KL-varaosat  Race.fi

S60 2.4 automaatti. Murheita?

  • 16 Vastauksia
  • 8088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wilperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
S60 2.4 automaatti. Murheita?
« : 14.05.2013, 00:16:52 »
Pakko oli oikein rekisteröityä kun ei saa mielenrauhaa muuten.
Ostin tuossa joku aika sitten otsikon mukaisen kulkuneuvon. Huollettu merkkiliikkeessä koko auton iän, 8 vuotta 126000 kilometriä.
Uteliaana tätä foorumia lueskellut ja alkanut epäilemään onko volvossa vikaa. Myyjä antoi oikein takuunkin autolle, joten oma lompakko ei ole vaarassa.
Elikkä murhe siis tällainen: Vaihde kytkeytyy nopeasti, liikkeelle lähtee kun jarrun päästää. Mutta TUNTUU että vaihtaisi terävästi/nykäisten. Ei arvo vaihdetta, ei luista. Mutta jotenkin häiritsee tuo vaihtaminen. Onko siis normaalia tuollaiset terävät vaihdot? Edellinen automaatti oli kuitenkin vanha ooppeli, joka oli niin pehmeä ja luistava, ettei huomannut mitään (ennen kun loppu meno kokonaan  :D )

kepa09

  • Vieras
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #1 : 14.05.2013, 00:28:58 »
Täälltä löytyy apua, ja kiitos kirjautumisestasi vrcf  ,luoppea nuo viestit s 60 puolelta niin apua löytyy.

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #2 : 14.05.2013, 17:54:07 »
Ei sen laatikon kuuluisi vaihtaa terävästi. Kylmänä laatikko voi vaihtaa hieman terävämmin, mutta lämpimänä vaihdot pitää olla pehmeitä. Onko sinne laatikkoon vaihdettu millon viimeksi öljyt? Vaihdelaatikon öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, vaan se on ylimääräinen työ. Lisäksi kannattaa tarkastaa vaihdelaatikon alla oleva tuen kunto, kumihelat voivat olla kuluneet väljiksi. Se voi myös aiheuttaa nykäyksiä vaihteen vaihtuessa.

Jos öljyjä ei ole ikinä vaihdettu niin suosittelen vaihtamaan ne öljyt huuhtelemalla, foorumilta löytyy ohjeet. Voit viedä myös Volvo liikkeeseen. Ota toki myyjäliikkeeseen ensiksi yhteyttä että mitä tehdään.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #3 : 14.05.2013, 19:34:12 »
Ja eiks näissä ole oppiva laatikko että jos olet just hommannu auton niin laatikko vaihtaa ns. edellisen omistajan ajotyylin mukaan vielä...

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #4 : 14.05.2013, 22:05:13 »
Ompa näihin vaihdettu eräskin hydraulilohko moisten ongelmien takia
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Wilperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #5 : 15.05.2013, 08:54:28 »
Öljyt vaihdettu ensimmäisen kerran 60000km ajettuna, toisen kerran 120000km. Edellinen omistaja on siis huolehtinut asiasta oikein asiallisesti. Juuri sen takia uskalsi ostaa automaatin.
Pitää varmaan sinisellä käydä adaptaatio teettämässä. Onko jollak ollut oikeasti apua tuosta?

Poissa lefa1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #6 : 15.05.2013, 10:09:35 »
morjesta mullakin olis laatikko huolia ajelin eilen matka ajoa noin 180km ja parkeerasin auton ja join kahvit sitte olin lähdössä parkista niin ajo tietokoneeseen tuli viesti vaihteisto huolla pian ja vaihde kepin vieressä olevat pykälät niihi ei syttynyt valoja mihinkään kohtaan kun keppiä liikutti mutta mittaristossa näky mikä vaihde ajelin normaalisesti korjaamolle ja ottivat vika koodit niin tällänen löyty

0094 tietoliikenne ohjausyksikkö vaihteen valitsin singaali puuttuu jatkuva

auton tiedot s80 99vm 2.5dti aut ajettu 430 laatikon öljyt vaihdettu 410 avain vaunulla
« Viimeksi muokattu: 18.05.2013, 17:47:24 kirjoittanut lefa1 »

Poissa lefa1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #7 : 18.05.2013, 17:48:31 »
onkos kellää ollu samanlaista ongelmaa ja miten saa korjattua
auto ei ole sen jälkeen temppuillut kun nollattiin se koodi

Poissa Wilperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #8 : 21.05.2013, 16:08:24 »
Kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille  -H-
No Turun paikallinen merkkiliike olis vaihtanut laatikon, ei kiitos.
Pienempi korjaamo olis vaihtanut öljyt, ei kiitos.
Näin vaivan ja töissä kurkkasin alle, laatikon kohdalla oleva pitkittäistuki väljä. Uusi osa 35€ ja ei enää nytkähtele vaihdot.

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #9 : 22.05.2013, 22:43:52 »
Hyvä jotta Wilperi sai vaihdot kuntoon. :)

Toki tuo 5-portainen AW55-50(51) oppii jatkuvasti, mutta ei se opettele kuskin tapoja vaan vaihtamisen laatua.  ;) Adaptaatioiden nollaamisesta monet puhuvat, mutta mahtaneeko mitään ainakaan pitkässä juoksussa korjata kun yksikkö itsekseen taas oppii samoille tavoille kummiskin. Öljynvaihdon jälkeen tai ylipäätään remontin jälkeen tuo adaptaatioiden koulutus toki voi tulla tarpeeseen, mutta nollaamaan en menisi vielä ihan pienten remonttien jälkeen. :)

lefa1:llä taas lienee käynyt joku signaalikatkos vaihdekepin juuressa olevalle P-salvan solenoidille. Jos vika toistuu, niin sieltä kepin juuresta lähtisin vikaa metsästämään.
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa Juiced

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #10 : 23.05.2013, 10:06:16 »
joop veikkailkaapa jotai mikä ois ku tuossa eilettäin alotti semmosen että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa käyttää kierrokset korkealla (melkein kuin vapaalla) ja lyö kerrasta lukkoon 2 vaihteen eli sillai rytkästen. ihan normaalikiihdytyksessä alko kerrasta tekemään. Ja auto on 2007 s60 2.4d

Poissa Jouk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #11 : 23.05.2013, 10:35:34 »
joop veikkailkaapa jotai mikä ois ku tuossa eilettäin alotti semmosen että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa käyttää kierrokset korkealla (melkein kuin vapaalla) ja lyö kerrasta lukkoon 2 vaihteen eli sillai rytkästen. ihan normaalikiihdytyksessä alko kerrasta tekemään. Ja auto on 2007 s60 2.4d
Ei saa paineita aikaan ja sitten kun ne nousevat tarpeeksi menee töksäyttäen päälle, eli mahdollisesti jotain ongelmia turbiinin kanssa. Voi olla niinkin yksinkertainen kuin öljyn laatu- tai määräongelma.
Ex- (Lunastettu 4/2013)
... sekä 2.8 V6-30V-4WD-VW bensakrematorio torsenilla

Poissa Juiced

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #12 : 23.05.2013, 15:43:04 »
joo ei koneella näkyny mitään vikakoodeja lootaan liittyen niin vaihdatin öljyt laatikkoon niin hetken vielä käytti kierroksia vaan ei ottanut niin kovasti enää kiinni sitä vaihdetta ja pari kyläringin ja paikaltaan lähdön jälkeen pelaa smoothisti :)

Poissa Wilperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #13 : 11.01.2014, 20:35:56 »
Palataanpa vanhaan aiheeseen hiukan.
Kaikenmaailman kolahdukset ja nykimiset loppui kuluneiden moottorin tukien vaihdolla.
2-3 vaihto hieman arveluttaa, lontooksi löytyy jonkun verran tietoa että tämän ikäiseen pitäisi löytyä päivityksiä TCM:ään.
Onko kukaan koittanut päivittää ja onko ollut mitään apua tuohon suht yleisen tuntuiseen vaihtohäiriöön?

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60 2.4 automaatti. Murheita?
« Vastaus #14 : 11.01.2014, 21:54:29 »
Vähän niiku OT. Mulla oli C70 T5 4 lovisella automaatilla, ja peruutusvaihteen kytkeytyminen tapahtu usein kunnon nykäsyllä tai pamahtamisella. Vaihdoin moottorin ylätukikumin niin kaikki oireet loppu. Eli Moottori/vaihdelaatikko tuennannallakin on tosi iso merkitys.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

 

Futurez  Kulkukoira