Futurez  Kulkukoira

Ahistettu kartano D24>D24TIC

  • 194 Vastauksia
  • 69940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #90 : 24.01.2012, 23:03:15 »
Hehkun merkkivalo ei pelaa. Eikä mittaristokaan ole nyt kiinni,
mutta se koelaudan alla oleva hehkurele kyllä naksahtaa???

Ja ajattelin että eikö sen pitäis kummiski lämpimässä tallissa tartata ilman hehkujakin?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #91 : 24.01.2012, 23:09:00 »
Hehkun merkkivalo ei pelaa. Eikä mittaristokaan ole nyt kiinni,
mutta se koelaudan alla oleva hehkurele kyllä naksahtaa???

Ja ajattelin että eikö sen pitäis kummiski lämpimässä tallissa tartata ilman hehkujakin?

Täysin ilman hehkuja voi olla hieman nahkealla etenkin jos akussa ei riitä potku kunnolla eikä starttikaan ole paras mahdollinen eli pyöritä riittävän rivakasti. Saati jos pumpun ajoituskaan ei ole presiis oikein.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #92 : 24.01.2012, 23:11:11 »
Ok. Hehkut on uudet mutta mitenkäs voin helposti tarkistaa niiden toimimisen?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #93 : 24.01.2012, 23:23:13 »
Ei käytännössä lähde ilman hehkuja, mittaa tuleeko hehkulle +12 kun käännät virrat päälle. Ja meneekö soppa oikeaan pyttyyn, mulla on ollut 2kpl kolmesta omistamastani deekusta semmosella syöttöpumpulla, josta hihnapyörä on syystä tai toisesta 180 astetta pielessä, eli ajotusohjeen mukaan(ykkösen nokat ylös ja pumpun merkki kiinnitysraudan loveen) laittamalla on menny just puoli kierrosta poskelleen. En kyllä tiedä, miten tuo on mahdollista, mutta tämmösiä on tullu vastaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #94 : 24.01.2012, 23:27:27 »
Ahaa. Täytyy huomenna tutustua asiaan syvemmin, nyt
Nukuttaa....

Kiitos paljon neuvoista!!!
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #95 : 25.01.2012, 13:18:12 »
Mikä turbo sul tos on? Onko millaset lukematavotteet?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #96 : 25.01.2012, 17:30:18 »
Mikä turbo sul tos on? Onko millaset lukematavotteet?
Aikaisemmista kuvista katsottuna näyttäisi olevan tavallinen T3 pakokaasujarru...

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #97 : 25.01.2012, 22:10:14 »
Se Käy sittenkin!!!! :) *taavih->

Kiitos vinkeistä, hehkut ei pelannu, ei tullu hehkun pääreleelle herätevirtaa.
Vedin sisäreleeltä uuden johdon niin johan rupes hehkuttaan.

Ajoituskin oli ihan missä sattuun, mut saatiin käymään.
Sitte tsekattiin isukin kans kellolla kohalleen niin johan rokkaa.

Kännykkälaatuinen (huono) videonpätkä
http://www.youtube.com/watch?v=A6P_HuzwVE0&feature=youtu.be

Mikä turbo sul tos on? Onko millaset lukematavotteet?

Juu tällähetkellä on tosiaan t03 mutta uusin hankinta näkyy tässä:




Ja ihan oikean merkkisestä autostakin, billet pyörällä.



Ja ne lukematavoitteet on 250+ hp
« Viimeksi muokattu: 25.01.2012, 22:27:59 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #98 : 25.01.2012, 22:29:04 »
Onnea savuista. Tätä rojektia seuraillu, ja aikasemmin näytti hyvältä ja nyt näyttää tosi hyvältä  :P
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #99 : 26.01.2012, 11:12:16 »
Perhana tuli tossa yhtäkkiä mieleen että täytyy säätää tuo ennakko uusiksi,
oli meinaan tuo kylmäkäynnistin vahapatruuna tsydeemi kiinni kun eilen värkättiin.  :nohnoh
Täytyy siis vapauttaa se tänään ja säätää uusiksi.

Ahtoputken osia olis matkahuollossa, täytyy hakea tänään.
Ja sitte alkaa armoton auton kasaus. Toivottavasti sais pian sen taka-akselin puhalluksilta niin sais paikalleen.
Pystyisin tekemään tuon takasillan ylityksenkin pakoputkeen.

Jospa pian pääsisi  :sundaydriver:  :3/4 jättää sen:
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #100 : 26.01.2012, 12:50:37 »
Juu tällähetkellä on tosiaan t03 mutta uusin hankinta näkyy tässä:

Ja ne lukematavoitteet on 250+ hp
Oukei, no itellä lukematavote on joku 200+ hp niin aattelin et toi T3/T4 ois iha sopeva.. Tarkotus on kuitenki hakea ajo-ominaisuuksia, että turbo heräis suht aikasin. Mut t03 "pakokaasujarrua" en laita.. :D Sillä alkaa olla tommoset lukemat aika hikisiä jo..tuskin ees saa irti noin paljoo..?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #101 : 26.01.2012, 17:37:52 »
Perhana tuli tossa yhtäkkiä mieleen että täytyy säätää tuo ennakko uusiksi,
oli meinaan tuo kylmäkäynnistin vahapatruuna tsydeemi kiinni kun eilen värkättiin.  :nohnoh
Täytyy siis vapauttaa se tänään ja säätää uusiksi.
Sen kylmäkäynnistimen voi suosiolla ottaa pois käytöstä ja 0.95-1.00mm ennakoilla kyllä käynnistyy kylmänäkin ihan hyvin ilman sitä..

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #102 : 26.01.2012, 20:48:12 »
Sen kylmäkäynnistimen voi suosiolla ottaa pois käytöstä ja 0.95-1.00mm ennakoilla kyllä käynnistyy kylmänäkin ihan hyvin ilman sitä..

Minä taas olen eri mieltä. Itsellä kylmäkäynnistys eliminoitu, ennakot 0.95-1.00mm ja lähtee kyllä käyntiin mutta rynkyttää niin pirusti ja savuttaa tolkuttomasti jonkun aikaa. Tarkoitus olisi kiristää vaijeria hiukan, että saa ennakonsäädön toimimaan, kierrosluvulla ei niinkään väliä. Tämä siis -10c ja siitä kylmemmillä keleillä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #103 : 26.01.2012, 20:53:21 »
Kyllähän tuokin vähän rynkyttää kylmänä ja samaa tekee kuulema yksi toinenkin D24.... :P

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #104 : 26.01.2012, 21:10:28 »
Sen kylmäkäynnistimen voi suosiolla ottaa pois käytöstä ja 0.95-1.00mm ennakoilla kyllä käynnistyy kylmänäkin ihan hyvin ilman sitä..

Kyllähän tuokin vähän rynkyttää kylmänä ja samaa tekee kuulema yksi toinenkin D24.... :P
Eikös tässä ole jo aika suuri ristiriita? Kyllä se kylmäennakkosydeemi oikeasti kannattaa pitää käytössä, itse mittailin joskus tuommosia 1.25-1.3mm ennakoita, kunnes tajusin unohtaneeni jotakin :P.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez