KL-varaosat  Race.fi

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 247363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #180 : 24.10.2012, 17:59:58 »
Pakko ihan kysyä että miksi mieluummin 940 kuin 960? Moottorin takia? Moni tuntuu mieluummin suosivan ensiksi mainittua :P

Ulkonäkö oli suuri kriteeri ainakin minulla, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Näyttää omaan silmään paremmalta kun on rehellisesti kantikas kauttaaltaan ilman päälleliimattua pyöristelyä. Toki turbokoneen alavääntö ja vinokoneen yleinen pomminvarmuus näytteli osaansa sekin.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #181 : 24.10.2012, 18:40:34 »
Ulkonäkö oli suuri kriteeri ainakin minulla, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Näyttää omaan silmään paremmalta kun on rehellisesti kantikas kauttaaltaan ilman päälleliimattua pyöristelyä. Toki turbokoneen alavääntö ja vinokoneen yleinen pomminvarmuus näytteli osaansa sekin.

Vanhemmat 960:t on ihan yhtä kantikkaita kuin 940:t.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #182 : 24.10.2012, 23:21:21 »
Pakko ihan kysyä että miksi mieluummin 940 kuin 960? Moottorin takia? Moni tuntuu mieluummin suosivan ensiksi mainittua :P
Molempia kun on nyt nähty, niin enpä oikeastaan keksi ulkonäön ja äänieristeen määrän lisäksi mitään syytä ostaa 960.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kaasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #183 : 31.10.2012, 20:18:56 »
Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
Kyselen tätä sen takia että omassa v 70 tdi ssä pyörähti 600 000 km yli ja autoa tarvitaan koko ajan. Koputtaa puuta, sillä neljään vuoteen ei ole tarvinnut korjaamolla seisoskella kahta tuntia pidempään,  kaikista kikkareiden vaihdoista selvitty kivuttomasti, (paitsi yksi jakoremmi remppa jossa rullan pultin jenga korkkasi,,,selvittiin).
Onkos haaveilua jotta löydettyäni soveliaan n. 300 000 km ajetun 940 n niin meno olisi yhtä huoletonta?
Kertokaa ihmeessä ne joilla ollut 940,,, auton mukavista ja huonoista puolista. Tulee vuodessa 35-50 000km ja ei todellakaan skodat passatit kiinnosta vaikka pihejä ovat. Yksi keleen paskatti kokeiltuna.
Kiitos ja Armoa.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #184 : 31.10.2012, 20:26:42 »
Näin asiaan suuremmin perehtymättä, väittäsin kyllä, että toi v70 oleva tdi pata on jo tosi paljon tota dtic edellä. Noi tdi:t on ilmeisesti ollut aika idioottivarmoja. 940 varmasti autona hyvä, mutta voi olla että siirtyminen tuosta tdi tekniikasta tohon vanhaan deekuun voi olla pettymys.
BMW M5
Volvo 740

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #185 : 31.10.2012, 20:40:20 »
No huonot puolet sä tiiätki jo kerta et VAG-kulkinetta haluu,
mut ne onneks rajottuuki vaan konehuoneeseen ne huonot puolet.

Jatkakaa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #186 : 31.10.2012, 20:53:25 »
Hyvää:
940

Huonoa:
D24

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #187 : 31.10.2012, 20:58:14 »
TDIC nyt on vähän ristiriitainen kone. Lyhyesti voisi speksata huonoina puolina:
-naiset ja muut arkajalat pelkää sitä meteliä (kuten ylläoleva osoittaa)
-käryää ikävälle, kuten kaikki dieselit
-lämpenee verraten hitaasti
-pumppujen ja turbojen suuret yksilöerot
-hyvän löytäminen tiukassa
-kantta tarvii varoa eli jälkikäyttelyä ja lämmittelyä reilusti ennen/jälkeen kuormittamisen

Tuo tdi vs deeku vertailu on vähän hassua, ahdonalaisen syötön rajoitinrengas poistettuna 940 tdic liikkuu maantiellä tasatahtiin mk1 tdi:n kanssa, yleensä niitä savuttavia tdi himmeleitä saa kolata jaloista pois ohituskaistoilla. Kulutuksessa ei dramaattista eroa, ja molemmat yhtä villin kuulosia länkyttimiä, ja molemmat on yhtä volkkareita huoltaa.

Nim: 100tkm 945 tdic:llä.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2012, 21:04:58 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #188 : 31.10.2012, 21:04:18 »
TDIC nyt on vähän ristiriitainen kone. Lyhyesti voisi speksata huonoina puolina:
-naiset ja muut arkajalat pelkää sitä meteliä (kuten ylläoleva osoittaa)
-käryää ikävälle, kuten kaikki dieselit
-lämpenee verraten hitaasti
-pumppujen ja turbojen suuret yksilöerot
-hyvän löytäminen tiukassa

Tuo tdi vs deeku vertailu on vähän hassua, ahdonalaisen syötön rajoitinrengas poistettuna 940 tdic liikkuu maantiellä tasatahtiin mk1 tdi:n kanssa, yleensä niitä savuttavia tdi himmeleitä saa kolata jaloista pois ohituskaistoilla. Kulutuksessa ei dramaattista eroa, ja molemmat yhtä villin kuulosia länkyttimiä, ja molemmat on yhtä volkkareita huoltaa.

Nim: 100tkm 945 tdic:llä.
On siinä kuitenkin pikkusen äänimaailmassa tdi:n hyväks eroa. Kulutuksessa ei ainakaan mulla mennyt 940 tdic tässä nurkissa samaan kuin s70tdi menee, molemmat tomaatteja.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #189 : 31.10.2012, 21:06:48 »
On siinä kuitenkin pikkusen äänimaailmassa tdi:n hyväks eroa. Kulutuksessa ei ainakaan mulla mennyt 940 tdic tässä nurkissa samaan kuin s70tdi menee, molemmat tomaatteja.
Toinen kuulostaa työkoneelta, toinen taas epämääräiseltä, minusta rehellinen työkoneen ääni on parempi kuin se epämääräinen vitosen länkytys. Mutta kulutuksessa on joo eroa, ei silti dramaattista. Ja siinäkin on suuria yksilöeroja, kuten varmasti myös esim öljynsyönnin saralla. Hyviä ei tahdo löytyä helposti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kaasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #190 : 31.10.2012, 21:56:04 »
Sellasia karkeempiahan koneita nuo vanhemmat myllyt on, kovasti miellyin kun kunnossa olevaa kokeilin :'(  Mukavan pehmonen kyyti.
Kovasti on juttua että kansissa vikoja,, miten tarkastella että onkos kansi vikainen vai ei? Päteekös näihin se vanha keino jotta kylmänä käyntiin ja syylarin roppu auki,  ja ehjä ei kupli, vai voiko oireilla muutenkin?
Joo tää jatkuu, armoa.
 

Poissa kaasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #191 : 01.11.2012, 08:42:26 »
TVS sanoi jotta pumpuilla ja turboilla eroja,,,onko tietoa miten nuo pumput kettuilee?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #192 : 01.11.2012, 10:46:06 »
TVS sanoi jotta pumpuilla ja turboilla eroja,,,onko tietoa miten nuo pumput kettuilee?
Ei mitään tietoa, mikä sieltä hajoaa/kuluu, mutta osa vaan vetää paremmin ja kuluttaa sitten enempi tai vähempi, hankala sanoa koeajolla. Oma 945 vei tuonne 640tkm asti tuommosta 6.5-7L ainetta, nyt on alkanut kulutus nousemaan eli tommonen 7-7.5 on alkanu menemään, tosin pumpun säätöä hiukan muutettu ja vetääkin paremmin. Kaverilla oli samanikäinen tdic ainoastaan sillä erolla että kori oli sedani, ja se vei ihan järkiään kaikissa tilanteissa litraa enempi, vaikka kone vaikutti mekaanisesti terveemmältä kun mun auton kone. Näiden tunnistaminen koeajolla onkin hankalaa...

Kansivikaa voi arvioida paisarin kuplimisesta ja mahdollisista öljyjäämistä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #193 : 01.11.2012, 14:33:17 »
Toinen kuulostaa työkoneelta, toinen taas epämääräiseltä, minusta rehellinen työkoneen ääni on parempi kuin se epämääräinen vitosen länkytys. Mutta kulutuksessa on joo eroa, ei silti dramaattista. Ja siinäkin on suuria yksilöeroja, kuten varmasti myös esim öljynsyönnin saralla. Hyviä ei tahdo löytyä helposti.
Juu erot ei oo isoja mutta kuitenkin.
Tänään oikein kuuntelin omaa vitosta ikkuna auki ajaen kun lähdin töistä ja kyllähän se länkyttää niin kuin sanot  ;D ei oo ennen tullu mietittyä mikä kuvais tuota ääntä nyt se selvis.


Noissa 940:ssä muuttui kansi vähän paremmaksi kun tuli ne hydraulinostajat ja uudempi jakopää. Näin ainakin aikoinaan eräs pitkänlinjan asentaja Volvon henkilöautopuolelta sanoi.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä hyvää / huonoa 940 tdic farmarissa?
« Vastaus #194 : 01.11.2012, 16:46:45 »
Itsellä ollut jo muutaman vuoden tuollainen 945 TDIC ja hyvin tuo on toiminut....omassa käytössä kilometrejä kertynyt jo lähemmäs 80tkm...

tuohon lämpenemiseen auttaa talvella kun ottaa viskon pois...


« Viimeksi muokattu: 01.11.2012, 16:48:27 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

RallyBaron  Samppasport