Autoracing  KL-varaosat

Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?

  • 16 Vastauksia
  • 7449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« : 12.06.2012, 07:44:05 »
Nyt olisi vielä mahdollisuus muuttaa tilauksen osalta varustelua ja sisustuksen väritystä, kun tilausikkuna sulkeutuu vasta heinäkuussa. Ulkoväriksi uuteen V40:een olen ottamassa valkoisen, musta jäi niukasti toiseksi. Kinetic tulee olemaan myös se lopullinen varustetaso, lisää en maksa härpäkkeistä. Mutta, sisustus vielä mietityttää: pitääkö se vakio-tummana vai ottaako sittenkin lisähinnalla vaalea-tumma kangastyyppi T-tech eli kangas-keinonahka (käsittääkseni penkkien reunoissa sitä keinonahkaa) eli penkit, oviverhoukset ja ovien alaosat sekä kojelaudan alaosa vaaleat ja muut kohdat tummat.

Vaaleista nahkapenkeistähän on aina sanottu autolehtiä myöten. että esim. sinisten farkkuhousujen väriä jää helposti istuimeen. Millainen lie vaalea kangas tässä suhteessa? Olen muutamasta autofiksaamosta asiaa tiedustellut heidän kokemuksensa osalta, ja vastaukset ovat laidasta laitaan: osa sanoo ettei vaalea kangasverhous mene pahan näköiseksi jos ei likaisin käsin tai vaattein kabiiniin mene, toiset taas varoittelivat mm. tumman pölyn pinttymistä ja ihokosketuksen jäljistä (vaikkapa lyhythihaisessa paidassa tai shortseissa ajaminen). Itsellä tulee imuroitua auto nykyisin parin kuukauden välein ja lattiamatot putsaan useita kertoja viikossa. Farkut on yleensä päällä nykyisin, mustat tai siniset pääosin.

Millaisia kokemuksia teillä foorumilaisilla on vaaleista KANGAS/ T-TECH-verhoiluista?
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #1 : 12.06.2012, 11:41:28 »
Joskus oli 406:ssa beige kangas, ihan hyvin se toimi, mutta kyllä siihen tummentumia tulee. Mustassa taas näkyy kura, pöly yms.
Nyt on hiekanvärinen nahka, johon farkuista jää väriä, mutta nahkahan vaatiikin hoitoa, jotta se pysyy hyvänä kangasta pidempään.

Tois'aalta sinun autonvaihtosyklillä en usko, että vaaleasta kankaasta olisi mitään ongelmaa, kun se näyttää selvästikin miellyttävän.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #2 : 12.06.2012, 12:12:51 »
itse valitsisin tumman sisustan, ei näy kaikki lika heti :) ja mukavempi pitää puhtaana  8)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #3 : 12.06.2012, 15:53:09 »
Itse kuulun vaalean sisustan kannattajiin - tummat sisustat ahdistaa :D

Materiaalina mieluiten nahka.. helpoin pitää puhtaana ja alkeellisellakin hoidolla säilyy hyvänä pitkään.

Poissa Volvardia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #4 : 12.06.2012, 23:19:16 »
Peeveli, kangasverhoilun ollessa kyseessä, minä ainakin suosittelisin turvallista tummaa linjaa.
Itselläni kylläkin vaalea sisustus jota myös suosin, mutta nahkaverhoilulla joka on helpompi pitää puhtaana kuin vastaava kangas - tai siis näin ainakin oletan, mitään ongelmia en värjäytymisen kanssa ole havainnut.

Tietysti kangaslaatu vaikuttaa tässä asiaan ja kannattaa toki tutkailla minkätyyppinen tuo kangas/t-tech verhoilu on. Suosittelisin kiertämään hieman vaihtoautohalleja ja etsimään käytännön esimerkkejä vastaavasta verhoilusta ja sävystä. ( jos noita on vanhemmissa malleissa ollut tarjolla )
S70 2.4 SE -99

Niko_S

  • Vieras
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #5 : 12.06.2012, 23:43:47 »
Molemmissa on puolensa, mutta itse kannatan tummaa. Pääsyynä juuri se että kaikki tahrat eivät heti näy/häiritse.

Omassa seiskassa on siniset kankaat, mutta sisusta tulee kyllä imuroitua ja pyyhittyä viikottain  :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #6 : 13.06.2012, 00:06:35 »
Vaalea on aina komiampi, beige siis. Onhan ne työläämmät mutta silti:

360:ssä on vaalean beiget kangaspenkit ja kylläpä nuo on mielestäni tummuneet on vaikka en siinä ole istuskellut kuin n. 3 vuotta,
ja vaikka siinä on sitäkin ennemmin istuttu. Jos joitan läikkyy penkille niin se jää siihen näkyville samontein. Itse en ole toistaiseksi
saanut läikkiä poistettua. Taitaa olla enään reipas pesu vedellä kokeilematta. Mutta en siltikään haluais tummaa tilalle.

Kuplassa oli ajalleen tyypillisesti vaaleanharmahtavat verhoilut ja olivat erittäin herkät sotkeentumaan. Nyttemmin korvattu nekin
beigellä nahalla.

740:ssä beiget täysnahat, kyllä on hyvät, mikset vaan tilaisi täysnahoilla niitä jakkaroita, ja beigeinä tottakai ;) Siis sellaset enempi
ruskehtavan beiget mitä vaalean beiget.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 00:12:03 kirjoittanut Customer »

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #7 : 13.06.2012, 00:59:05 »
Vaalea soft-nahkapenkki on paras, tumma verhoilu on synkkä ja pimeä. Mulla on just toi vaalea beige softnahka ja sanoisin että on ylivoimaisesti paras mitä olen koskaan missään autoissa kokenut ja olen ajanut myös suurilla edustusautoillakin joissa on ollut penkit viimesen päälle ja silti ne eivät ole olleet yhtään parempia. Kangaspenkkiä en enään haluaisi ollenkaan, on se nahka niin paljon mukavampi.

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #8 : 13.06.2012, 08:33:06 »
Kyllä varmasti se nahka on paras tietyssä mielessä mutta itselleni se ei ole vaihtoehto tossa uudessa autossa.

Taitaa olla viisainta kankaan kyseessä ollen pysytellä tummassa sävyssä...
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #9 : 13.06.2012, 08:44:43 »
Itsellä oli 225tkm ajan tumma nahka-/kangasverhoilu S60:ssä ja kyllähän siinä oli kuskin penkki jatkuvasti tummemmi kuin apukuskilla(jossa ei yleensä istunut ketään), varsinkin kun osti uudet farkut, niin niistä yleensä lähti sen verran väriä, että penkki suorastaan sinersi.

Nykyään on tummat penkit, eivätkä ne mielestäni ole yhtä nätit, mutta eipä näy kyllä lika juurikaan.

Penkit tietysti pystyy aina pesettämään, ja yllättävän puhtaaksi ne pesussa sai.
 
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Putrus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
    • Pienkoneiden (ja autojen) huollosta
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #10 : 13.06.2012, 09:44:51 »
Kyllä itse ottaisin vaalean. Ainakin omaan silmään sopii hyvin tuo vaalea-tumma -yhdistelmä. Niissä lika näkyy helpommin, mutta toisaalta niihin voi uutena laittaa suoja-aineen, jonka pitäisi vähentää lian tarttumista. Se on sprayta ja saa esim. marketeista.

Itselläni oli edellisessä V70 vaaleat puolinahat (sekä kangas että nahka vaaleaa), eikä ne nyt niin kovin nopeasti likastuneet. Kerran pesin ne neljän vuoden aikana, mitä auto minulla oli.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #11 : 13.06.2012, 18:41:40 »
Toisaalta likaantuu se mustakin ja tulee nopsasti pölystä tms. nuhjuisen näköiseksi. ei tummakaan huoleton ole.

Molempia pitää imuroida/pestä että säilyy hyvänä.

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #12 : 15.06.2012, 13:22:12 »
Nonniin...tilausta tuli muutettua eli vaalea sisustus tulee Volleen. Elikäs sellainen P52G jossa kangasverhoillut osat, ovien alaosat ja kojelaudan alaosa vaaleat ja kojelaudan yläosa sekä ovien paneeleiden yläkaistale tummat. Kävin eilen tutustumassa kangas-T-tech-materiaaliin hertsikan Biliassa ja vakuutuin sen laadukkuudesta peruskankaaseen verrattuna. Peruskangas oli T-techiin verrattuna kuin säkkikangas, semmoinen oli vertailukohteena sisähallissa uudessa kulimallin V60:ssä. Biliassa oli kangaskaistaleista semmoinen "näytekansio" mistä näki vaalean värisävynkin. Ei ole liian aran vaalea.

Nyt mieli tyytyväinen, autoa odotellessa. P>
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #13 : 15.06.2012, 14:14:54 »
Noniin kuullostaa hyvältä värikombinaatiolta tuo tuleva. Saa paremmin untakin sitten kun on vaalea sisusta ;)

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Tumma vai vaalea kangasverhoilu Volvoon?
« Vastaus #14 : 15.06.2012, 21:42:24 »
Vaalea soft-nahkapenkki on paras, tumma verhoilu on synkkä ja pimeä. Mulla on just toi vaalea beige softnahka ja sanoisin että on ylivoimaisesti paras mitä olen koskaan missään autoissa kokenut ja olen ajanut myös suurilla edustusautoillakin joissa on ollut penkit viimesen päälle ja silti ne eivät ole olleet yhtään parempia. Kangaspenkkiä en enään haluaisi ollenkaan, on se nahka niin paljon mukavampi.
Siippa kun istahti OceanRacen ko. jakkaralle totesi sen olevan aivan, kuin hänen lempituolinsa, niin eipä enää paljoa tarvinnut auton vaihtoa perustella  ;D

 

Autoracing  KL-varaosat