Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2107416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5190 : 03.09.2014, 21:14:53 »
Maasturin takatyövalot sain laitettua katolle. Voi tsiisus millanen johtohelvetti sinne tuli ku releen kautta ja napin kautta toimii bykyään. Noh kaippa se riittää että asentaja tietää mitä tekee/on tehny ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5191 : 03.09.2014, 22:41:00 »
Pappaseiskan sisustaa kasattu kun viimein saatu kaikki matot, toppaukset ynnä muut pestyä. Lattiamattojen alle tuli myös extraa 16mm lisä-äänieristeen muodossa. Myös autosta löydetty kolikoiden määrä lähes tuplaantui :D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Siddi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • Volvo S40 T4 -98 (EX), Volvo S60 R AWD -04
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5192 : 03.09.2014, 22:50:29 »
Kaverin autoon vähän hifipäivitystä tullut tehtyä viime päivinä, Rainbowta ja Ground Zeroa päivitelty vakiokajareiden tilalle. Alkoi kuulumaan ihan hyvin  :)

Ja ärrään liimailin takaspoilerin takas kiinni kun lähti tuossa kävelemään..  ???

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5193 : 03.09.2014, 23:38:59 »
Ilta venähti taas hämärän puolelle tallin edustalla turatessa, naisen autosta oli jo aikoja sitten ohjelmassa vaihtaa suutinten tiivisteet (745, B200E):

Noniin onpas toi venttiilikoppa tosiaan öljyinen, näköjään vuotanut paitsi korkista niin myös kopan tiivisteen alta.
Noniin, sopiva nipullinen työkaluja magneettilaariin.
Venakopan tiiviste ja imusarjan tiiviste, ainiin ja öljykorkin tiiviste, oiskohan nyt kaikki?
Hmm mitenköhän toi ilmanputsari on vaihdettu? Kas tämä koko kotelohan on kiinnittämättä, no otetaan auki, hyi - täällähän on Bilteman suodatin, pois.
Puretaan koko kotelo paineilmapuhdistettavaksi ja myöhemmin kiinnitettäväksi.
Joo-o, mitäs jos se vetikin ilmaa myös tuolta imusarjan tiivisteestä, taidanpa nostaa sarjan irti. Pari uutta työkalua mukaan.
Nyt on fiksua käydä läpi kaikki K-jetin vähäiset liittimet hapettumien ja muiden varalta, sähkösprayt siis mukaan.
Kas, tässä on vielä ehjä jakajan hall-anturin kiinnike, otanpa myös virranjakajan tarkastukseen.
Jahas, venttiilikopan "kaarteisiin" ei ole laitettu tiivisteainetta, ei ihme että falskaa.
Samallahan tästä katselee venttiilinvälykset - kuten tavallista, ei tarvinnut korjailla.
Haetaas vähän siistimmät kupumutterit venakopalle ja eikun kirraamaan, luonnollisesti maadoitusjohdot unohtui ensimmäisestä yrityksestä...
Virranjakaja saa odottaa, voishan tässä nimittäin puhdistaa ilmamittarin lautasen!
Imuletku ja mittarin kumipalje irti, raotetaan lautasta, aijai kun on öljyistä.
Ei helevetti, mitäs tuolla on?



Äkkiseltään hieman alustan suojatulpan näköinen, joskin korkeampi. Muki prkl piti siis majaa ilmamäärämittarissa. Nyt se on pois.
Hmph. Ne suuttimen tiivisteet vieläkin... puhdistus suuttimien pidikkeille ja suuttimillekin pikaisesti. Pidike on aina vähän hankala saada takaisin uudella o-rinkulalla, toivottavasti ei jää vuotamaan.
Avataas ensin huohotusta, sinne on aika hankala päästä K-jetin imusarjan alta.
Liekkilukko AIVAN tukossa, ihmekös imusarja on täynnä mönjää. Liekkilukon tuhoamisessa tuntuu menevän ikuisuus, niin jumissa oli.
Onpas surkea imusarjantiiviste, leikkaus on huono, jopa 20% materiaalia on virtauksen tiellä yhdessä kanavassa.
Kappas, jarruneste on vähissä, lisätään. Mihin lie jäänyt, vuotoja ei näkynyt.
Sitten virranjakaja auki, mitäs tämä on syönyt.
Syönyt on melkein itsensä.
Mielestäni tässä on yksi syy miksi Bosch on hyvä:



Kontaktit aivan loppu, miltei katki, mutta kuitenkin toimii.
Otan B230ET:n vanhan jakajankannen ja pyörijän, väkerrellessäni kantta kiinni onnistun murtamaan hieman hall-anturin pidikettä, että pitikin.
Akselin tiivisteet tuntuu toiseen nokkaan varsin tiiviiltä, en siis vaihda niitä.
Kas tässähän on hienot orggis tulpanjohdot, pääsee eroon jonkun ostamista harakiriromuista, nehän oli ihan väärän värisetkin.
Tulpat. Enkös mä ne jo talvella vaihtanut? Autolle tulee aika vähän kilsoja, eikä niin usein tarvetta tulppiakaan siis vaihdella.
Otetaas irti. Ai säätänä kun tiukassa, ei kai mun jäljiltä...
Mitäs täältä paljastuu, NGK, no en siis todellakaan ole asentanut tähän autoon tulppia - jo oli aikakin.
Bosch WR6DC+ tilalle. Hetkonen näähän oli tiukassa, pudistetaas kierteet vanhalla tulpalla ensin. Kylläpä tännekin mahtuu skeidaa.
Konehuone näyttää jo tavattoman paljon siistimmältä kun on oikeanmittaiset sytkäpiuhat!
Hall-anturin liitin kiinni... Kraks. Nyt se ehjä pidike on sitten rikki ja roikkuu kuten aika monessa kollegassa. V*tuttaa.
Lisäilmaluistin ruuvit ei menekään tähän vaihtamaani venttiilikoppaan, en jaksa tutkia enempää vaan jätän parille jengalle olemaan.
Vielä kk-suutin kiinni ja .... missäs yksi kuusiokoloruuvi on? Ei missään, haetaan tallista tilalle.

Ah, sitten koeajolle. Ei romu käynnisty. Ei surahdusta, naksahdusta, hirnahdusta, mitään.
Ai niin puolan johto on jäänyt irti. Ei käynnisty.
Hmm, putsasin sytkäpäätteen liittimen, jos se ois irti. Vaan ei. Eikä mikään muukaan.
Hups, kateissa ollut kuusiokolopultti on maadoitusjohdon liittimen kanssa vielä imusarjan alla piilossa, heti kiinni ja kokeilemaan. Ei!
Hyppylanka tallista, muistaakseni navat 30 ja ... ei hemmetti tässähän on tää vanha vihreä rele ja eri navat, äkkiä plaraamaan kirjaa.
15 ja 87. Vaan ei surahda pumput! No nyt kyllä... Jatkuvan virran napaan (30 vai 31?) tulee täysi jännite.
Auto ylös, mies alle... Liittimet irti, yleismittari kiinni - 0 volttia.
Toisesta autosta vihreä rele kiinni, ei muutosta.
Jos kokeilis toisella pumpulla, ei kyllä ensin kokeilen antaa pumpulle suoraan akulta vähän jännitystä.
Surrrrrr. Joo, toimii pumppu kauniisti.
Mitäs täällä konehuoneen puolella on unohdeltu.
Hmm, kaasuvivun mikrokytkimen järjestys oli kai oranssi ensin, sitten musta. Muistisäännöt  :idiot2:
Nappaan kuitenkin mikrokytkimen liittimet vielä irti.
Virta-avainta, ja kas pitkästä aikaa kuullaan moottorin ääni! Ihme on tapahtunut!
Nythän siellä ei ole bensapumppua kiinni joten kävi kai nuo kaksi tahtia linjassa olevalla vähällä nesteellä.
ÄKKIÄ pumppu kiinni ja kääntämään avaimesta, toimii. Mitäs täällä oikein tapahtuu?
Mikrokytkimen liittimiä varovaisesti kosketukselle ja kone meinaa sammua. Annetaan olla irti.
Kone sammuukin hetken päästä itsekseen, lähtee kuitenkin heti käyntiin ja pieni ryntäytys niin ehdin konehuoneen puolelle vääntämään rullasta.
Tyhjäkäynti säädän ylös ja takaisin alas, nyt pysyy jo käynnissä.
Seosruuviin en koske ilman testeriä.
Ainiin, ne suuttimen pitimet.
Starttispraytä ykkös- ja kakkospytyn suuttimien kohdalle - kierrokset laskee!
Ollaanko nyt tosi rikkaalla, autohan on säädetty juuri testerillä, mutta täysin tunkiolla olleen virranjakajan kanssa ja muoviämpäri ilmamäärämittarissa!
Kyllä nyt saa riittää tältä illalta, mennään jakamaan tämäkin masennus vrcf:lle.

Mukavaa jos joku jaksoi lukea  :2funny:

Saa myös kertoa:

-miksi pumput ei toimineet hyppylangalla? Väärät navat, 15+87?
-miten mikrokytkin liittyy käynnistämiseen?
-miksi kierrokset laski starttisprayllä?










Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5194 : 03.09.2014, 23:51:43 »
Minä ainakin jaksoin lukea hymy korvissa näin työpäivän jälkeen :2funny:

Itse asentelin lisävalot myös keulalle aamupäivästä ja ei kyllä todellakaan mikään mennyt niinkuin meinasin.. Sain kuitenkin valot asennettua ja nyt näkee. Siitä sitten mukavasti myöhässä iltavuoroon. :pomo: Onneksi on liukuva työaika.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5195 : 04.09.2014, 01:29:43 »
-miksi pumput ei toimineet hyppylangalla? Väärät navat, 15+87?
-miten mikrokytkin liittyy käynnistämiseen?
-miksi kierrokset laski starttisprayllä?
Kenties väärät navat, en muista ulkoa tuon version napoja.
Mikrokytkin ei suoranaisesti liity käynnistämiseen, vaan ennakonsäätöön. Oletettavasti sulla on ennakot jakajasta säädetty päin persuuksia niin aiheuttaa sekoilua. Nimittäin tuo kytkin kuuluu olla naksahtaneena jolloinka boksi lyö ennakkolukon päälle, ja tällöin se ennakko tulee säätää siihen noin 10 astetta. Jos se on pielessä, boksi säätää nakuanturin pohjalta yllättävän paljon ennakkoa lisää ja tällain auto toimiikin kohtuu ok kun siihen kytkimeen ei mene koskemaan, ja monessahan se onkin säädetty väärin/rikki/johdot irti. Tuolloin kun säätää sytkän "kohilleen" niin suteenhan se menee, ja tehot katoaa ja kulutus nousee.

Starttispraylla kierrokset laskee koska se tukkii imuvuotoa eli koneelle menevän ilman määrä vähenee. Ilmeisesti siis soppaa se saa tarpeeksi kun imuvuodon tulppaus ei aiheuta käynnin parantumista noissa pytyissä jolloinka kierrokset siis laskee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5196 : 04.09.2014, 06:55:13 »
Pitää katsoa lampulla miltä ennakot näyttää, mutta jakajaahan ei muutoin voi säätää. Pitää katsoa myös mikrokytkinen oikea asento, saattoi muuttua huomaamatta. Ja mitä nyt äkkiä selasin hakua niin 15 ja 87 oli ehdotettu jossain myös. Niin ja sitten ajaa taas säätämään seos oikeaksi, eiköhän tämäkin tästä.

Mulla ois kans lisävaloasennus tulossa...  ::) saas nähdä mitä saa aikaiseksi vanhoilla osilla!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5197 : 04.09.2014, 07:37:00 »
Pitää katsoa lampulla miltä ennakot näyttää, mutta jakajaahan ei muutoin voi säätää. Pitää katsoa myös mikrokytkinen oikea asento, saattoi muuttua huomaamatta. Ja mitä nyt äkkiä selasin hakua niin 15 ja 87 oli ehdotettu jossain myös. Niin ja sitten ajaa taas säätämään seos oikeaksi, eiköhän tämäkin tästä.

Mulla ois kans lisävaloasennus tulossa...  ::) saas nähdä mitä saa aikaiseksi vanhoilla osilla!
Sulle kävi klassinen "älä koske toimivaan" -kömmähdys! :2funny: Monesti ittellekkin käynyt, lähtenyt tekemään parkipaikalle jotain "pikkujuttua", niin hajotankin jotain ja sitten menee aikaa.

Viimeksi näin kävi kun mittariston polttimoita vaihdoin LEDeiksi. "ei mulla mee ku puolituntia", paloi yksi johde mittariston piirilevyltä = köröttely kaverin tallille ilman mittareita ja juottamaan. 3h myöhemmin kotona. :2funny:


Asiaan, kolvasin juuri ysin mittaristoa ja raaputtelin kontakteja puhtaaksi. Jospa nyt toimisi... :P

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5198 : 04.09.2014, 09:38:51 »
Pitää katsoa lampulla miltä ennakot näyttää, mutta jakajaahan ei muutoin voi säätää. Pitää katsoa myös mikrokytkinen oikea asento, saattoi muuttua huomaamatta. Ja mitä nyt äkkiä selasin hakua niin 15 ja 87 oli ehdotettu jossain myös. Niin ja sitten ajaa taas säätämään seos oikeaksi, eiköhän tämäkin tästä.

Mulla ois kans lisävaloasennus tulossa...  ::) saas nähdä mitä saa aikaiseksi vanhoilla osilla!
No ei kai siitä jakajasta ennakon lisäks kauheesti muita juttuja olisikaan mahdollista säätää? Mikrokytkin on tyhjäkäyntikytkin tarkemmin ottaen, ilmeisesti halutaan vakauttaa tyhjäkäyntiä koska aktiivinen sytkäsäätö jää poies käytöstä heti kun noustaa pois tyhjäkäynniltä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5199 : 04.09.2014, 10:10:47 »
Niin JAKAJAA ei voi säätää, mutta nokkaa voi, siksi tuo ilmeisesti ontunut sanamuoto  :2funny:

Suorastaan palan halusta töiden jälkeen päästä setvimään tätä vyyhtiä.  :buck2:

Slerba:
Näin pääsi käymään, mutta pientä perustelua tapahtuneelle: en alunperin halunnut ostaa tuota rom..., autoa, mutta sain sen viiden nipussa niin edullisesti ja sit oli kuitenkin pientä saumaa saada se katsastettua. Kuinka ollakaan, seuraavana vuonna uudestaan, mutta kuitenkin auto oli vähän semmonen jos ei nyt hylkiö mutta ylimääräisen tuntuinen. Nythän sitä on paapottu niin maan prkleesti, se on täys perheenjäsen. Ja kun periaate on, että jos jotain näkyy olevan vialla, se pyritään korjaamaan heti. Tuossa aiemmin on ollut vain sellaisia tilanteita ettei jaksa suunnitella kohta 590.000 ajetun koneen parantelua  ::)

K-jetti on kyllä omalla tavallaan ihana, antaa anteeksi ämpärin lautasen alla ja puoliksi kadonneen jakajan.

Edelleen on hakusessa vaikuttaako mikrokytkimen mahdollinen väärä asento käynnistykseen. Mikään ei nimittäin pyörinyt ennenkuin liittimet irroitti.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5200 : 04.09.2014, 10:13:26 »
Nooh, täällä tinaillaan mittaristoa. Tiedetään missä vika on, mutta kun homma luisti tinasin sitten kaikki juotokset uusiksi. ;D

Kuka arvaa mitä illalla tapahtuu kun lähtee kokeilemaan ja kääntää virrat päälle? :2funny:

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5201 : 04.09.2014, 10:19:26 »
Eihän siinä voi käydä kuin hyvin!  :nälkä:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5202 : 04.09.2014, 10:29:15 »
Niin JAKAJAA ei voi säätää, mutta nokkaa voi, siksi tuo ilmeisesti ontunut sanamuoto  :2funny:

Edelleen on hakusessa vaikuttaako mikrokytkimen mahdollinen väärä asento käynnistykseen. Mikään ei nimittäin pyörinyt ennenkuin liittimet irroitti.
Kyllä minä voisin kutsua jakajan säätämiseks ajotuksen säätöä eli jakajan kääntöä, mutta ihan miten vaan.

Ettei se mikrokytkimen johdotus olis nyt jollakin tapaa rikki, tai pinnit väärin? Mulla on tosi outoa yksilö itellä, siinä tuo kytkin on kaasupolkimessa eikä kaasurullassa niinko kaikissa muissa näkemissäni koojettiläisissä. Kuitenkin se kytkin on erinomaisen välttämätön sytkän säätämiseksi kohdilleen, ja pikaisesti kahtelemalla kytkäri sanoo että oranssia johtoa maadoitetaan. Tuosta ei vaan käy ilmi, kuuluuko sen olla maadoitettu kaasu painettuna vai kaasu ylhäällä, mutta kun saat tuota testailtua auto käydessä niin huomaat kyllä lampulla, kummassako asennossa sytkän "seilaaminen" loppuu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5203 : 04.09.2014, 21:56:57 »
240 Kilpurista säädin venttiilit, kasasin jakopään ja kokeilua lähteekö käymään ja lähtihän se  ELK

https://www.facebook.com/video.php?v=835533993153171
Allekirjoittanut sytkää säätämässä ja kaasuttelemassa  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5204 : 06.09.2014, 16:24:25 »
Vaihoin bimmeriin startin tossa tänää ja velimiehen kasipuokkiin etulokarin.

 

Futurez  Kulkukoira