Ateho  Elekma

Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?

  • 90 Vastauksia
  • 32635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #60 : 08.03.2012, 18:31:32 »
Miten näinkin pas*a kone on kasvanut moisiin hypetyssfääreihin? Tästähän ei löydy
yhtään mitään hyvää.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #61 : 08.03.2012, 19:04:40 »
No huh!!!  :o
Ihme ettei oo lauennu.
sitä on moni muukin ihmetellyt :D

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #62 : 08.03.2012, 20:01:13 »
kyllä tuo kone kestää yllättävän paljon kenkää antaa.
mutta sulaa sekin jos vetää tarpeeksi pitkään kokoajan urku auki. nimimerkki viis kuudesta suli.
vaparina kestaa pommittaa milioona kilsaa radalla kun ei teho rasita moottoria juuri ollenkaan.
muistaa vaan aina ajaa koneen kunnolla lämpimäksi ennenku alkaa tosissaan polkeen petaalia.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #63 : 08.03.2012, 22:43:28 »
kyllä tuo kone kestää yllättävän paljon kenkää antaa.
mutta sulaa sekin jos vetää tarpeeksi pitkään kokoajan urku auki. nimimerkki viis kuudesta suli.
vaparina kestaa pommittaa milioona kilsaa radalla kun ei teho rasita moottoria juuri ollenkaan.
muistaa vaan aina ajaa koneen kunnolla lämpimäksi ennenku alkaa tosissaan polkeen petaalia.

Saahan toki kaiken rikki vasiten särkemällä, oli merkki mikä vaan. Mutta mäntien sulamiseen tarvitaan kyllä melkoista väärinkäyttöä. Tehojen tai polkemisen takia ne ei hajoa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #64 : 08.03.2012, 22:55:28 »
Itsellä tulee ainakin jäärata/moottorirata ajelussa merkistä riippumatta pidettyä lämmityslaite täysillä kuumaa asenossa vielä varmistukseksi ettei lämmöt pääse kohoamaan  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #65 : 10.03.2012, 14:20:15 »
Saahan toki kaiken rikki vasiten särkemällä, oli merkki mikä vaan. Mutta mäntien sulamiseen tarvitaan kyllä melkoista väärinkäyttöä. Tehojen tai polkemisen takia ne ei hajoa.
kone kunnolla ajettu lämpimäksi ja sitte kunnolla kenkää nii suli ne pärkeleet.
12mm nestepää ja ennakot sillai että veti parhaiten. syöttöä kunnolla ja ahdot 1.6bar.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #66 : 10.03.2012, 17:44:01 »
1.6bar T3:sella vai ?...silloin olis mikään ihme jos männät suli ;D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #67 : 10.03.2012, 18:13:14 »
kone kunnolla ajettu lämpimäksi ja sitte kunnolla kenkää nii suli ne pärkeleet.
12mm nestepää ja ennakot sillai että veti parhaiten. syöttöä kunnolla ja ahdot 1.6bar.

Sitä siis tarkoitinkin että ei ne tehon takia ihan heti sula. Siellä vaan on joku muu ollut päin honkia.
A.liikaa ennakkoa
B.suuttimet kusee
C.liikaa pakopaineita

Ihan merkistä riippumatta kaikki koneet saa rikottua noilla konsteilla.
Kun perusjutut on kunnossa niin kestää kyllä, tai sitten mulla on ollut poikeuksellisen hyvä säkä kun volvo käy edelleen vaikka kenkää on saanut vähintäänkin tarpeeksi ;D
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #68 : 11.03.2012, 07:24:53 »
Sitä siis tarkoitinkin että ei ne tehon takia ihan heti sula. Siellä vaan on joku muu ollut päin honkia.
A.liikaa ennakkoa
B.suuttimet kusee
C.liikaa pakopaineita

Ihan merkistä riippumatta kaikki koneet saa rikottua noilla konsteilla.
Kun perusjutut on kunnossa niin kestää kyllä, tai sitten mulla on ollut poikeuksellisen hyvä säkä kun volvo käy edelleen vaikka kenkää on saanut vähintäänkin tarpeeksi ;D

a ja c mahollisia. vakio turbolla tuppaa pako paineet nousta ihan vittuun asti.
ennakko oli sillain että sillä pystyi ajamaan kaikki ajot. eli lähes ohjeen mukaan mutta hieroin sieltä tehoja lisää.
jos kanget on kunnossa nii kestää aikas paljon ottaa voimaa ennenku männät menee vituiks.
taas luvassa motti jumppaa kun vaikuttaa olevan d24tic:stä mäntä paskana toistamiseen. vaihetaan sinne uus mäntä ja veivi sitte ku mäntä hakkaa kanteen, voi mennä vielä 10tkm. viimeksi vaihettiin vaan mäntä ja se kesti kolokottamatta noin 4000km.
ei ole oma autoni.
omasta suli viis kuudesta ja vaihdoin moottorin valmistajaa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #69 : 11.03.2012, 16:56:30 »
omasta vois kyllä hienosäädellä ennakoita kun tällä hetkellä vääntää kyllä hyvin 1500-3000 välin, mutta veto loppuu kuin seinään kun kierrokset menee yli 3000 ::)

tönärin mukaan ennoiden pitäis olla 1.00 mutta ei tuo kyllä toimi minusta niin kuin pitäis...

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #70 : 12.03.2012, 12:48:26 »
mulla alkaa veto vasta 3000rpm kohdalla ku turbo herää. Ja jaksaa vetää loppuun asti noin 5500rpm. Savutus loppuu 3000rpm kohdalla. Onko savuttomuus kierroksilla moottorin tuho. Eli meneekö laihalle? Onko vaarana paikkojen sulaminen? Pakopaineet ei vissiin ole kovin suuret ku on tuo dp 3.5tuumaa ja loppu 3tuumaa.
-Team Karvavako Racing- SERVICE

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #71 : 12.03.2012, 14:09:28 »
mulla alkaa veto vasta 3000rpm kohdalla ku turbo herää. Ja jaksaa vetää loppuun asti noin 5500rpm. Savutus loppuu 3000rpm kohdalla. Onko savuttomuus kierroksilla moottorin tuho. Eli meneekö laihalle? Onko vaarana paikkojen sulaminen? Pakopaineet ei vissiin ole kovin suuret ku on tuo dp 3.5tuumaa ja loppu 3tuumaa.

Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, kerroppa lisää? Mikä ahdin yms?
Savuttomuudesta ei ole haittaa, päinvastoin. Ilmaa saa kyllä mennä yli tarpeenkin. Isoilla tehoilla eli suuremmilla paineilla savutus vain nostaa pakolämpöjä, joka taas ei ole hyväksi koneelle.
Samanlainen toi munkin auto on, 3000rpm paikkeilla alkaa meno ja savutus lakkaa kun ahdot nousee.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #72 : 12.03.2012, 16:05:18 »
eli kone on alunperin vapari johon on laitettu kaikki turbon vaatimat hilppeet esim öljypohja paluuletkun paikalla. Imu ja pakosarja.
turbo on vakio t03 ahtoja 1.4bar ja syöttöä niin paljon kun voi.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 16:23:23 kirjoittanut P.T »
-Team Karvavako Racing- SERVICE

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #73 : 12.03.2012, 17:28:01 »
eli kone on alunperin vapari johon on laitettu kaikki turbon vaatimat hilppeet esim öljypohja paluuletkun paikalla. Imu ja pakosarja.
turbo on vakio t03 ahtoja 1.4bar ja syöttöä niin paljon kun voi.
mikäs ennakko sulla on pumpussa vai onko säädetty pelkästään korvakuulolla ?

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #74 : 12.03.2012, 20:10:17 »
ennakosta en tiedä ku en ole itse kasannut tuota. Kaverilta ostin tuon. Hienosti on toiminu ja ei ole tarvinnu ku tankata. Sen tiedän että jos pumppu on huonosti säädetty niin auto ei lähe käyntiin.
Ahdonalaista karaa on muokattu hieman yläpirteeks.
-Team Karvavako Racing- SERVICE

 

Proturbo  Autodiagnoosi