Autoracing  KL-varaosat

Volvo 360 GLT

  • 31 Vastauksia
  • 17782 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #15 : 11.05.2012, 09:06:32 »
Koodia: [Valitse]
Ja on tuossa GLT:lle ominaisena jytäkämmät vetaritEi ole vetareissa eroa.
Ja tosiaan niinkuin Fuse sanoi niin se imm:n läppä rajoittaa aika tehokkaasti imuilman virtausta, voi kokeilla kääntää
käsin sitä läppää. Sitä läpän jousta saa säädettyä kun avaa sen muovikotelon immun päältä, kannattaa sitten merkata
alkuperäinen asento.

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #16 : 11.05.2012, 11:14:30 »
Imusarja on vaihettu eli ei ole se muovikopallinen vakio shaiba
Lainaus
. Sitä läpän jousta saa säädettyä kun avaa sen muovikotelon immun päältä, kannattaa sitten merkata
alkuperäinen asento.
Jostain itse luulin lukevani että 300 sarjan GLT mallissa on ihan rautaa ne vetarit ja normissa jotain pehmeempää seosmetallia...
Volvo V70

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #17 : 11.05.2012, 12:16:38 »
Koodia: [Valitse]
Imusarja on vaihettu eli ei ole se muovikopallinen vakio shaibaMikä ruisku siinä on? Kardaani tais olla rellu-koneisissa jotain aluniimiseosta?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #18 : 11.05.2012, 12:46:35 »
Musta sisäkatto näyttää olevan-> GLT

Omistin joskus 83 360 GLT:n, eli sellaisen missä on edessä "tuuletusikkunat".
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #19 : 11.05.2012, 12:58:16 »
Rellukoneisissa on alumiininen putki "kartaani" ilman kytkinkoppaa ja vaihteistoa yhdistävää suojaputkea, vinokoneisissa suojaputken sisällä pyörii umpitanko (oikeastihan se on kytkiakseli joka pyörii kytkinkopan ja vaihteiston välissä). Renu koneisissa on itse vetoakseli hivenen paksumpi, vetonivelet ovat samat kaikissa.

Perän/vaihteiston kiinnityspalkki saattaa olla hapero, käsistään kätevä tekee uuden putkesta. Edessä reaktiotangon korikiinnike saattaa olla pehmennyt ja tanko menee läpi kiinnikkeestä kovemmassa ajossa, saa korjattua kun hitsaa ison prikan kiinnikkeeseen. Etutolpista saattaa olla jousilautaset hapanneet ja putoavat alas, saa hitsattua kuntoon.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #20 : 11.05.2012, 14:29:39 »
Koodia: [Valitse]
Imusarja on vaihettu eli ei ole se muovikopallinen vakio shaibaMikä ruisku siinä on? Kardaani tais olla rellu-koneisissa jotain aluniimiseosta?
Pitää kattoa mikä siinä on kun ei tuota konetta ole muuten kateltu kun että käyntiin lähtee ja ottaa kiekkaa niinku pitääkin... Otan kuvia viikonloppuna enemmän koko laitoksesta ja muutenkin vähä tarkempia speksejä...
Volvo V70

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #21 : 11.05.2012, 16:03:23 »
Renu koneisissa on itse vetoakseli hivenen paksumpi, vetonivelet ovat samat kaikissa.
Väärin meni. :)

Vetoakselia ja niveliä on 2 eri mallia MANUAALIVAIHTEISISSA (poislukien siis CVT variomatic jossa erimittaiset vetarit).
Vetarit ovat joko ns "ruiskukone" jotka tunnistaa akseleista kolmesta sorvatusta knöölistä, ja sitten "normaalit" jotka ovat suoraa rautatankoa. Boorit akselien päässä ovat näissä akseleissa erilaiset, ja täten myös nivelien boorit erilaiset. Nivelet ovat aika liki samaa tekoa kaikki. Tehonkesto turvallisesti molemmilla nivelillä 300hv/450Nm nurkilla ajotyylistä riippuen.

Noita ns. ruisukone vetareita olen itse löytänyt pääasiassa 1984 ja vanhemmista 1,4L koneisista, ja oikeissa B200 koneisissa sit ollut pääasiassa niitä suorasta tangosta tehtyjä. B19 koneisissa en ole pannut merkille vetarien malleja, mutta oletan että siellä saattais olla "ruiskukone", koska B19 on 1984 ja vanhemmat. Eli summa sumarum: 1984 asti olisi "ruiskukone" vetarit suurimmassa osassa ja 1985-> suorat.

170-180 vaparihevosta tosiaan B200 pannusta on kova lukema, ei onnistu muokkaamatta vakioruiskua ja vaihtamatta suuttimia jne. 140-150 on realistinen. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #22 : 12.05.2012, 02:10:49 »
Mulla on -87 GLT:ssä nuo paksummat vetarit. Tosin tässä yksilössä on myös jousipajalla teetetty 23mm vakaaja ja tuplalehdet takana, joten ei ihan ole välttämättä täysin alkuperäistä tavaraa nuo vetaritkaan.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #23 : 13.05.2012, 03:07:28 »
Tänään käytiin taas laittelemassa vokeloa ja ottamassa niitä pyydettyjä kuvia (parempia vielä tulee kuhan muistaa kameran ottaa joku kerta mukaan)


Vetari piti puhdistella ja samalla pitää uudet kumit käydä kun aika pykineet nuo entiset.. Oli entinen omistaja alottanut takapyörän laakerin vaihdon ja jättänyt vetarin navan puolelta irti hiekkaan pyörimään  :idiot2: Tuli samalla puhisteltua toinenkin pää ja uudet vaseliinit sisää  ;)




Muutamia reikiä mitä sieltä täältä löyty...


Madaltamisen varaaki on perässä ja keulassa noilla 15" aluvalsseilla ihan reippaasti  ;) Mikäs olisi se helpoin tapa takanta madaltaa? onko vaan pistettävä madalluspalaa? ja pitääkö toinen lehti iskeä päälle jäykentämään jos 50mm laskee?



Siinä on ne paljon kaivatut kuvat koneesta  :) Kaipaa pientä siistimistä konehuonekkin.. Tiedä nyt onko 170hv  :( mutta ainakin se 150hv hönkyä löytyy ihan papereitten mukaan ja kyllä se jaksaa niilläki mustaa juottii piirtää ;)


Siinä on koko ruhjo kauneudessaan  :pomo:
Volvo V70

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #24 : 13.05.2012, 03:25:22 »
Ruiskun vakioimusarja tuo on ainakin, ei ole vaihdettu.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #25 : 13.05.2012, 04:02:58 »
Ja imm:n kansikin näkyy olevan tallella.
Edit: http://www.volvo300mania.com/forum-uk/
Jos joskus löytäs kolmisatkun jossa olis ehjä kori, itsellä loppu kiinnostus kun a-pilari kuskinpuolelta
ruostu läpi.  :o
Lootan palkki katkes pariviikko leiman jälkeen, 3mm lootusta tein yli puolet uusiksi.
Palkin myin eteenpäin, kori meni paaliin ja osat myyntiin.
9sekuntia++++kellotin satkuun, 960kg, hv 130?+-0
Kannesta kaks milliä pois ja itse kitattu ja hinkattu täysin pilalle  :buck2:.A-V-H+ nokkia, 11? rutut. Kansi meni jokkismiehelle, en
tiedä onko käytössä? B200 Kestää hyvin sikailua, kori ei.
Kiva ajaa alusta kunnossa.
Eli kori kannattaa tehdä HYVIN. Mä en tehnyt  :'(.
Mut sitä 150hv mä en usko  :).
Edit: Mun kello edisti ja 115hv siinä oli ja 2"putki.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 04:54:10 kirjoittanut polar »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #26 : 13.05.2012, 12:03:01 »
Joo perä madalletaan palikkaa väliin. Jäykkyyttä lisätään lisä lehdillä.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #27 : 13.05.2012, 12:12:59 »
Ompa hapan, meikäläisen "huonokoppasina poismyymätkään" ollu noin happamia  :o
Melkeen aina skippaisin jos tosta tulipellin ja tolpan välistä on hapan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #28 : 07.06.2012, 00:40:24 »
Aattelin vähän päivitellä mitä on aikaseks saatu..


iskarit ja jouset purettiin rälläkkämadallusta varten.. saa nähä minkälainen tulee kun napsii kiekan kaks pois  :D Nyt pitäs vaan saada hitsaus vehkeet vähäks aikaa lainaan nii sais nuo etulokasuojan kaaret hitsattua niin pääsis kattomaan minkälainen tuosta keulasta nyt madalluksen jälkeen tulis..


Ruosteeton takakontin luukkukin saatiin ilmasin puun ympärille ajetusta vokelosta  :)


Takapenkkien tilalle tulee akku, hifi vehkeet yms muut tarpeelliset ja tarpeettomat välineet.. Siinä on nyt muotoon leikattu ja päällystettu vaneri jossa erillinen upotus akulle.. Tuon poikkituen tein koulussa tylsyyttäni (Kone ja metalli alalla opiskelen) Ja kyllähän tuo näpsäkästi sattu että piti ns. tönästä paikalleen ja jäi pienelle jännitykselle.. tekee joskus paremman kiristettävän kunhan kerkee..


Tein myös 50mm madalluspalat ja ne on nyt soviteltu paikoilleen ja vetarit yms hilppeet perästä laiteltiin paikalleen että pääsisi kytkimen keskityksen jälkeen testiajoille  ;)

Löyty jopa tästä 10km päästä ehkä ruosteettomat etuloksut joten niitäkään ei tarvitsis sitten stressata  :pomo:

Tarkotuksena olis nyt että juhannukseen mennessä auto liikkus eteen ja taakse muutenkin ku hinamalla   :P

Vähän viivästyny projekti nyt mutta jos jaksais taas viikonlopun hallissa tuusata nii alkas taas vauhdilla edistyä :) Hitsaus vehkeet kun lainaan nyt lähiaikoina saisin niin alkais edistyäkkin.

Löyty entiseltä omistajalta jonkin verran osaa ilmasin esim; Laturi, vetarit, etujouset, 2kpl ilmamassa mittareita, 2kpl mittaristoja, kolmet parit takavalo umpioita, taakse uudet jarrupalat, toinen imusarja, kansi yms muuta krääsää...
Volvo V70

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #29 : 07.06.2012, 10:08:28 »
Itse jouduin ottaan niin paljo kiekkaa pois että justiin pysy jousi paikallaan, ei muuten laskenu mihinkään. Oisko siinä ollu sitten jopa
3,5 kierrosta pois. Kannattaa tarkkailla laikatessa että ei ala hölkkään jousi sitten. Seuraavaksi saa alkaa iskareiden jengoja/ala-lautasen
pykälää jatkaan jos enämpi haluaa.

Tuossa mun prokkiksessa näet paljonko saa laskettua ennen kun joutuu iskareita sorvaan.

Tuosta ruosteettomasta takaluukusta tuli mieleen; mahtaakohan tuo punanen maali olla jämympää ::) kun itsekkin ostin omaani punasen
konepellin joka oli täysin ruosteeton. Se koko punanen auto oli ruosteeton mistä se pelti otettiin. En tiiä sitte miksi makas romiksella..
Punasia ei usein kyllä näe, mutta minun mielestä ne on ollu aina siistimmässä kunnossa kuin nämä muun väriset ???
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012, 10:13:40 kirjoittanut Customer »

 

Futurez  Kulkukoira