RallyBaron  Samppasport

740 AW-71/71L öljynvaihto

  • 13 Vastauksia
  • 6358 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
740 AW-71/71L öljynvaihto
« : 04.07.2014, 23:37:54 »
Eli mistä se öljy juoksutetaan pois AW-71/71L lootasta (ei varmuutta kumpi, eroaako öljynvaihto mitenkään?) Mieluiten kuvana missä se sijaitsee :D En onnistunut löytämään hakutoiminnolla tarkkoja ohjeita.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #2 : 07.07.2014, 09:40:27 »
http://www.ipdusa.com/files/product/138/PI-241-AUTOMATIC-TRANSMISSION-DRAIN-AND-FLUSH-INSTRUCTIONS.PDF
Eli ei tarvitse alkaa pohjaropusta tyhjentämään ensin vaan voi alkaa suoraan jäähdyttimeltä paluupuolelta ottaa öljyt ulos ja uutta sisään? Sehän hoituu sitten kokonaisuudessaan tasaisella kotipihassa jos näin on. Onko kellään tietoa, mikä kierre tuossa jäähdyttimen öljynpaluussa on? Vai miten porukka on öljyt saanut sotkematta pois ilman ohjeen kaltaista letkua? Tosiaan jos tasaisella voisi koko homman tehdä niin vaikka vuosittain voisi sitä harrastaa :D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #3 : 07.07.2014, 09:54:02 »
http://blog.fcpeuro.com/2014/04/21/volvo-240-740-940-transmission-flush-diy/

Tuossa on toinen ohje, en ole lukenut tarkemmin mutta pätevältä vaikuttaa.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #4 : 07.07.2014, 15:28:47 »
http://blog.fcpeuro.com/2014/04/21/volvo-240-740-940-transmission-flush-diy/

Tuossa on toinen ohje, en ole lukenut tarkemmin mutta pätevältä vaikuttaa.
Laatikko huuhdeltu ohjeen mukaan ja maitokahvin väri muuttui punaiseksi. Kendallin Classic ATF meni sisään ja kymmenen purkkia käytin jolloin oli öljy tosi kirkasta jo.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #5 : 07.07.2014, 19:10:24 »
Pohjaroppuun ei kannata nykiä, tulee jenkojen kanssa pihalle. Ja siihen lauhuttimen putkeen voi tökätä ihan vaan kirkasta letkua (jotain 8mm sisähalkasijalla) nii sillä on hyvä katella huuhella vanhoja öljyjä poikkeen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #6 : 07.07.2014, 19:17:53 »
Pohjaroppuun ei kannata nykiä, tulee jenkojen kanssa pihalle. Ja siihen lauhuttimen putkeen voi tökätä ihan vaan kirkasta letkua (jotain 8mm sisähalkasijalla) nii sillä on hyvä katella huuhella vanhoja öljyjä poikkeen.

Miksi ne kierteet sieltä tulisi ellei ole jotain kämmätty ja urakalla. Itse monesti tipautan sen ekat pari litraa pois sieltä. Toki ei välttämättömyys.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #7 : 07.07.2014, 19:27:30 »
Omasta ja kahesta kaverin aw.sta lähti kierteet ihan vittuilemmatta mukkaan. Ja landian puolellakki tästä varoteltiin, en uskonu, nyt lännenpatentti öljyropun tilalla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #8 : 07.07.2014, 20:18:48 »
Sen verran nätisti lauhduttimesta saa 12 mm kirkkaalla letkulla öljyt pihalle ettei viitsi auton alle mennä :) Ohjeesta poiketen itsellä tuli litra öljyä ulos aika tarkalleen 15 sekunnissa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #9 : 23.07.2014, 15:40:26 »
Mites muute, uskaltaako huuhtelemalla vaihtaa jos ei oo mitään tietoa kuinka paskaset ja vanhat öljyt laatikossa on, kuulin yheltä toiselta foorumilta kauhutarinoita :D
Volvo 960 2.5 -96

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #10 : 23.07.2014, 15:52:15 »
Mites muute, uskaltaako huuhtelemalla vaihtaa jos ei oo mitään tietoa kuinka paskaset ja vanhat öljyt laatikossa on, kuulin yheltä toiselta foorumilta kauhutarinoita :D

Uskaltaa... ei tämä ole mikään bemarin laatikko.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #11 : 26.07.2014, 15:51:43 »
Uskaltaa... ei tämä ole mikään bemarin laatikko.

Juu, vanhojen AW:n öljyjen vaihtamatta jättäminen tarkoittaa hyvin nopeasti sitä, että vaihdelaatikko vaihdetaan!   :-[

Benarin yms. härpättimien vaihdelaatikkojen tuhoutuminen johtuu nimenomaisesti vaihtamattomista öljyistä! 
Niissä kun mukamas oli ikuiset öljyt! :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #12 : 27.07.2014, 13:18:12 »
Juu, vanhojen AW:n öljyjen vaihtamatta jättäminen tarkoittaa hyvin nopeasti sitä, että vaihdelaatikko vaihdetaan!   :-[

Benarin yms. härpättimien vaihdelaatikkojen tuhoutuminen johtuu nimenomaisesti vaihtamattomista öljyistä! 
Niissä kun mukamas oli ikuiset öljyt! :facepalm:

Tämä ikuiset öljyt teoria perustuu aika lailla siihen millonka auto vaihdetaaan uuteen. Saksassakin autojen keski-ikä kun on aika paljon nuorempi kun suomessa ja insinöörit on muutenki laskenu sen että auton elinikä on 5-vuotta ja sitten se lähtee paaliin.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 AW-71/71L öljynvaihto
« Vastaus #13 : 27.07.2014, 14:21:25 »
Tämä ikuiset öljyt teoria perustuu aika lailla siihen millonka auto vaihdetaaan uuteen. Saksassakin autojen keski-ikä kun on aika paljon nuorempi kun suomessa ja insinöörit on muutenki laskenu sen että auton elinikä on 5-vuotta ja sitten se lähtee paaliin.
Ajatuksenakin 5-vuoden auton kestoikä tarkoittaa sitä, että autoilu (€50000 auto) maksaa pelkän auton osalta €10 000 vuodessa, ilman mitään korkoja, huoltoja tms. kuluja.  :idiot2:
Lienee tuon on laskenut joku koulusta juuri päässyt dynaaminen ekonomisti, joka asui vielä kotona tai markkinointi-puolen visionääri!  :facepalm:
Saa olla porukalla melkoiset tulot, jotta tuo toteutuu! Normaaleilla mediaanipalkoilla tuollainen on utopiaa!

Samoja "ikuisia" öljyjä esiintyi mm. V70 tomaateissa siinä -00 nurkilla. "Ei tarvitse vaihtaa koskaan" ja silti ukon V70:n vaihdettiin laatikkoöljyt 150tkm huollossa tuossa muutama vuosi sitten....

Markkinointia pitkälti ja sen kikkailua tuo on. Sitä esiintyi monessa autossa tuossa 2000-luvun taitteessa.  :idiot2:

Homma loppui aikas pitkälti siihen, kun noita autoja alkoi porsimaan laatikostaan siinä alle 200tkm ajomatkoilla. :facepalm:
Ei tarvitse olla kovin Einstein tajutakseen, ettei ikuisia öljyjä ole olemassakaan!  :idiot2:

Mutta tämä oli OT:ta.

Lisäksi autojen käyttö on kovin erilaista, joten mitään absoluuttista kilometrimäärää (isoa) ei minusta kannata antaa vaihtoväliksi. Tässä nykytekniikka pystyy auttamaan ja laskemaan vaihtotarpeen suuruutta esim. käytetyn kuormitusasteen mukaan.

Minulle sopiva laatikko-öljyjen vaihtoväli on noin vuosi AW:n kanssa. Vuoden jälkeen loota-öljyn ominaisuudet alkavat olla lopussa normaalissa ajossa. Saatanallisessa säätämisessä se aika laskee alle puoleen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat