200/700/900 sarjalainen tai Toyota Carina II on kaikki aika varmoja vaihtoehtoja. Kannattaa katsoa mahdollisimman tuoreita vuosimalleja. Vaparilla on hyvä kans alottaa autoihin tutustuminen. Turbot on hauskoja niin kauan kunnes tulee se turboremppa.
Vanhaa ostaessa kannattaa ensimmäisenä kiinnittää huomio koriin. Osia voi vaihtaa vaihtamalla mutta pelti ei vaihu ku leikkaamalla ja hitsaamalla.
Pitkä leima on iso plussa, aina näissä on jotaki mitä menee vuoden sisään ostosta vaihtoon.
Mitä vähemmän omistajia sen parempi. Trafin sivuilta taitaa saada ostettua parilla eurolla auton tiedot. Näkee esim. omistajat ja katsastukset.
Jarrupoljin ei saisi mennä pohjaan ilman minkään maan vastusta.
Kaikkien valojen tulisi palaa kun laittaa virrat päälle ja sammua kun käynnistää.
Kone ei saa nykiä kun lyöt lapun lattiaan.
Alustaltaan nämä vanhemmat alkaa olemaan pehmeitä. Mitä vähemmän kolinoita, sen parempi.
Paisuntasäiliöön kannattaa vilkasta ettei sinne oo kulkeutunu bensaa/öljyä ja koeajon jälkeen kokeilla vesiletkut etteivät ole aivan kivikovat.
Mittariston valojen kuuluu palaa kun laittaa virrat päälle ja sammua kun käynnistää.
Kaikkihan sanoo, ettei renkaan potkioita katella mutta kyllä se on hyvä tietää mitä on ostamassa. Jos joku myy kahella tonnilla 20 vuotta vanhaa autoa, sen ei tarvi olla "uusi" mutta ei se saa pommikaan olla