Proturbo  Autodiagnoosi

S80 -99 -- Vakiovolvoilua

  • 19 Vastauksia
  • 20476 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: S80 -99 -- Vakiovolvoilua
« Vastaus #15 : 28.08.2011, 17:17:06 »
Remontti jatkuu - hitaasti mutta varmasti. :D


Etummainen ja keskimmäinen puoliska ovatten jälleen yhteennaitetut. Tuonnehan nyt ei sinällään paljoa uutta tullut, väliakselin päähän uusi tiivisterengas, B4 servon paineputkien O-renkaat, ja uusi öljynsuodatin.


Kasailin myös tuon öljypumpun, ajoin uudet puslat sisälle, ja hetken aikaa kitkalevyjen kanssa mietintää - mutta löytyi ne oikeatkin sitten lopulta. :D Selvisi muuten se 2-vaihteen oikkuilukin sitten viimeistään: Tuohon pumpun/staattorin takapuolelle kun tulevat B1 ja B2 -kytkimet, jotka napsautetaan kiinni 2-vaihteesta 4-vaihteeseen saakka. Oli sitten tuon B2-kytkimen männän O-rengas palasina.  V:> Ihme kyllä, kitkalevyt näyttivät olevan vielä ihan ookoo...  ???
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: S80 -99 -- Vakiovolvoilua
« Vastaus #16 : 20.09.2011, 07:54:56 »
Hetkonen on vierähtänyt, toki jotain on saatu aikaankin:

Väärän kokoinen pääakseli lähetettiin takaisin sumujen saarille, ja kotimaiset apujoukot kehiin: Huittisissa toimiva automaattifirma oli avulias ja koetti etsiä passelia akselia, mutta ei löytänyt kuin yhden koko euroopan kyselykierrokseltaan. Tämä tosin oli sen verran hinnakas, jotta jäi sinne - tosin pajalla oli justiin roskiin lentänyt yksi sopiva akseli, josta oli akselin ja kytkentärummun välinen hitsaus revennyt. Pyysin toimittamaan, josko sille joku seppä saisi jotain tehtyä.



Tuollaiseksikin nuo näkyy menevän joskus: Yli puolen matkaa oli hitsaus revennyt, sieltä kautta sitten lienee päässyt ainakin C1 -kytkimen öljynpaineet harakoille => Kivasti oli palaneet pakat tuolla rummussa... :P Tosin tuota ei kukaan vielä ole - inhimilliseen hintaan - alkanut hitsaamaan, ja kun aikataulutkin pakkasivat päälle, laitoin kuitenkin tuon vanhan paikalleen.

Siinä se päivä kuluikin rattoisasti muiden osien niputtamisella. Näin jälkikäteen voisi sanoa, jotta turhaan tuli hankittua nuo kitka- ja teräspakat, nimittäin kaikki olivat vielä uutta vastaavia. 4-5 kytkimen kitkalevyissä näkyivät vielä valmistajan leimatkin. :o Puslat ja tiivistesarja olisivat riittäneet tähän kunnostukseen mainiosti.

Loppusutaisuksi suihkautin niskaan vielä kuumakesto-alumiinivärin, ja eipä tuosta enää muuta uupunut, kuin momentinmuunnin nenälle ja pohjaan asti. Niin, tulihan nuo muutkin säätöreiät vielä kairattua tuohon venttiilikoneiston koppaan varmuuden vuoksi.



Asennus kävi sinällään helposti, laatikko nostettiin hollille yläkautta käyttäen moottorin kannatusta hyväksi, ja eipä muuta kuin aski kiinni. :P Vetolevyn ja momentinmuuntimen pultit sai kohdikkain pyörittämällä momentinmuunninta vaihteistosta löytyvän reiän kautta.


Siinäpä sitten vielä jokunen tunti kasatessa loppuja hilkkeitä, ja oltiinkin tässä vaiheessa:
http://www.youtube.com/watch?v=8o5AOU_bm5A
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: S80 -99 -- Vakiovolvoilua
« Vastaus #17 : 01.10.2011, 23:31:28 »
Pirssi on nyt ollut sen reilun viikon ajossa, säätöjäkin on tehtynä ja adaptaatioita ajeltu. Aski pelaa nyt vallan hyvin, paitsi että 2-3 on alle 2000r/min vaihdoissa viivettä. Noh, katsellaan mitä tuolle keksii.

Tärskäytin tuossa myös vetokoukun paikalleen:


Vielä kun jostain saisi edukkaasti tuohon sen muovikopan... ::)
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: S80 -99 -- Vakiovolvoilua
« Vastaus #18 : 02.07.2013, 18:25:27 »
Aikaa on vierähtänyt, eikä ole tätäkään paljoa muistanut päivitellä. :P Karvan vajaa 320 tkm mittarissa tällä hetkellä.

Ei oikeastaan mitään kummempia ole ollut tämän kanssa, mitä nyt pallonivelet eteen on vaihdeltu (joista toinen oli puolessa vuodessa kulunut vaihtokuntoon, tosin syykin selvisi purkaessa: Suojagummi mennyt asentaessa puhki ja suolavettä sisässä), viime syksynä meni oikean etupyörän laakeri ja nyt vasemmasta takapyörästä.

Mennä viikolla putsasin huohottimen letkut ja vaihdoin öljyloukun. Tuntuihan tuo tosin hyvin hengittelevän vanhastaankin, mutta onpahan sekin paikka fiksattu. :)
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: S80 -99 -- Vakiovolvoilua
« Vastaus #19 : 04.08.2013, 23:30:58 »
Tänään kuumana kesäpäivänä kävi sitten niin, jotta hantin puolen takaikkunan nostin sanoi ylösnostettaessa "poks"... Ikkuna liikkuu nyt kivasti irtaallaan. :buck2:

Niijja toinen takakaiuttimista on myös antautunut, pärinää kuuluu basson tahtiin ovelasti.
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

 

Samppasport  Futurez