Hiluksista pitää jakolaatikko katkaista ja kääntää jos haluaa ettei se roiku alimpana. Vakiona melko mahdoton panssaroida kun kiikkuu 20 senttiä rungon alapuolella. Vanhempiin hilukseihin rupeaa olemaan osat kiven alla. Peltiosia ei tahdo löytyä edes 90-lukuisiin, ehjät vaihteistotkin on hakusassa. Tekniikan osia kyllä löytyy, pääosin kiinakamaa, eipä niillä enää ajakaan kun suomalaiset ja neekerit. Nämä uudemmat hiluksit ei enää ole yhtä lujia, monta alle 10 vuotiasta on tullut vastaan, josta on runko nitkahtanut hytin takaa. Eikä ole edes ruoste vielä syönyt poikki, siinä on joku suunnitteluvika ja uusimmissa on runkoon hepattu vahvikelaput. Moottori yhtä heikko kun vanhoissa. Turbon vaihtoväli 75 tkm ja kansipoka viimeistään 100 tkm välein. Noilla japseilla on kaikilla omat tyyppivikansa, yhteistä on että kaikki ne mätänee. Patrollin 3,3:ssa ei ole mitään tyyppivikaa, ainoo vaan että suurinosa rungoista ja koreista on muuttunut ruosteeksi. No melkein yhtä luja on BJ:n kone, armottoman laiska vaan. Noi kaikki avolavat (Ratsun, Mitsu, Mazda, Ford, Isuzu, toiota jne ) tehdään nykyään Thaimaassa, joku hiluksin malli tehdään jossakin neekerimaassa. Luultavasti se neekerimalli, jota tuodaan Suomeen.
Nivan vetoakselit kyllä kestää mutta takatukivarret menee solmuun ja etuperä sekä jakolaatikko repeää irti jos ei kiinnityksiä muuta ja vahvista.
Mazda B2600/BT50 ja Foorti Ranger on sama auto. Ne vanhemmat Mazdan dieselit ei oikein lujia olleet.