Kyseinen laatikko on omassa xc90:ssä, mutta koska laatikkoa käytettänee muissakin malleissa laitoin tekstin tänne.
Eli alkoi kesällä tekemään sellaista, että peruuttaessa täryttää ja luistattaa.
Monenlaista mielipidettä viasta tuli, aina luistavista levyistä venttiilipöytävikaan.
Nyt juttelin erään laatikkoremppaajan kanssa, joka sanoi että noissa laatikoissa on tyypillistä, että jonkin akselin päädystä menee laakeri, joka sitten syö niin akselin kuin "päätykupin" joka aiheuttaa juuri nuo oireet.
Akselia on kuulemma monen mallista, erona pultten määrä, tais olla 7-, 8- ja 10-pulttista akselia.
Noita päätykuppeja kyseisellä korjaajalla on hallissakin useampi, mutta jos kyseessä on tyo 7-pulttinen akseli, on sitä vaikea saada edes volvolta.
Homma on kuulemma sinänsä nätti, vain itse työtä vaativa. Ja kyseisellä hemmolla ei tahdo olla aikaa viikkoihin kun on kirjat täys.
Teen siis homman itse, josta kyseinen hemmokin sanoi, että se on ihan helppo sinällään, ihmisiä vaan pelotellaan turhaa näistä hommista.
Konetta ja laatikkoa lasketaan sen verran alas, että laatikosta saadaan kylki auki, vian pitäisi näkyä heti siinä.
Vetareita tai muuta ei tarvitse irroittaa.
Onkohan joku kyseistä remppaa tehnyt, millainen on työnä ja onkohan akselia esim mahdollisuus korjata, hitsaamalla ja koneistamalla uudestaan?
Laakerin löydän kyllä.
Kiinnostaisi myös jos jostain saisi räjäytyskuvan kyseiseen laatikkoon.