Carcom Oy  Ateho

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 491126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Mukava nähdä taas liikenteessä tämäkin auto pitkästä aikaa  :)
http://aijaa.com tuonne ainakin helppo oli laittaa kuvia...

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Tarviiko Volkkarista muuta kun johtosarja ja ECU? Tunnistimia, virtalukkoa tms?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Kaasupolkimen potentiometri, helppo modata orkkis kaasupolkimeen kiinni.
Mä otin myös sähköisen ahtopaineen ohjauksen osat talteen vaikkei nyt käytössä olekkaan ja imuilman lämpötila-anturin.
Ajoneston, ilmamäärämittarin egr ynnä muuta saa koodattua pois käytöstä osaava henkilö.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Eilen sain loput nesteletkut paikalleen sekä ahtoputkiston ynnä muut. Nesteet kaatelin sisään järjestelmään ja käytin lämpöiseksi ja ihme kyllä mistään ei vuotanut.
Koeajollakin kävin ja hyvin pelaa sekä voimaa tuntuu olevan.  Yhtä tehokkaalta tuntuu nyt kuin ennen vaikka ahtopainetta on vaan 1,5bar  :P
Pitäisi vaan päästä testaamaan sulalla että sais todellisen tuntuman tehosta  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Käytä ensin kunnolla säädöissä :D

Jääradalle sitten testaamaan  ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo V70 TDI -00.
« Vastaus #1145 : 18.12.2018, 23:49:55 »
Jahas, vuosi melkein taukoa tämän kanssa taas vaihteeksi.
Eli juuri kun saatiin rempattu kone keulalle portterin moottorinohjauksen avulla toimimaan, niin hävisi siitä öljynpaineet ja samalla motivaatio.
Paineiden katoamiseen löytyi syy öljypumpusta, käyttöratas mikä ottaa voiman kampiakselilta mureni jostain tuntemattomasta syystä.


Kone kävi sen verran kuivana että laakerit kerkesi ottaa kipeää.
No nyt taas alkoi löytymään mielenkiintoa tälle ja sotasuunnitelma seuraava:
Ex käyttis 850 jäänyt 540tkm ajettu alakerta ja siihen tuo kunnostettu kansi edeltävästä moottorista.
Sitten vaan vetoja ja jos näyttää että pysyy nipussa pitempään kuin edellinen kone (15km) vois harkita leimaamista  :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Jospa se hyvin sisään ajettu kone kestäis paremmin ELK toivotaan  :)

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vaihtaa vaan siitä toisesta koneesta runkopukkien pultit koviin ja kovaa ajoa  :P

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vaihtaa vaan siitä toisesta koneesta runkopukkien pultit koviin ja kovaa ajoa  :P
En ole yhteenkään moottoriin noita vaihtanut koviin, kasannut vaan lukitteen kanssa paikalleen ja hyvin pysyneet kiinni.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tuleva moottori pesty ja purettu.
Sylinterit siistissä kunnossa ja vähän vain karstaa oli yläpäissä.
Pesun jälkeen maalasin lohkon mustaksi.
Nyt vain odotella autodocin pakettia että pääsisi kasaamaan.

Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Entisestä moottorista purettu kaikki tarvittava irti ja alettu uuden alakerran päälle kasailemaan osia, kannen nostin paikalleen myös mutta en vielä kirinyt, ei aamu neljältä enää kehdannut  :P

Öljyputken asentelua ja tarkistus ettei pääse ottamaan kampuraan kiinni.


Vanhan koneen purkua..


Ja tälle mallille jäi kasaus..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Onkos tämä nyt sitten kolmas tdi tässä jo? Mulla toinen... joku juttuhan tässä on, ku etuvetosissa nuo tuntuu kestävän ajasta ikuisuuteen, mut takavetokoppaan laittaessa särkyy heti. :buck2:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Onkos tämä nyt sitten kolmas tdi tässä jo? Mulla toinen... joku juttuhan tässä on, ku etuvetosissa nuo tuntuu kestävän ajasta ikuisuuteen, mut takavetokoppaan laittaessa särkyy heti. :buck2:

Mullakin toinen moottori menossa mutta yhden oon rikki saanut myös etuveto kopassa  :2funny:
Se on heikkoa mikä ei kestä!

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Onkos tämä nyt sitten kolmas tdi tässä jo? Mulla toinen... joku juttuhan tässä on, ku etuvetosissa nuo tuntuu kestävän ajasta ikuisuuteen, mut takavetokoppaan laittaessa särkyy heti. :buck2:
Jep kolmas.
Eka kesti pisimpään, ensin meni kannentiiviste ja sen jälkeen perusremontin jälkeen 15min käynnin jälkeen jumiin väärien laakereiden takia. Se ongelma kun selätettiin suli koko moottori todennäköisesti tuon mekaanisen pumpun takia.
Tätä nykyistä edeltävä kesti ehkä 20km ennenkuin hajosi tuo öljypumppu.
Nyt mikä alakerta tulee niin on peräisin
Ex850 käyttiksestä millä kerkesin ajaa 140tkm itse ennen kolaria.
Kaiken kaikkiaan tämä on jo kuudes moottori tässä korissa   ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Auto kun on niin kotiväen mieleen niin kuntoonhan se pitää aina laittaa ;)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo