Autoracing  KL-varaosat

Maasturi-topic

  • 280 Vastauksia
  • 96120 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #180 : 02.09.2017, 22:41:09 »
Kaikkea sattuu ku touhuaa :D

Yritän kaivaa jostain sen telin irtoamisen..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #181 : 02.09.2017, 23:02:40 »
Kyllä se laatokan perä on loppupeleissä aika luja. Ladan vetareita käyttävät ralli foorteissa ja aika monessa starletissa ym. on Ladan perä. Onhan noita Volvon periäkin rikottu julmalla B200:n voimalla :D Mikään lukoton perä ei tykkää yhdellä renkaalla suoritetusta kuminpoltosta. Siellä rupee tasauspyörästöö aika äkkiä v***tamaan kun toinen rengas pyörii miljoonaa ja toinen ei.

Semmosenkin oon nähnyt kun tuoreehkosta kotimaisesta vaihteiston ulinastaan tunnetun valumöltin etuakseli katkeaa kiertoliittymässä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #182 : 02.09.2017, 23:24:05 »
Semmosenkin oon nähnyt kun tuoreehkosta kotimaisesta vaihteiston ulinastaan tunnetun valumöltin etuakseli katkeaa kiertoliittymässä.
Se Valmetin/Valtran etuakseli on usein italialainen Carraro (vanhemmissa 802-903 yms. AE3 mallinen), tai sitten on myös käytetty Dana, NAF (naf akselia oli Valmet 1102-1203) tai ZF, mitä käyttää myös Fiat, Ford, New Holland, Case, David Brown/Case käytti Carraro AE1, AE2 ja AE3 akseleita. NAF akseleita/teliä käytetään myös monessa metsäkoneessa mm. Ponsseissa ja Timberjack. Vaihteiston ulina johtuu noissa vanhoissa valmeteissa myös suorista vaihdelaatikon hampaista. Yhteenkin jokkisladaan piti vaihtaa Volvon akseli kun kemppiperä katkoi ladan vetoakselit joka ajokerralla. Yksi ladan perä alkoi vollottamaan vaikka oli kitkalukko akselissa ja vaihdon jälkeen toinenkaan akseli ei pitkään ollut metelöimättä. Volvon akseli on sentään kestänyt jotenkin jopa 500hv tinakoneen ja OM606 perässä.

Katkeava ristitappihan sen lukottoman perän yleensä tuhoaa.

Kaikkea sattuu ku touhuaa :D
Vähän aikaahan sitten muuten uutisoitiin onnettomuudesta, missä kaivinkoneen ylävaunu oli irronnut ja tippunut järveen. Kuski hukkui tuossa onnettomuudessa.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708252200350585_u0.shtml
« Viimeksi muokattu: 04.09.2017, 23:44:32 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #183 : 05.09.2017, 15:25:11 »
Muutama viikko sitten tuosta Pajerosta katkes taas runko mettässä rymytessä, no eipä se ollut paha rasti hitsata nippuun, hitsauksen jälkeinen koeajo vaan ei mennytkään niin hyvin  ;D

Neliveto hävis tommoseen metrin syvään kuralätäkköön ja vinssistäkään ei ollut apua kun auton akku oli ihan kuollut, auto vaan sammu ku vinssas.
Auto jätettiin sitten metsään pariks viikoksi odottamaan uutta akkua et saadaan käymään   :(

Joutu tunkemaan käyttöautollakin metsään kun laiskana en jaksanut kantaa uutta akkua perille  ;D



Luulin et ne Pajeron automaattiset napalukot antoi periksi, niin hitsasin ne jumiin ennenkuin huomasin et murros oli paskana  ;D

https://www.instagram.com/p/BYi8jNRggiP/?taken-by=jooli22
tuolla saattaa näkyä jotain kuviakin

nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #184 : 05.09.2017, 17:26:06 »
Se pajeron runko ei taida kestää oikein metsässä ajoa ?

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #185 : 05.09.2017, 20:36:06 »
Se pajeron runko ei taida kestää oikein metsässä ajoa ?
Kestää kyllä, tämä vaan on hylätty 10vuotta sitten ajosta kun pahasti ruostunut, nytkin irtosi vaan lehtijousen riipukkeen kiinnike kun siitä hinattiin autoa ylös ojasta.
5-vuoden ajalla ei ole voimansiirrossakaan ollut mitään ihmeellisempää, ensin meni toinen sisempi vetari katki ja nyt toiseltapuolelta ulompi murros, ja nämäkin varmaan siksi kun on 33/13,5r15 super swampperit millä on hyppyytetty kalliolla niin käy minkä tahansa voimansiirron päälle  ;D Kapeemmat renkaat vois olla paremmat.

https://www.instagram.com/p/BNSKawRDEmz/?taken-by=jooli22 eihän se mäki videolla miltään näytä  :o

Meidän "kerhossa" on nyt yksi pitkä ja kaksi pätkäpajeroa ja eihän niitä tunnu rikki saavan, ei kansia eikä voimansiirtoa vaikka miten rääkkäis, väittäisin että paskapuhetta semmonen et pajero olis heikko, huonot joustot siinä kyllä on koska lehtijouset ja vääntösauvat, mutta vauhdilla saa paikattua  ;)


« Viimeksi muokattu: 05.09.2017, 20:39:25 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #186 : 05.09.2017, 20:52:12 »
Sitä vaivaa sama kun muitakin japseja eli ruostepeikko ;D Ei nuo mitsut yhtään sen heikompia ole kun tojotat. Harvemmin niistä taitaa etuakselit porsia kun tojotista, ainakin mitä oon muutaman tutun offitouhuja seurannu niin yleensä joka ajoreissun jälkeen jostakin toiotasta on vähintään murros hajalla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #187 : 05.09.2017, 21:19:25 »
Sitä vaivaa sama kun muitakin japseja eli ruostepeikko ;D Ei nuo mitsut yhtään sen heikompia ole kun tojotat. Harvemmin niistä taitaa etuakselit porsia kun tojotista, ainakin mitä oon muutaman tutun offitouhuja seurannu niin yleensä joka ajoreissun jälkeen jostakin toiotasta on vähintään murros hajalla.
Joo, toyotaa pidetään monesti parhaana, mutta itse kun tarvitsin lava-autoa, niin ostin L200.n ennen kuin hiluxia, mitsussa oli lukko takana,  ei ollut napalukkoja edessä, jakolaatikko ei raahannut maata, ja oli talvella huomattavasti lämpimämpi  :)
Ei sillä että hiluxi mitenkään huono olisi.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #188 : 05.09.2017, 21:21:42 »
Hiluxiahan on ollut erillisjousitetulla keulalla ja jäykällä akselilla, niin hajoileeko ne murrokset kummastakin mallista ja eikö se jäykän mallin etuakseli ole samoilla sisuskaluilla kuin taka-akselit ?

L200 ja pajeroita jonkin verran ajaneena en itse niitä kehuisi ainakaan tojotaa paljoa paremmaksi...jotkut ovat laittaneet hiluxeihin Volvon portaaliakseleitakin.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2017, 21:23:23 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #189 : 05.09.2017, 21:24:13 »
Hiluxiahan on ollut erillisjousitetulla keulalla ja jäykällä akselilla, niin hajoileeko ne murrokset kummastakin mallista ja eikä se jäykän mallin etuakseli ole samoilla sisuskaluilla kuin taka-akselit ?

L200 ja pajeroita jonkin verran ajaneena en itse niitä kehuisi ainakaan tojotaa paljoa paremmaksi...
suurin ero taitaa tulla siitä et toyota on kalliimpi kun käytettyjä selailee.
Ainakin hj60.n jäykkä etuakseli kestää muuten mutta murroksia menee, toyotan risukeulasta ei ole kokemuksia.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #190 : 06.09.2017, 13:36:01 »
Hiluksin jäykässä ja retkukeulassa on sama ulompi murros kuin HJ/BJ75/LJ70 lantaruiskuissa eli kaikki yhtä heikkoja. Toisaalta parempi hajonnut murros kuin välitys. Noihin jojottimiin saa kyllä voimansiirtoon paremmin palikkaa kuin muihin japseihin, niitä kun on myyty ja harrastetaan enemmän myös jenkkilässä. Japseista kestävimmät akselit on Patrollissa, levylukkollisessa on neljä pikkuratasta, joten kestää.
Omasta mielestä L200 on parempi ajaa kuin samanikäinen hailuksus. Ja vähemmän juoppo vaikka tehoa enempi.
Onhan noita portaaleja laitettu Suzukeihinkin :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #191 : 06.09.2017, 21:30:47 »
Ainakin gen1 L200 ja Pajero kuluttaa maantiellä/seka-ajossa 9-11 litraa/100km, talvella neliveto päällä ajaessa. Tuo L200 ilman välijäähdytintä on selvästi laiskempi, kuin intercooler pajero. Samoin pätkäpajero 2.3 Turbodiesel, ilman välijäähyä on täysi mopo ja 2.5 Turbodiesel L200 on vähän ripeämpi.

Kyllähän soppa kelpasi hyvin myös 2000 malliselle Ford Rangerille, ei paljoa sen vähemmällä kulje kuin nuo mitsut. Maasturit taitaa kaikki kuluttaa juuri tuota 10-11L/100km.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2017, 21:33:12 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #192 : 07.09.2017, 08:47:34 »
Eipä ne hajuilla kulje kun on enempi massaa, ilmanvastusta ja välitykset lyhyemmät verrattuna h-autoon. En tiedä onko noissa hiluissa ollut jotain vikaa mutta niillä ei ole päässyt alle 12, vanhat 2,4 vie vähemmän kun uudemmat 2,5. 2,5 turbo on hirvee juoppo, turbovinokonekin vie vähemmän.

Eipä noita mitään 80-luvun nelikoita voi ripeiksi kehua. Hoojiin suorituskykyäkin kehuttiin vertailussa surkeaksi, tais 40 sekuntia ottaa 0-100 :D Mahtaako sitten joku bj kulkea edes satasta. Eipä noilla tosin olekaan tarkoitus kovaa päästä. Nää nykyiset on taas jo sitten niin muovisia ja koreita ettei niitä raaski pusikkoon ajaa. Mutta onhan joku Navara tai D-Max aika hyviä kulkemaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #193 : 07.09.2017, 08:55:20 »
Ainakin gen1 L200 ja Pajero kuluttaa maantiellä/seka-ajossa 9-11 litraa/100km

L200 Mk8 (vm. -16) ei mene juuri yhtään tuon vähemmällä.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Maasturi-topic
« Vastaus #194 : 07.09.2017, 16:00:20 »
Myös Ranger 2.2 -16 kuluttaa noin 10-11l/100km. Ja sen lisäksi vielä adBlueta
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

 

Kulkukoira  Proturbo