Kiitoksia hyvistä vastauksista. Hieman tahtoisin vielä tarkennusta:
1. Tuolla on jonkinmoinen turboruuvi tuossa letkussa mikä hukkikselle menee. Onko tämä nyt sitten rajapainevena vai bleedi? Mistä tietää? Kone on B230FT joten olettaisin että sen kellokin siellä hukkiksessa on. Tarvitaanko tosiaan uusi hukkiksen kello vai riittääkö rajapainevena ahdon kurittamiseen? Plussaa siitä että helppo vakioida katsastusta varten...
Tuo bleedi on halpa tapa välttää oikean hukkaportin kellon ostamista. Itse olen vaihtanut kellon sellaiseksi kuin olen halunnut, niin ei tarvitse "säätää" homman kanssa.
Halpa ja hyvä! Osta kaksi, Halpa ja hyvä!
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=95Tuolta löytyy kelloja 0.6, 0.8, 1.0 ja 1.2 baarille. Sopivat asennusraudan kanssa suoraan heittämällä paikalleen vakioturboon.
Jos haluat kilon ahtoja, niin kilon kello ja homma on siinä. Ahdot ei karkaile, eikä piikittele.
2. Selkee peli että pässi ei pudota ahtoja automaatilla vaihdossa.
Jos paineet kovin karkaavat, eli turbo tuottaa reilusti enemmän kuin kone kuluttaa ja hukkaportti ei säädä oikein, niin kyllä se pässi pihauttaa paineet turbon imupuolelle. Koskee vakio turboa.
Automaatilla paineet pysyvät koko ajan siinä missä on asetettu, kun kaikki on oikein.
3. Eli seosmittarilla ei tee vakiolambdan kanssa mitään? Näissä perusvireissä siis vaan luotetaan että soppaa tulee riittämiin?
Vakio lamda ei pysty ilmaisemaan arvoja kapean mittausalueensa ulkopuolelta (toimii sinnä 1 nurkissa) muuten kuin "rikkaalla" tai "laihalla", kertomatta kuinka paljon se on suunnassaan.