Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #735 : 24.09.2015, 19:07:09 »
Pientä vikaa pienemmän ja suuremman vian perään.

Auton kun ajaa lämpöiseksi ja konepellin nostaa ylös, niin öljynkäry ja höyry nousee downpipen nurkilta. Tämähän tulee tietysti sisälle asti puhaltimen ollessa auki, ajossa ei haittaa mitään mutta appajee kun pysähdyt. Ehdotuksia?

Samaten varsinkin sateella lasit vetää tosi herkästi huuruun ja huuruisina pysyvät. Tuulettimen kanssa ihan sama miten pelailee. Ainut vaihtoehto avata ikkunoita vähän. Kosteutta ei ainakaan käsikopelolla löydy jalkatiloista, joten ehdotuksia tässäkin otetaan vastaan.

Samaten saa tarjota takaluukun avausmekanismia, mulle joku semmosen myi pitkä tovi takaperin mutta eipä ollut oikea.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #736 : 24.09.2015, 19:21:33 »
Pientä vikaa pienemmän ja suuremman vian perään.

Auton kun ajaa lämpöiseksi ja konepellin nostaa ylös, niin öljynkäry ja höyry nousee downpipen nurkilta. Tämähän tulee tietysti sisälle asti puhaltimen ollessa auki, ajossa ei haittaa mitään mutta appajee kun pysähdyt. Ehdotuksia?

Samaten varsinkin sateella lasit vetää tosi herkästi huuruun ja huuruisina pysyvät. Tuulettimen kanssa ihan sama miten pelailee. Ainut vaihtoehto avata ikkunoita vähän. Kosteutta ei ainakaan käsikopelolla löydy jalkatiloista, joten ehdotuksia tässäkin otetaan vastaan.

Samaten saa tarjota takaluukun avausmekanismia, mulle joku semmosen myi pitkä tovi takaperin mutta eipä ollut oikea.

1. Turbon luota öljyvuoto?
2. Lämppärin kenno vuotaa tai kondenssiputki tukossa?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #737 : 24.09.2015, 19:52:11 »
Huurtumiseen lisäks; sisäkierron läppä jääny kiinni tai raikkari tukossa.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #738 : 24.09.2015, 20:10:41 »
1. Turbon luota öljyvuoto?
2. Lämppärin kenno vuotaa tai kondenssiputki tukossa?

Ainakin viimeksi kun auton alla olin niin kompurapesän alla oli pieni noro. Se höyry kuitenkin näyttää tulevan selkeästi downpipen luota, ei itse turbolta.

Kennosta tai kondenssiputkesta ei mitään tietoa.


Huurtumiseen lisäks; sisäkierron läppä jääny kiinni tai raikkari tukossa.


Mites tälle läpälle pääsee käsiksi? Ja raikkari vois olla yks syyllinen, en tiedä onko osaa tai arpaa mutta haisee tunkkaiselle välillä.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #739 : 24.09.2015, 20:12:28 »
Ainakin viimeksi kun auton alla olin niin kompurapesän alla oli pieni noro. Se höyry kuitenkin näyttää tulevan selkeästi downpipen luota, ei itse turbolta.

Kennosta tai kondenssiputkesta ei mitään tietoa.

 

Mites tälle läpälle pääsee käsiksi? Ja raikkari vois olla yks syyllinen, en tiedä onko osaa tai arpaa mutta haisee tunkkaiselle välillä.

Hyvinkin raitisilmasuodattimen aiheuttamaa vois olla.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #740 : 26.09.2015, 17:25:29 »
Öljyvuoto turbon öljypaluusta? Tiivisteet (erikoinen o-rengas ja paperitiiviste) siniseltä reilu 6 € ja pystyy vaihtamaan alakautta turboa irrottamatta.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #741 : 26.09.2015, 18:59:42 »
Öljyvuoto turbon öljypaluusta? Tiivisteet (erikoinen o-rengas ja paperitiiviste) siniseltä reilu 6 € ja pystyy vaihtamaan alakautta turboa irrottamatta.

Selittääkö se käryn joka tulee ihan rehdisti sieltä auton alta silmämääräisesti, turbosta kattiin päin?

Ja pitääpä nuokin hakea kun tulee asiaa tiskille, ei korkealta tipu vaikka edellinenkin näyttäisi priimalta :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #742 : 27.09.2015, 18:02:56 »
Öljyä tippuu vetoakselille joka ruiskii sitä ympäri alapohjaa ja putkistoa. Paikallaan ollessa katin lämpötila on sen verran korkea (ajoviiman jäähdytystä ei ole), että polttaa sitä öljyä siitä pinnasta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #743 : 28.09.2015, 17:22:23 »
Otettiin autoa nosturille tänään.

Vuotaahan se öljynpaluu. Tiskiltä uusi tiiviste, haen varmaankin pe tai la kun töiltä ehtii. Raitisilmasuodatin tulee kans matkaan.

Ensi viikolla edessä myös huohotusjärjestelmän putsaus, näkee mitä sekin on syönyt ja saa ainakin samalla kaasuläpän putsattua yms yms.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #744 : 30.09.2015, 18:06:44 »
Ja mikäs sen mukavempaa keskiviikolle kuin se, että auto ei starttaa.

Yhtäkkiä ei enää kuin vähä hörähtänyt, kävi vajaalla ja sammui melkeinpä heti.

Sen jälkeen vähän pientä lupailua mutta simahtaa lähes oitis, ja nyt ei edes lupaa enää.

Suuttimille asti ainakin tulee bensaa.

Vaihdoin jo toisen nokka-akselin, sekä kampikammion asentotunnistimen, mutta ei mitään vaikutusta. Ajonesto? ECU?  :idiot2:

Ja eikös lastuchippi ole 14- eikä 16-pinninen?

EDIT: Vikakoodejakaan ei antanut mitään.
Ihmetystä aiheutta kaasuläpän etupuolella oleva mötikka, sen kotelon alla, joka surrasi jokusen tovin vaikka autossakaan ei virtoja enää päällä.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2015, 18:09:50 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

s73

  • Vieras
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #745 : 30.09.2015, 18:16:51 »
Sulakkeet ehyet?
Vika taitaa liittyä huohottimen lämmitykseen tjn.
En muista enää, jotain sen tyylistä ongelmaa on ollut.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #746 : 30.09.2015, 18:41:48 »
Kaikki sulakkeet on kunnossa.

Antaiskos ajonesto startata ollenkaan?

Rikkinäinen startti?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #747 : 30.09.2015, 20:54:36 »
Kaikki sulakkeet on kunnossa.

Antaiskos ajonesto startata ollenkaan?

Rikkinäinen startti?

Ajonesto päällä starttaa mutta ei käynnisty. Ettei olisi perinteinen tinavitosen liimaventtiili? Kävikö auto lämpimäksi asti ennen sammututusta viimeksi?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #748 : 01.10.2015, 08:09:13 »
Ajonesto päällä starttaa mutta ei käynnisty. Ettei olisi perinteinen tinavitosen liimaventtiili? Kävikö auto lämpimäksi asti ennen sammututusta viimeksi?

Ei käynyt lämpimäksi, ja sen perusteella tämäkin olisi järkevä vaihtoehto. Aina kun olen autoa parkkiin ajanut niin koskaan en suorilta sammuta, annan aina käydä hyvän tovin.

Nyt tosiaan käynnistin, 10s käyntiä, sammutin ja starttasin uudelleen, 10s käyntiä, ja kolmannella kerralla ei lähtenyt.

Auto taas sahauttaa ihan normaalisti, eli puristukset pitäisi olla kunnossa. Käsittääkseni jumivien venttiilien takia auto kuulostais lähinmä tulpattomalta mopolta, ja näin ei ole.

Sytytuspuolaakin veikattiin, mittaan siitä vielä virrat tänään niin saa senkin suljettua pois.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #749 : 01.10.2015, 09:29:57 »
Tuplapostaan. Anteeksi.

Käytin hyväkseni tätä.

Kohdassa 2 antoi virraksi 0.09.
Kohdassa 3 antoi 10830 ohmia.

Kohtaa 1 ja 4 en saanut mitattua.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Carcom Oy  Elekma