Ateho  Elekma

Historic 240 Turbo

  • 228 Vastauksia
  • 107817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #75 : 05.01.2014, 09:11:49 »
Jokaiselle perävälityksellehän on oma rattaansa laatikkoon mittarin lähtöön.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #76 : 05.01.2014, 11:26:56 »
mulla on Vihreäkantinen jossa on mainittu rattaat ja varaosanumerot/värit.   
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #77 : 08.01.2014, 18:52:25 »
Jokaiselle perävälityksellehän on oma rattaansa laatikkoon mittarin lähtöön.
Miksiköhän en sitä itse ajatellut? :idiot2:
Täytyy vaihtaa alkuperäisestä laatikosta se ratas. Ihan uteliaisuuttani kiinnostaisi niiden värikoodit, en edes tiennyt sellaisista.

Tänään tuli FIA-passi postissa. Aika kallis, kun maksoi lähes viidenneksen tähän astisista kuluista.
Näillä näkymin Jämsä-ralli on eka kisa (tällä autolla). Rengasasia on vähän vielä vaiheessa. Käytettyjä 15" tuntuu löytyvän huonosti ja uusien hinta on mennyt "kipurajan" yli. Täytyy vaihtaa Escortin vanteilta viime talven renkaat käyttöön.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #78 : 08.01.2014, 20:20:20 »
Tänään tuli FIA-passi postissa. Aika kallis, kun maksoi lähes viidenneksen tähän astisista kuluista.

Edulliseltahan tuo sitten kuulostaa, kun mitä Nettiautosta katselee myynnissä olevia historic-ralli Volvoja, niin passi tuntuu kuitenkin nelinkertaistavan auton arvon :D

Onnea ekaan kisaan!!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #79 : 09.01.2014, 10:06:01 »
Miksiköhän en sitä itse ajatellut? :idiot2:
Täytyy vaihtaa alkuperäisestä laatikosta se ratas. Ihan uteliaisuuttani kiinnostaisi niiden värikoodit, en edes tiennyt sellaisista.





http://s54.photobucket.com/user/OttoB/media/Vol_GB_sh240_840001_zpsad60969f.jpg.html

äh ei kuvan linkitys nyt onnaa. linkki toimii,
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #80 : 09.01.2014, 10:11:57 »
Älyttömän nätti laite. Värikin taitaa olla sama kuin omassani oli alkujaan. Oi kun joskus saisikin tuon oman orkkisväriin..

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #81 : 12.01.2014, 17:46:44 »
Tänään haettiin auto säädöistä ja nyt toimii hyvin. Vääntöalue on laaja (3200-6000) joten sen puoleen pitäisi olla helpompi ajaa kuin Foorti. Ruisku säädettiin ns. turvalliseksi eli vähän rikkaalle, mutta silti tehoa on enemmän kuin tehtaan ilmoittamana. Kone on siis täysin vakio B21ET. Tehoa on 163hv ja vääntöä 274Nm.

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #82 : 13.01.2014, 18:47:07 »
Tänään haettiin auto säädöistä ja nyt toimii hyvin. Vääntöalue on laaja (3200-6000) joten sen puoleen pitäisi olla helpompi ajaa kuin Foorti. Ruisku säädettiin ns. turvalliseksi eli vähän rikkaalle, mutta silti tehoa on enemmän kuin tehtaan ilmoittamana. Kone on siis täysin vakio B21ET. Tehoa on 163hv ja vääntöä 274Nm.

Onko tietoa kuinka paljon Ari Jykylällä oli aikanaan siinä mustassa a-ryhmäläisessä? Se oli siihen aikaan julma peli!

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #83 : 26.01.2014, 20:14:33 »
Päästiin tänään kurvailemaan jäällä ja testaamaan ekan kerran piikeillä. Parannuskohteitakin löytyi ja hyvä että tulivat nyt ilmi kuin kisassa. Parin kierroksen jälkeen veto loppui eikä auto lähtenyt enää käyntiin. Huohotinletku oli irronnut joten vika ei ollut suuren suuri. Ajo jatkui kunnes vaihdekepin nuppi lähti irti ja ohjaustehostimen öljyt kiehahtivat? Suurimpana ongelmana on luistamaan alkanut kytkin, jolle täytyy tehdä jotain ennen ensi viikonloppua. Välityssuhteetkaan ei ole parhaat mahdolliset. Kakkosen ja kolmosen väli on todella pitkä joten kytkin jää luistamaan jos ei odota hetkeä ennen kuin painaa uudestaan kaasua. Kulkua on ihan erilailla kuin 1600:ssa Escortissa. :)

Hauskaa oli joka tapauksessa ja kilometrejäkin tuli useampi kymmenen! Mukava kun ei tarvitse enää kärryn kanssa touhuta pikkutestejä varten. Piikit ja tunkki toiseen autoon ja jäätä kohti. Maanteillä ajelee ihan mielellään, kun ei ole meteliä ja lämmintä tulee kunnolla.

Tehostimeen ajattelin laittaa paluuseen pitemmän putken jolloin saa lisää öljytilaa samalla.
Nuppi ruuvilla kiinni
Huohottimeen kierteillä nippa imuputkeen tai kokonaan erillinen säiliö
Kytkimeen jäykempi asetelma?

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #84 : 26.01.2014, 23:17:01 »
Täytyypä käydä Jämsässä kahtomassa kuinka Volvo kulkee  :hello:
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #85 : 26.01.2014, 23:52:56 »
Tavataan jämsän katsastuksessa. Hyvältä näyttää :hello:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #86 : 01.02.2014, 20:21:00 »
Eka ralli ajettu, tavoitteena oli näin alkuun maaliin pääsy ja siinä onnistuttiin!

Pieniä tapahtumiakin oli. EK1 meni autoon tutustuessa ja alussa lakkasi kytkin irroittamasta ja kakkonenkin tultiin niinkuin Sisulla ainaan kytkintä pari kertaa polkien. Ajolinjat olivat välillä vähintään erikoisia siitä johtuen, kun pykälät oli vähän hakusassa. Huollossa homma korjaantui ja tunnelma oli kaikin puolin rentoa -> Oikeaa harrastamista. Kolmosella vilkunviiksi innostui vasemmalle kääntymisestä ja yksi yleisöpaikka meni vähän pitkäksi ja jouduttiin peruuttelemaan. Jälkitarkastukseenkin päästiin, jossa tarkastettiin venttiilikoneisto ja lohkon numero.

Sijoitus oli luokassa ensimmäinen ei-palkittu. Kaiken kaikkiaan todella mukava päivä. Alustan toimivuus vakiojousilla ja polttoaineen kulutus olivat myös positiivisia yllätyksiä.

Kiitokset huoltoporukalle mukavasta päivästä ja kuluneesta viikosta. Oli mukava tulla tiistaina kotiin ja huomata että vanha kytkin oli jo irti.

Kiitokset myös kaikille yhteistyökumppaneille jotka auttavat harrastuksessa.

Tiheämpiä välityksiä täytyypi tutkia. Luokkarissa on kaksi perävaihtoehtoa ja toiset vaihteiston välitykset. Nyt on todella suuret vaihdevälit eikä loikkariakaan tarvitse kuin siirtymillä. M45:kin olisi luokiteltu ja sillä voisi vähän puottaa painoa. Suunnitellaan, jos vaikka tuolta pihan periltä sattuisi osia löytymään?

Seuraava kisa riippuu budjetista, mutta onneksi kartturi on innokas hoitamaan asioita. Tarkoitus ainakin joku Keski-Suomen sprint ajaa jos ei muuta. Lisäksi jääratapäivät kiinnostaisivat.

Tästä on hyvä lähteä parantamaan.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #87 : 01.02.2014, 20:32:53 »
Onnea maaliin pääsystä :). Meikäläinen ojenti sulle jälkikatsastus kutsun (en ollut vaikuttamassa valintaan :D).
Meikäläisen suosikki kisassa olleista volvoista :P.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #88 : 01.02.2014, 20:57:52 »
Komeen näköstä menoa oli "penkalta" katsottuna!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #89 : 01.02.2014, 21:50:42 »
Minä olin ohjaamassa sisälle Huikkosterin jälkeen.
Eihän siellä jälkitarkastuksessa nyt näyttänyt mitään muuta tapahtuvan kuin konepellin avaus:
"tilulilulii, nyt se on auki ja nyt se on kii!"  ;D  Senverran nopeasti siitä selvisitte.

Erittäin onnekasta ja mukavaa jatkoa! :hello:

 

Futurez  Kulkukoira