattikin on tuo 2 litrainen. Tuntuisi varsin oudolta, että automaattia varten tehtäisiin eri kone, kun Volvo on uudistanut palettiansa muutenkin "yhden pysähdyksen" taktiikkaan ::)
http://www.volvocars.com/fi/mallisto/mallit/v40/yksityiskohdat?variantId=8b21bfee-2f7a-4219-be53-ec9a32142efd#specifications
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Samaa katsoin tuosta TM:stä? Tosin Volvon sivuilla automaattikin on tuo 2 litrainen. Tuntuisi varsin oudolta, että automaattia varten tehtäisiin eri kone, kun Volvo on uudistanut palettiansa muutenkin "yhden pysähdyksen" taktiikkaan ::)
http://www.volvocars.com/fi/mallisto/mallit/v40/yksityiskohdat?variantId=8b21bfee-2f7a-4219-be53-ec9a32142efd#specifications
TM:ssä taisi olla että lohko on sama että kampiakselilla olisi tehty koko ero. En sitten tiedä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
TM:ssä taisi olla että lohko on sama että kampiakselilla olisi tehty koko ero. En sitten tiedä.
Sylinterin halkaisija on kaikissa 4-sylinterisissä VEA-moottoreissa sama, 82 milliä. 1,5 litraisessa iskunpituus on vain 70,9 milliä kun se 2-litraisissa VEA-moottoreissa on 93,2 milliä. Joten ainakin kampiakseli ja kiertokanget ovat siis erilaiset noissa 1,5- ja 2-litraisissa, ehkä männätkin.

S60:ssä T3 automaatti on ainut 1,5-litrainen, kaikki muut ovat 2-litraisia, ainakin Volvon sivujen teknisten tietojen mukaan.

V40:ssä T2 automaatti ja T3 automaatti ovat 1,5 litraisia, kaikki muut ovat 2-litraisia.

Ja Volvon sivujen mukaan kaikki VEA-dieselit ovat 2-litraisia, myös D2 automaatti: http://www.volvocars.com/fi/mallisto/mallit/s60/yksityiskohdat?variantId=f774eec1-3921-4c0f-b89a-cf11b86268c1#specifications
« Viimeksi muokattu: 28.01.2016, 09:39:41 kirjoittanut -mek- »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Sylinterin halkaisija on kaikissa 4-sylinterisissä VEA-moottoreissa sama, 82 milliä. 1,5 litraisessa iskunpituus on vain 70,9 milliä kun se 2-litraisissa VEA-moottoreissa on 93,2 milliä. Joten ainakin kampiakseli ja kiertokanget ovat siis erilaiset noissa 1,5- ja 2-litraisissa, ehkä männätkin.

S60:ssä T3 automaatti on ainut 1,5-litrainen, kaikki muut ovat 2-litraisia, ainakin Volvon sivujen teknisten tietojen mukaan.

V40:ssä T2 automaatti ja T3 automaatti ovat 1,5 litraisia, kaikki muut ovat 2-litraisia.

Ja Volvon sivujen mukaan kaikki VEA-dieselit ovat 2-litraisia, myös D2 automaatti: http://www.volvocars.com/fi/mallisto/mallit/s60/yksityiskohdat?variantId=f774eec1-3921-4c0f-b89a-cf11b86268c1#specifications

Näin minunkin mielestä..

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Btw, 6-vuotiaalle varmaan riittäisi jo se integroitu koroketyyny. Ne ovat takapenkin reunapaikoilla.

Toki kaikkia vähän epätodennäköisempiä juttuja on, kuten tietyissä 2,4-litraisissa (oliko se nyt D5244T14-moottorikoodi, 2010-vuosimallissa ja uudemmissa kuitenkin) termostaatin vaihto on työlästä eli kallista.

Nuo lastenkorokkeet himottivatkin, mutta en vain millään onnistunut löytämään budjettiin sopivaa vaihdokkia, jossa olisi lisäksi lisälämmitin, xenonit ja nahkapenkit. Aina joku kolme neljästä puuttuu.

Nyt on kiikarissa noin 170 tkm ajettu yksikö, täysi merkkiliikkeen huoltokirja, mutta laatikkoöljyjen vaihdosta ei mainintaa missään, eli tuskin on vaihdettu. Muuten ois täysin nappipeli varusteineen päivineen. Vieläköhän laatikon saa elvytettyä kestämään, kun vaihtaa öljyt heti?

Tuollaiset termarihommat on kyllä kurjia, mutta olen ruukannut tehdä perusrempat itse. Se on pois omasta vapaa-ajasta, muttei niinkään lompakosta. Lämpömittarin puuttumista en ole hoksannutkaan, saakos tuon tiedon ulos jollain perus-obd-palikalla? Poikittain olevan vitoskoneen huoltaminen pohdituttaa kyllä hieman kun viime aikoina on tottunut rassaamaan pitkittäin olevia patoja. Nimim. onko rystyset verillä?

 

Elekma  Autoracing