KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #195 : 10.06.2012, 00:18:24 »
Mul on -40mm Lesjöt.

Ja kokeillaan ny eka noita FK:n pumppuja, otetaan "paremmat" jos ei passaa.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3473
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #196 : 10.06.2012, 08:53:24 »
En nyt jaksa selata koko ketjua läpi...
Eli mitkä jouset sulla nyt siellä on?

Ja noista iskareista...
Helpoimmalla pääsee kun jättää noi kaikki monroet yms. kauppaan ja ostaa heti kunnolliset.
Jälleen kerran pitää mainostaa noita Konin sportteja, toimivat 100-varmasti madalluksen kanssa ja saa säädettyä juuri itselle sopivaksi. Eivät ole halvimmat mutta hyvät. Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla esim. Bilstein B6.
Eteenkin noi FK:n iskarit jättäisin sinne Completoksen hyllyyn, aika paljon laatuongelmia noissa on ollu, eivätkä ole mitenkään erikoisen hyvät...
Pakko yhtyä tähän, nimim. kokemusta on, sekä FK:sta että Koneista.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #197 : 10.06.2012, 19:11:47 »
Mitenkäs muuten noi ahdot.. ::)

Ku lähtee kiihdyttään niin ton halppismittarin mukaan ne käy jossain 0.9-1.0 paikkeilla, josta sit heti tasaantuu tonne noin 0.9 paikkeille.

Kannattaisko sitä tankoa aavistuksen löysätä vai uskaltaako noin päästää?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4666
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #198 : 10.06.2012, 19:13:28 »
En tiedä paljon näissä on ahtopaineet mutta ihan normaalia se on että siellä piikki tulee.

Mulla tuossa omassa käy 1,7bar ja sen jälkeen laskee 1,5bariin :pomo:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #199 : 10.06.2012, 19:18:32 »
En tiedä paljon näissä on ahtopaineet mutta ihan normaalia se on että siellä piikki tulee.

Mulla tuossa omassa käy 1,7bar ja sen jälkeen laskee 1,5bariin :pomo:

No joo kyl mä tiedostan sen piikin mut mun mielestä noita paineita on aika "paljo" ottaen huomioon että sielä on vakiohilppeet joka paikas. Ja eikös sulla oo voimakiisseli, sitähän on pakko ahtaa reippaammin että liikkuu ;)

Olisko originaalit paineet jotain 0.7 luokkaa, vai olisko ollu 0.66.. Ei muista.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4666
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #200 : 10.06.2012, 19:23:09 »
No joo kyl mä tiedostan sen piikin mut mun mielestä noita paineita on aika "paljo" ottaen huomioon että sielä on vakiohilppeet joka paikas. Ja eikös sulla oo voimakiisseli, sitähän on pakko ahtaa reippaammin että liikkuu ;)

Olisko originaalit paineet jotain 0.7 luokkaa, vai olisko ollu 0.66.. Ei muista.

Niinno sen verran siellä on tehoa että kytkinremontti tulee kohta.. Vakiona olis menny vielä pidemmän aikaa :-\

Vähän niitä sitten kannattee puottaa että ei ainakaan riko muuta konetta, turbohan sulla vasta meni..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #201 : 10.06.2012, 19:25:29 »
No turbo nyt "meni ja meni", sehän oli ollu pitemmän aikaa jo aivan väljä, siivet hinkkas joka paikkaan ja varmaan melkeen 2mm klappia sivusuunnas.  ;D

Mä voisin tota tankoa vähä ruuvailla tos huomenna et jos aavistuksen tiputtaa paineita alaspäin niin uskaltaa ajella.. ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #202 : 10.06.2012, 19:54:45 »
Ei niitä ahtoja näissä tangosta säädetä. Tankoon vedetään vaan sopiva esijännitys...
Peruspaineenhan pitäisi muistaakseni tällaisessa olla 0,3bar, eli kompurakotelosta jos vedät letkun suoraan kelloon, niin pitäisi ahtaa 0,3bar.
Kellon esijännitys jos on pielessä, niin piikkailee tai ei ahda tarpeeksi.
Ahtopaineen säätää moottorinohjaus sen magneettiventtiilin avulla.

Aivan ensimmäisenä suosittelen ostamaan kunnollisen mittarin, että voit varmasti tietää todellisen paineen.
Jokin pilipalimittari voi hyvinkin näyttää 0,2bar liikaa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #203 : 10.06.2012, 20:05:27 »
toissa yönä testattiin just noita ahtomittareita kaverin 242 ahdetussa. tuninki mittari näytti n.0,2bar enemmän mitä teollisuusmittari. oma mielipide? mielummin uskon teollisuusmittariin missä on tietysti neste sisällä, kuin yhteenkään "hienoon" tuuninki mittariin. ja skebazun diiselissä menee tuninki ahtomittari n.2.5bar vaikka todellisuudessa sielä on piikki 2.1bar ja laskee 1.9bar et joo kannattaa hommata kunnollinen mittari :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #204 : 10.06.2012, 20:08:31 »
Heittäkääs vähän ehdotuksia näistä paremmista mittareista, niin tietää mistä hommaa.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #205 : 10.06.2012, 20:10:54 »
Heittäkääs vähän ehdotuksia näistä paremmista mittareista, niin tietää mistä hommaa.

Vaasassa kun tulet käymään menet lakeuden hydroon ja ostat sieltä teollisuus ahtopaine mittarin. maksaa n.30e muistaakseni ja siihen letkua. itsellä on sieltä mittari ja asteikko 1.6bar asti
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #206 : 10.06.2012, 20:57:26 »
Tällainen on itellä: http://www.slamit.net/product/6170/autometer-sport-comp-ahtopainemittari
Uskaltaisin väittää, että on tarkimpia "tuningmittareita" mitä on.
Tuokaan ei taaskaan ole se halvin, mutta on hyvä ;)

Ei sen pakko ole mikään sikaruma teollisuusmittari olla, kyllä laadukas ahtopainemittari ajaa asian.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #207 : 10.06.2012, 21:37:16 »
Vaasassa kun tulet käymään menet lakeuden hydroon ja ostat sieltä teollisuus ahtopaine mittarin. maksaa n.30e muistaakseni ja siihen letkua. itsellä on sieltä mittari ja asteikko 1.6bar asti

Jos mulla kaikki letkut tulee sieltä originaalin ahtomittarin letkulta T-haaralla niin eikös tommoseen teollisuusmittariin passaa sit ne letkut suoraa kii?

Ja minkä kokoinen se on? Mulla on A-pilaris teline ja siihen sopii se original, eli vissiin 2'' mittari.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #208 : 10.06.2012, 21:41:54 »
Jos mulla kaikki letkut tulee sieltä originaalin ahtomittarin letkulta T-haaralla niin eikös tommoseen teollisuusmittariin passaa sit ne letkut suoraa kii?

Ja minkä kokoinen se on? Mulla on A-pilaris teline ja siihen sopii se original, eli vissiin 2'' mittari.

siitä t-haaralta vaan letkulla mittariin, kunhan laittavat sellaisen letkuliittimen heti siihen mittarinperään.
veikkaan että ei käy siihen telineeseen.. koosta en oo varma mutta kun se lähtö on suoraan siitä mittarilta alaspäin joten epäilen ettei mene sinne.

e: ainut huono puoli näissä teollisuusmittareissa on se että niissä ei ole mitään valoa.. tosin eihän sitä tarvi jokaisella kiihdytyksellä kattoa.. :P
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012, 21:43:40 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #209 : 10.06.2012, 21:47:15 »
No pitääpäs, kyllä valot pitää olla. ;D

Ei vaan, joku valkotaustainen niin varmaan erottaa ihan hyvin?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

RallyBaron  Samppasport