Kulkukoira  Proturbo

Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys

  • 89 Vastauksia
  • 51914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #60 : 03.01.2017, 13:50:07 »
-407 tyyppiseen hukkakipinäpuolaan on itselläkin ollut hakusessa johtojen liittimet.
Sattumalta kävelin bilteman tulpanhattujen ohi kaverin moporemontissa.

Koitin että silikooni osuus venähtää hienosti puolan nuppiin.
Silikoonin sisällä on liitin joka istuu tulpan kierrepäähän melko tämäkästi, samoin se istuu puolan liittimeen. Tulpanjohtoon liitin kiinnittyisi "itseporautuvalla" ruuvipäällä.
 Tuottaanko komponentissa oleva 1Kohmin vastus ongelmia? Entäs kannattaako lähteä koittamaan liittämistä tuolla itseporautuvalla ruuvipäällä mihinkään johtoon?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #61 : 03.01.2017, 21:26:19 »
Omassa patentoin vinokoneeseen lohkojakajan paikalle kiinnityslevyn puolalla. Vasta sen jälkeen totesin että tulpanjohtoja ei löydy ihan helposti. Finjectorista sai, rahalla. Nyt tekisin puolalle sellaisen kiinnitysratkaisun että 940 johdot kävisi. Niissä näyttää olevan samanlainen liitin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #62 : 08.01.2017, 19:40:46 »
Mittailin tossa niitä tulpanjohtoja , ja kertovatko nämä luvut mitään  :-[









Tulppana on NGK BCR8ES ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #63 : 08.01.2017, 22:58:12 »
Mittailin tossa niitä tulpanjohtoja , ja kertovatko nämä luvut mitään  :-[

Noin neljän kilo-ohmin hiilivastus-johdot.

Tulppana on NGK BCR8ES ?

Vastuksellinen tulppa. NGK kertoo r-tulppien vastusarvoksi 5kohm. Eli yhteisvastus puolalta kipinäväliin on noin 10kohm. Joissain tapauksissa se on liikaa, toisissa liian vähän.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #64 : 10.01.2017, 18:42:25 »
Vastaako Boschin 2x2 puola (Bosch 0 221 503 407) tätä finjectorin tarjoamaa boschin hukkakipinäpuolaa sisäisellä vahvitsimella?

http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/bosch_hukkakipinapuola_paateasteella_4_syl_ei_tarvita_erillista_vahvistinta_bosch_0986221048-p-32691-42/

Kuinkas pitkälle moinen puola riittää? Kun suorasytytystä itselle ei tule, ja tehotavoitteet pyörivät siinä 400hp kieppeillä...  ::) Tuolla 407 loppuisella 2x2 puolallahan on ihan mukavia lukemia saatu, mitä nyt internetin maailmaa selaillut.
Volvo 242DL -79

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7588
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #65 : 10.01.2017, 21:35:27 »
Vastaako Boschin 2x2 puola (Bosch 0 221 503 407) tätä finjectorin tarjoamaa boschin hukkakipinäpuolaa sisäisellä vahvitsimella?
Tehon puoleen varmaan ainakin sinnepäin.
Johan jakajasytkälläkin pääsee 400hv lukemiin vinokoneessa ja hukkakipinällä pääsee pidemmälle. Oli sitten aito Bosch tai halpis.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #66 : 11.01.2017, 11:17:11 »
Tarvikemotista saa sitten ainakin tuota IGN-4 -puolaa 98e. On aika eri luokkaa kuitenkin mitä esim. -407 vaikka sekin tosiaan riittänee melko pitkälle kunhan kaikki muu on kunnossa.

Itellä ollut IGN-4 melkein vuoden verran bip373 kivillä ja ei pahaa sanottavaa. Autosta vaihtuu nyt kone, mutta puola saa siirtyä moottoripyöräprojektiin.

Puola on sisuskaluiltaan siis sama kuin IGN-1 -erillispuolat mutta hukkakipinäversiona.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #67 : 11.01.2017, 20:18:34 »
Mitä ton Bosch 0 221 503 407 ilmoitettu teho mahtaa olla ? Jos vaikka vertaa tohon IGN-4 puolaan ?
Ja ilmeisesti tuo IGN on ilman päätettä , joten olisi ns bolt on ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Volvo 242DL -79

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #69 : 11.01.2017, 21:54:59 »
http://www.finjector.com/verkkokauppa/documents/550bedaf32fb6/Double_Fire_Coil_2x2_Datasheet_0221503407.pdf

Siinä hieman tietoa tuosta 407 puolasta.

Kiitos , näyttäisi olevan noin puolet tehokkaampi tuo IGN-4 , jos ymmärsin oikein ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #70 : 12.01.2017, 18:35:15 »
Kiitos , näyttäisi olevan noin puolet tehokkaampi tuo IGN-4 , jos ymmärsin oikein ?

ING-4 antaa kipinäenergiaa 118mJ ja bossilainen 70mJ, joten ING on tehokkaampi.
Tosin tuossakin on monta juttua, kipinän paloaika, maksimijännite ja kipinän energia.

Kuten todettu, jakajallakin pääsee vinokoneessa aika korkeisiin tehoihin. Suorasytkä on vaihtoehto sitten, kun kipinä keksii muita reittejä kuin tulpan kärkiväli.

Jakajan kanssa pontikkapäät ovat menestyksellä käyttäneet MSD blaster 2 puolaa, joka potkaisee alkuperäistä huomattavasti enemmän sekä jännitettä, että kipinän virtaa ja energiaakin on liki tuplat vakioon nähden (muistaakseni 137mJ).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #71 : 12.01.2017, 21:44:40 »
ING-4 antaa kipinäenergiaa 118mJ ja bossilainen 70mJ, joten ING on tehokkaampi.
Tosin tuossakin on monta juttua, kipinän paloaika, maksimijännite ja kipinän energia.


Kun en näitä ymmärrä , siksi kyselen ?


Kuten todettu, jakajallakin pääsee vinokoneessa aika korkeisiin tehoihin. Suorasytkä on vaihtoehto sitten, kun kipinä keksii muita reittejä kuin tulpan kärkiväli.



Varmasti pääsee , ja B20:ssä myös ! Mutta ei ole vaihtoehto mulle  :-[



Jakajan kanssa pontikkapäät ovat menestyksellä käyttäneet MSD blaster 2 puolaa, joka potkaisee alkuperäistä huomattavasti enemmän sekä jännitettä, että kipinän virtaa ja energiaakin on liki tuplat vakioon nähden (muistaakseni 137mJ).

Tuota systeemiä käyttää tuolla lahden toisella puolen kaveri , joka on vielä enemmän höyrähtänyt tappikoneisiin kuin minä  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa harrastaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #72 : 13.01.2017, 21:16:40 »
Jakajan kanssa pontikkapäät ovat menestyksellä käyttäneet MSD blaster 2 puolaa, joka potkaisee alkuperäistä huomattavasti enemmän sekä jännitettä, että kipinän virtaa ja energiaakin on liki tuplat vakioon nähden (muistaakseni 137mJ).
Löytyisikö tuosta Blaster 137mJ lukemasta jotain "dokumenttia"?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #73 : 13.01.2017, 21:39:08 »
Kyllä toi -407 pieksee blasterit ja jakajat 100-0, nm. kokemusta.

Kaipa se jakajassa oleva kipinän hyppääminenkin on negatiivista sen tehon suhteen?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #74 : 13.01.2017, 22:05:19 »
Kyllä toi -407 pieksee blasterit ja jakajat 100-0, nm. kokemusta.

Kaipa se jakajassa oleva kipinän hyppääminenkin on negatiivista sen tehon suhteen?

Onko sulla se hukkakipinäsetti ulukomailta? Oletko jotenkin määritellyt latausajat? Mulla on jotenkin epäilyksiä omasta 407 puolasta ja kipunan riittämisestä. Latausajat on tapissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo