Autoracing  KL-varaosat

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 96223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #135 : 18.08.2015, 09:21:56 »
Mulla hitsas joskus kesken ajon pinjonin laakerit jumiin ja nappas pinjonin akselin poikki = Kartaani haki asfaltista vauhtia ja löi polttoaine letkut poikki ja kipinää perään = Vekotin sytty tuleen
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #136 : 18.08.2015, 10:35:28 »
Mulla hitsas joskus kesken ajon pinjonin laakerit jumiin ja nappas pinjonin akselin poikki = Kartaani haki asfaltista vauhtia ja löi polttoaine letkut poikki ja kipinää perään = Vekotin sytty tuleen
olipahan tuuria :2funny:
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa tamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #137 : 20.10.2015, 12:06:23 »
700-sarjalainen aineki puskee hiekalla sinne mihin nokka osottaa, eikä sinne mihin eturenkaat  :nohnoh
360 rallisika

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #138 : 29.09.2016, 19:32:18 »
Yritin tehdä hitsilukkoa 1030:iin ja koitin oikein hyvää, mutta tais epäonnistua koko homma. Tuntus että tasauspyörästöstä katos välys kokonaan ja pyörii sen takia huonosti. Mitähän siinä tapahtui ja ei taida olla enää helposti korjattavissa? Tasauspyörästö oli irti akselista, lautaspyöri irti ja kaikki suojattu roiskeilta. Hitsasin pikkurattaat tasauspyörästön runkoon kiinni, jotta siitä tulisi mahdollisimman kestävä.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #139 : 29.09.2016, 19:44:44 »
Oliko laakerit paikoillaan? Oliko maattopihti laakerissa kiinni? Pyöriikö siis laakereista nyt huonosti? Muutahan sinne ei saa hitsauksen jälkeen jäädä pyörivää..

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #140 : 29.09.2016, 19:51:33 »
Onko pojilla ollu minkälaisia tuhoja kempeillä? itellä tällä hetkellä saldona 1 katkennut vetari  :D
(360 glt)  katkes vaihe lootaan menevä akseli,vetarit oli kulutus tavaraa ja tais se kardaanikin hajota useamman kerran  :2funny: ei kyllä mikään yllätys ;)
niin ja hajos se alumiini perä koppakin ainakin kerran :D
kiitoos ja anteeks.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #141 : 29.09.2016, 21:18:12 »
Oliko laakerit paikoillaan? Oliko maattopihti laakerissa kiinni? Pyöriikö siis laakereista nyt huonosti? Muutahan sinne ei saa hitsauksen jälkeen jäädä pyörivää..
Laakerit oli paikoillaan, mutta maatto ei ollut niissä. Ne pyörii mun mielestä hyvin, mutta välityksen hammaskosketus meni liian tiukaksi jostain syystä. Ei oo yhtään välystä enää ja pyörii nihkeästi mun mielestä sen takia.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #142 : 30.09.2016, 00:06:29 »
Luulisin et on jotai jääny lautaspyörän alle tai laakerikehien taakse tai lautaspyörä ei ole muuten kunnolla paikoillaan.
Ei siinä murikassa kyllä mitat muutu hitsatessa.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #143 : 30.09.2016, 08:03:40 »
Sama tuli myös mieleen, että lautaspyörän alle olisi jääny jotakin, mutta sekin tuli käytettyä uudelleen pois ja tarkistettua asia. Jotain hämärää tässä kuitenkin on ja saattaa hyvin olla joku ihan yksinkertainen juttu.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #144 : 30.09.2016, 10:03:35 »
Mulla kävi yhen perän kanssa tismalleen sama homma, että itse välityksestä tuli tiukka. Niputin sellasenaan ja ajelin välykset takasin.  ::)

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #145 : 30.09.2016, 23:51:03 »
Päätin kokeilla samaa ja löin sen kasaan tänään. Ainakaan kotimatkalla ei vielä leikannut kiinni ja tuntu pelaavan aika normaalisti. Ei ulvo tai mitään, ehkä pieni sivuääni oli ainakin aluksi.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #146 : 02.10.2016, 12:36:25 »
Yritin tehdä hitsilukkoa 1030:iin ja koitin oikein hyvää, mutta tais epäonnistua koko homma. Tuntus että tasauspyörästöstä katos välys kokonaan ja pyörii sen takia huonosti. Mitähän siinä tapahtui ja ei taida olla enää helposti korjattavissa? Tasauspyörästö oli irti akselista, lautaspyöri irti ja kaikki suojattu roiskeilta. Hitsasin pikkurattaat tasauspyörästön runkoon kiinni, jotta siitä tulisi mahdollisimman kestävä.

Ne rungon ja pyörien väliset saumat vetävät jäähtyessään sen verran sitä runkoa kasaan että välys muuttuu.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #147 : 12.03.2017, 00:14:20 »
Päivitystä tähän tiukaksi hitsatessa menneen välityksen tilanteeseen. Ollut puolisen vuotta käytössä, ei nyt mahdottomasti kilsoja tullut, mutta kuitenkin nähnyt niin kuminpolttoa, kuin matka-ajoakin ja ei mitään sivuääniä tai muutakaan ongelmaa. Vaihdoin muista syistä taas toiseen akseliin ja tarkistin tämän, niin normaali välys oli ilmestynyt takaisin. Jonkun verran metallia oli öljypropun magneetissa, mutta vaikuttaisi tosiaan korjaantuneen itellään.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #148 : 12.03.2017, 22:06:47 »
Itselläni ääntää kanssa hitsilukkoperä. Ääni on vähän niinkuin kilpurien suorakytkylootan ujellus. Mutta siellä se himpun ujeltaa ja saa ujeltaakkin. On sen verran kovaääninen raaseri muutenkin, ettei haittaa minua. Yksi perä oli sen verran väljällä shimmauksella, että päräytti pinjonin hampaat palasiksi.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2384
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #149 : 12.03.2017, 22:33:24 »
Onhaa näiden hitsilukkojen kans vähän vaihtelevia kokemuksia  ::)

Itselläni kyllä Volvon akselissa kestäneet, mutta mm. kaverin Kadetissa niitä mennyt kuin leipää. Nytkin taitaa pitää kaikkia mahdollisia soraääniä  :D
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Elekma  Autoracing