RallyBaron  Samppasport

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 106706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #15 : 13.10.2011, 04:50:57 »
Jos sulla oli liukusäädin kohdalla tuulilasin huurteenpoisto, kuuluu kompressorin kytkeytyä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #16 : 13.10.2011, 22:21:18 »


Tänään tuli taas värkättyä autoa kuntoon päin. Nyt tulee ilmaa sisälle, hanskalokeron alta löytyi johto missä sokerinpalaliitin ja erkkaa. Eipä taida olla Volvon tekosia? Edellinen asentelia kytkenyt puhaltimenmoottorin väärinpäin, eli työnsi ilmat sisältä pihalle :hello: Kummasti alko tuleen ilmaa kun käänsi piuhat toisinpäin.

Myös sisustan pikkupolttimoita vaihtelin. Nyt toimii vaihteenvalitsimen valot, katkaisimien valot, lämpösäätimen valot, tuhkakupin valo, takatuhkakupinvalo ja etukäsinojan lokeron valo. Lämpösäätimenpaneelin valon oli myös joku joskus vaihtanut, polttimonkannan lukitus mennyt hajalle ja sitten olikin asentajan kaikki luovuus pistetty peliin; polttimon kanta oli koitettu purkalla liimata paikalleen paneelin taakse :buck2:  *taavih->

Viikonloppuna öljyt kaikki vaihtoon ja jospa sen soittimenkin asentaisi ja hifikaapelia vetelisi. Myös pellit lähtee kaverille levitettäväksi.
Mikähän olisi hyvä madallus-sarja ja sopivan hintainen? Katselin MAD:in sarjaa, -45mm madaltavat vieterit eteen ja taakse. Kokemuksia?

http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20740%20Tic/
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 23:08:11 kirjoittanut Customer »

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #17 : 14.10.2011, 17:48:34 »
Hyväkuntoiselta näyttää ainakin kuvissa, eikä päältäkään päin moittimista. Itellä ainakin 740:ssä edessä 200 -sarjan iskarit ja pari kierrosta pätkityt jouset ja takana Lesjöt ja motonetin "jäykät" kaasuiskarit. Mukavan napakka tuo etupää, seuraavaks varmaan kuormajousta taakse  :pomo:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #18 : 15.10.2011, 00:58:10 »
Pitää vielä tsekkailla nettiliikkeiden tarjontaa madallusjousista. Tekisi mieli vaan ostaa satsi ja iskeä paikalleen ja ajella meneen, kuin että säätää ja värkkää itse vakiojousista, kun tuohon värkkäämisen makuun pääsee kyllä kolmisatkun kanssa kun coilitkin pitää tehä ite. :P

Muutama kuvatus ulkoilmassa:


http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20740%20Tic/

Tuli haettua keskihintainen erkkasarja asennusta odotteleen, macromin 6 tuumanen sarja. Soitin tulee pikkusesta kun siihen ladataan talven aikana entistä järiämmät humppakoneet.
Keskikulutusmittaus tankilliselle nyt puolessa välissä, sisältänyt n. 30% matkaa ja 70% kylää ~ siinä 12l tietämillä.

Kuka myy mulle hyväkuntoset valkopunaset takalamput :)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #19 : 15.10.2011, 11:35:39 »
Pitää vielä tsekkailla nettiliikkeiden tarjontaa madallusjousista. Tekisi mieli vaan ostaa satsi ja iskeä paikalleen ja ajella meneen, kuin että säätää ja värkkää itse vakiojousista, kun tuohon värkkäämisen makuun pääsee kyllä kolmisatkun kanssa kun coilitkin pitää tehä ite. :P

Muistelisin, että joku kehui Tuningstudion K.A.W. jousia, madaltavat edestä 50mm ja takaa 40mm. 900-sarjan kuvaketjusta löytyy muistaakseni kuva farkkuysistä missä on nuo jouset alla. Jouset maksaa 300 ja settiä saa myös iskareiden kanssa, tosin hintakin tällöin tuplaantuu.

Edit olikin 700/900 alustajutuissa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1917.msg161235#msg161235
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011, 11:41:42 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #20 : 15.10.2011, 13:34:07 »
No siinähän olisi hyvä vaihtoehto. Vielä pitäisi mahtua levitetyt pellit pyöriin talveksi, mutta eiköhän ne mahdu kun 15/55/195 kumet tulee ja peltejä ei levitetä kuin hillitysti.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #21 : 15.10.2011, 13:57:46 »
No siinähän olisi hyvä vaihtoehto. Vielä pitäisi mahtua levitetyt pellit pyöriin talveksi, mutta eiköhän ne mahdu kun 15/55/195 kumet tulee ja peltejä ei levitetä kuin hillitysti.

Miksi pilaat komean auton levitetyillä/käännetyillä pelleillä?? En vaan tajuu, mitä tällä foorumilla yli 70% käyttäjistä näkee niissä hirvityksissä  :o Auto on nyt siisti ja hieno, huutaa talvivanteiksi  dracon tyylisiä vanteita. Tai alla olevia ja ensi kesäksi sitte 17" polaris tms näköiset vanteet  :P

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #22 : 15.10.2011, 14:03:04 »
Makuasioista ei voi kiistellä. Kuulun siihen >70% jotka tykkää käännetyistä pelleistä ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #23 : 15.10.2011, 15:39:52 »
Eikö tästä ollut tulossa talviauto? Minkä tähden sitä pitää olla noin hirvittävästi madaltamassa? ??? Itse pitäytyisin orkkis lookissa, voisi olla helpompi myydä eteenpäin. Käännettyjä/levitettyjä peltejä on melkein joka autossa, noita vanteita ei ole enää monessa kun ei enää uutena saa mistään. Eikö 700 Volvoon oikea koko olisi 195/60 eikä 195/55?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #24 : 15.10.2011, 15:41:13 »
Eikö tästä ollut tulossa talviauto? Minkä tähden sitä pitää olla noin hirvittävästi madaltamassa? ??? Itse pitäytyisin orkkis lookissa, voisi olla helpompi myydä eteenpäin. Käännettyjä/levitettyjä peltejä on melkein joka autossa, noita vanteita ei ole enää monessa kun ei enää uutena saa mistään. Eikö 700 Volvoon oikea koko olisi 195/60 eikä 195/55?
65  :). Toki riippuu myös vuosimallista, uudempiin merkattu 65.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #25 : 15.10.2011, 19:56:40 »
Eipä se paljoa madallu tehastekosilla madallusjousilla

Ruosteiset pellit nyt vaan tuli mukana joissa loppuun ajetut talvikumet jotenka mikä estää KOKEILEMASTA pientä levitystä, ja kun olivat jo vakionakin mukavan leveällä lipalla niin 3cm lisää voisi olla just so. Tähän hätään en rupia toisia aluja hommaan talveksi ja käyttään tukuttain rahaa. Ja ei se pilalle mee kokeilusta perkele. Eikä niistä niin leveät tule että kaarenmankelointi pelleilyyn pitäisi alkaa, sitä ei todellakaan tehdä.

Kolmisatkussa lähes käyttämättömät 55 vai oliko nyt 60 rofiiliset talvikumet joten siksi tulee ne siihen nyt.

Tänään tuli vaihettua öljyt joka paikkaan paitsi perään kun ei saanu roppuja auki. Niin siinä käy kun perä ei valskaa yhtään. No paremmalla kerralla hitsipilliä ropuille. Tehostimen ja laatikon öljyt oli harmaan ja mustan väliltä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #26 : 17.10.2011, 21:34:00 »
Tuli pellit takaisin kaverilta levityksestä. Aika muhkiathan nuista silti tuli kun laitettiin eteen +35mm, taakse +45mm, tulee hienosti lähes kaaren tasolle. Asiasta kiinnostuneet ja kannattavat kertoo jos kuva kiinnostaa. Laskee auto sentin pari kun talvipellit on 15 tuumaset ja 300:sta käyttämättömiksi jääneet talvinakit on 55.  En tiiä sitten tuleeko tuota perää laskettua, mutta keulaa pitää ainakin kun keulii.

Erkkasarjaa rupesin myös asentelemaan. Täytyy vaan hakea pikkasen pienemmät kaijuttimet :( Nuo 6 tuumaiset jotka ostin, sopisi kyllä muuten, mutta magneetti oli sen verta iso halkaisialtaan ettei mahtunut menemään oven sisäpellin pienen reijän läpi. Eikä viihti alkaa ehjää ovea vinguttaan :buck2:

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #27 : 17.10.2011, 21:50:37 »
Tuli pellit takaisin kaverilta levityksestä. Aika muhkiathan nuista silti tuli kun laitettiin eteen +35mm, taakse +45mm, tulee hienosti lähes kaaren tasolle. Asiasta kiinnostuneet ja kannattavat kertoo jos kuva kiinnostaa. Laskee auto sentin pari kun talvipellit on 15 tuumaset ja 300:sta käyttämättömiksi jääneet talvinakit on 55.  En tiiä sitten tuleeko tuota perää laskettua, mutta keulaa pitää ainakin kun keulii.

Erkkasarjaa rupesin myös asentelemaan. Täytyy vaan hakea pikkasen pienemmät kaijuttimet :( Nuo 6 tuumaiset jotka ostin, sopisi kyllä muuten, mutta magneetti oli sen verta iso halkaisialtaan ettei mahtunut menemään oven sisäpellin pienen reijän läpi. Eikä viihti alkaa ehjää ovea vinguttaan :buck2:

Pistä ihmeessä kuvaa  O0

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #28 : 17.10.2011, 22:54:57 »
Kuvaa :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #29 : 17.10.2011, 22:57:22 »
*Nojaa käyn nappaseen samontein*



Näistä tulee tieten kiiltävänmustat hiekkapuhalluksen jälkeen. Lippaan tulee n. 4mm paksu kultainen straippi. Mutterit tulee myös kultaiset.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011, 23:17:28 kirjoittanut Customer »

 

KL-varaosat  Race.fi