Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 360 GLT

  • 31 Vastauksia
  • 17783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Volvo 360 GLT
« : 10.05.2012, 15:28:00 »
Tämmönen kasa hapanta ruotsin rautaa tuli haettua viime viikolla :pomo: Nyt pitäis alkaa pudottamaan painoo mahdollisimman paljon ja laittamaan leima kuntoon  ;) Koneena on pikkupiristelty B200 ruisku voimanpesä mistä pitäisi tällä hetkellä 170-180hv löytyä hönkyä.



Auto muuttu heti kun alle laitettiin pikku budjetilla ostetut "lippivanteet"  ;) Älkää  pelätkö autoa ei sepätä taivasalla.



Parin päivän ja muutaman laikan jälkeen alko tuota painoo lähtemään ja ruoste kohat häviimään  ;)
Pelti taakse uusi päälle ja vararengas kotelo pois haisemasta kun ei takapenkitkään tule kiinni jäämään.







Ei satuta olemaan mitään kovinkaan kokeneita tämän seppäyksen suhteen joten vinkkii saa antaa ja jos sattuu tulemaan omalaatusta viestiä voi olla joku projektin tekijöistä pienissä asennus huuruissa tohkeissaa kirjottelemassa  ;D Mutta tästä on hyvä lähtee rakentelemaan toivon mukaan kesän aikana leimalle ja kylän bemari poikia kiusaamaan  ;) Vaikka eihän tuolla koneella vielä kuuhun pääse...
Volvo V70

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #1 : 10.05.2012, 16:40:14 »
Hollannin peltiä nämä on ;) On tuota omaakin päässy hitsaan sillon aikojen alussa.
Millä toimin on saatu nuo 170hp? Turbolla?

Poissa nuutimi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #2 : 10.05.2012, 17:35:43 »
Mikä pommi on räjähtänyt hallissa

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #3 : 10.05.2012, 17:50:12 »
Ei oo tarkkaa tietoo mitä koneelle on tehtynä mutta ainakin imusarjavaihettu, kannelle jtn tehtynä.. Ruottista joskus uitettu ja papereis 150hv,, mut tällä hetkellä entisen omistajan mukaan 170-180hv.

Sotkusta puuhaa toi bitumimaton repiminen pois :DD lähtöö vaa pikkusis palasis pois ja saiha siihe useemman tunnin kulutettuun ja autosta heitetty vaa lattialle aina ne palaset.. kuvaus sessioitten jälkee halli siivottu :)
Volvo V70

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #4 : 10.05.2012, 18:12:28 »
Lainaus
papereis 150hv,, mut tällä hetkellä entisen omistajan mukaan 170-180hv.
Missä papereissa? Penkkilappu?
Mut tsemppiä, tuli itsekin hitsailtua tollanen 88glt ja rapee oli, etu jalkatilat, helmat, laatikon palkki, sisäloksut edestä
ja etujousilautaset kannattaa ainakin tarkastaa.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #5 : 10.05.2012, 18:36:13 »
Mukava nähdä 360-projekti välillä. Näitä ei liiemmin olekaan.

Ota koneesta kuva ja muutenkin lisää kuvia. 180 hevosvoimalla kevyt 360 kyllä kulkee jo rivakasti. Tuonhan saa painamaan varmaan reilusti alle tonnin kun vähän keventää?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #6 : 10.05.2012, 19:58:27 »
Hyvä, että näitäkin joku tekee. Aika tiukka vaparikone jos 170-180 hevoista on :o
Aivan helpolla ei saa kovin paljon alle tuhannen kilon, on yllättävän painava tuo pikkuvolvon koppa. Oma kilpuri painaa 993 kg, sisällä on vain turvakaaret (noin 45 kg), kuskin ovipahvi ja kuppipenkki, takasivulasit korvattu pellillä, konepelti ja takaluukku kevennetty, takaovista kaikki ylimääräinen pelti otettu sisäpuolelta pois jne. Etuovien lasit pois ottamalla saa vajaan kymmenen kiloa pois mutta sitten onkin etsimistä, että mistä keventää heikentämättä koria, tuuli- ja takalasin kun vaihtaisi polykarbonaattiin saisi ehkä viistoista kiloa pois.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #7 : 10.05.2012, 22:51:11 »
Pitää noita kuvia räpsiä konehuoneesta ja muualta kuhan viikonloppuna edistyy taas laittelemaa kun on kiinnostusta herättäny näinki paljon  :) Sattuukos muuten kukaan tietämään tarkalleen mistä tuo GLT tulee kun ei ole siitä tietoo vielä vastaan tullu vaikka toinen 16 tappine GLT volvo ollut pihassa jo melkein vuosikymmenen. Moni vastaan tulija olettaa T:n tuossa tarkoittavan turboa vaikkei tietääkseen tehtaalta yksikään GLT ole turbollinen.
Volvo V70

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #8 : 10.05.2012, 22:54:50 »
Sattuukos muuten kukaan tietämään tarkalleen mistä tuo GLT tulee

Grand Luxe Touring

kiinnostava projekti

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #9 : 10.05.2012, 22:59:33 »
Tuo ei kyllä näytä GLT:ltä nuin ulospäin ainakaan yhtään. Mielestäni siinä pitäs olla -20 alusta tehtaalta, pikkuspoileri edessä ja
kontissa spoileri. Penkit varmaan on myös jotku erikoisverhoillut. Varmaan jotain lisämittareitakin luulisi olevan. Varmaan aluvalssit
pitäs olla myös.

Eikös Fuse omista aidon GLT:n?

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #10 : 10.05.2012, 23:14:11 »
Kontissa oli spoikka mutta entinen omistaja otti pois kun ei ovipumput sen kanssa oikein kunnolla kuulemma pelittäny.. Ihan kontissa origineel lätkä jossa GLT ja sama homma eturitilässä.. Onhan se vakiona -20mm alusta mutta taakse on vaihdettu jonkun toisen vehkeen lehet ja niitäkin enempi ryhtiin taottu  :) Ja on tuossa GLT:lle ominaisena jytäkämmät vetarit yms normiin verrattuna  ;) orkkis aluvalssit tuli mukaan ja odottavat talvea hallin nurkassa  :) Ei tuossa omassa 740 GLT:ssä ainakaa ollut kovin kummosempi sisusta eikä varsinkaan mitään lisämittareita joten en usko että pikku kopassakaan sen ihmeellisempi...
Volvo V70

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #11 : 10.05.2012, 23:15:15 »
Tuo ei kyllä näytä GLT:ltä nuin ulospäin ainakaan yhtään. Mielestäni siinä pitäs olla -20 alusta tehtaalta, pikkuspoileri edessä ja
kontissa spoileri. Penkit varmaan on myös jotku erikoisverhoillut. Varmaan jotain lisämittareitakin luulisi olevan. Varmaan aluvalssit
pitäs olla myös.

Eikös Fuse omista aidon GLT:n?

Rekisteri otteessa lukee ihan Volvo 360 glt.. kontissa ollut (joskus aikojen alussa) se spoikka mut eipähän oo enää. ja joo penkit on todella erikois verhoillut IHAN HOMEESSA ja rotan p***kassa :)
Volvo V70

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #12 : 10.05.2012, 23:19:41 »
Älkää sitten ihmetelkö jos vastaus tulee joskus kahtena kun on yhteinen käyttäjätunnus koska auto ostettu kahdestaan projektiksi ja kumpikin innostu tästä foorumille kirjottelusta :D
Volvo V70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #13 : 10.05.2012, 23:26:03 »
Älkää sitten ihmetelkö jos vastaus tulee joskus kahtena kun on yhteinen käyttäjätunnus koska auto ostettu kahdestaan projektiksi ja kumpikin innostu tästä foorumille kirjottelusta :D

Tehkää nyt sentään omat tunnukset - ei ne kortilla ole.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #14 : 11.05.2012, 00:52:12 »
"MK2" GLT tuo näyttää olevan, mustat listat saattaa olla joissain tapauksissa ainoa erottava tekijä perusmalleista ja 2l ruiskukone. Suomivehkeissä ei paljoa varusteita edes GLT:ssä ollut ruksittu. Muualla maailmassa sähköpeilit ja lasit olivat vakiotavaraa. Penkit ovat MK2 GLT:ssä yleensä mustaharmaat, hieman kiiltävämmällä kankaalla kuin uudemmissa.

MK3 GLT:ssä on sitten se iso siipi kontissa, etulipat jne... tuo "MK2" on hieman erityylinen (heittomerkeissä siksi koska virallisesti mitään MK2 mallia ei ollut olemassakaan).

En halua latistaa, mutta 180hp B200 moottorista vakioalakerralla ja varsinkin vakioruiskulla (läppätyyppinen IMM rajaa jo tehoja aika paljon jos ei ole fööniä pakosarjassa) on vaparina todella optimistinen lukema. Vaatisi kannelta jo todella paljon, ei puhuta enää mistään perus viilauksesta (siellä on kuitenkin vain ne 8 venttiiliä ja 180 vapaasti hönkivää hevosta niiden läpi työnnettynä suht huonon kannen perusrakenteen huomioon ottaen vaatisi jo sellaista nokkaa missä se tyhjäkäynti ei 2l tilavuudella enää olisi luokassa tasaista 900rpm ;)).

Hyvä nähdä 300-sarjalaisia kuitenkin aina! Homma on aloitettu ainakin oikeasta päästä, eli koripuolelta.

« Viimeksi muokattu: 11.05.2012, 01:00:39 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

 

Elekma  Autoracing