Autodiagnoosi  Carcom Oy

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 106721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #45 : 25.10.2011, 16:46:33 »
Noniin vihdoinkin netti pelittää. Nyt kuvia sitten. Hifiä puuhasteltu siis ja sisustaa putsailtu.

Etsi kuvasta vahvistimen virtakaapeli:

Kontinpuoli ei ole niin naamioitu kun kotelo nykästiin pikkusen kontista, ja tehty siis sillä periaatteella että ei se sieltä ulos näy... Täytyy ostella jostain beigeä kangasta jolla verhoilla loota.

Siistittyä sisustaa:

Eilen pistin nuo diskantit aloillensa, ja tinailin soittimen johtosarjan viimesenpäälle ja pistin soittimen kiinni. Ovipahvit on putsattu "taikasienellä" ihmejuttu kun putsaa kaiken, ei tarvi kuin sieni kastella ja pyyhkiä meneen niin jo uudistuu pahvit. Samalla pyyhin pahimpia alueita kuskinpenkistä, ja nahkakin puhdistui monta kertaa paremmin kuin tuolla turtlewaxin nahkapenkkien hoito ja korjausaineella :o :o

Pikkunen piti herätellä syyshorroksesta vähäksi aikaa ryhmäpossea varten:


Tänään alotella peltivanteiden putsaus ja maalaus operaatio että saadaan kohta alle.


Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #46 : 30.10.2011, 21:15:28 »
Tuli tuossa pistettyä talvivanteet ja kumit alle. Nyt auto jo erottuu peruspappamalleista. Kyllä vaan näyttää pykälää pienemmät kumit ja vanteet paremmilta niin kuin odotinkin. Ajettavuus on ennallaan. Auto laski ja sopivasti pienemmät pyörät saa auton näyttään isommalta.



Vanteista pitää vielä painot maalata, ja keskittimet ja mutterit maalata kultaiseksi. Ehkä lippaan kultasella teksti TURBO ja vastakkaiselle puolelle GLE.

Tuo -50, -40 KAW:in jousi setti tuntuu hiukka liian rajulta talvikäyttöön mitä tässä on tullut zoomailtua. Lesjörssin -35 tuntus paremmalta, mutta madaltaako se sitten vakiosta juurikaan, kun olen lukenut ettei madaltaisi juuri mitään, ettei tahdo edes eroa huomata. Kokemuksia? Tuo keuliminen pitäisi saada kuriin. Taikka hommaisi vaan toiset vakiot joista kierros pois?

http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20740%20Tic/

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #47 : 30.10.2011, 23:50:47 »
Tuli vaan tuossa tehtyä sellainen huomio kun oli minun ja kaverin diesel farkut vierekkäin parkissa että on tosissaan eroa eri valmistajien jousissa.

Elikkäs minulla on alla tuossa farkussa GM merkkinen jousi ja iskari setti.
Joni_S on taas autossaan edessä lesjöt katkaistuna kierroksen ja niitten kaverina bilsteinit. Takana taasen katkaistut kuormajouset ja keltaiset konit.
Huvittavinta vaan on se että autot samalla korkeudella vaikka kummallakin on -40mm jouset.
Ja Kumpikin auto diesel tekniikalla eli painot samoissa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #48 : 31.10.2011, 16:37:14 »
Lesjöt voisi tieten olla sitten oikea valinta. Tuntus että kai se nyt että keulaa laskee tuosta vakiosta ainakin perän kanssa samalle tasolle. Siitä voi napasta sitten pikkusen pois että saa vähän etukenoa.

Mites onko nuo iskarit välttämättömyys vaihtaa kun laittaa esim ne -35 lesjöt? Eikai nyt vielä niillä jää jousi "hölkkäämään"? Tuleeko Lesjörssien mukana TUV-todistus?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #49 : 31.10.2011, 16:39:19 »
Lesjöt voisi tieten olla sitten oikea valinta. Tuntus että kai se nyt että keulaa laskee tuosta vakiosta ainakin perän kanssa samalle tasolle. Siitä voi napasta sitten pikkusen pois että saa vähän etukenoa.

Mites onko nuo iskarit välttämättömyys vaihtaa kun laittaa esim ne -35 lesjöt? Eikai nyt vielä niillä jää jousi "hölkkäämään"? Tuleeko Lesjörssien mukana TUV-todistus?

Menee vakioiskareilla lesjöt, tosin perä voi jäädä aika löysäksi lesjön jousilla.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #50 : 31.10.2011, 16:53:42 »
240 iskarit eteen ja pohjauskumeista puolet pois niin on pelivaraa ainakin tarpeeksi.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #51 : 31.10.2011, 20:14:38 »
Nyt on vähän kulutustakin seurailtu. yhdistetylle matka ja kylärigille tuli tulos 9,7l/100km. Tarkka luku on tieten jossain 10.5l/100km paikkeilla kun tankissa vähän oli bensaa ennen tankkausta.
Tämä syntyi ajelemalla mahdollisimman tasaisella kaasulla, päästämällä kaasu hyvissä ajoin ennen risteystä, moottorijarruttamalla kakkosvaihteella risteyksissä ja kylällä kepittämällä sopivasti D:n ja 2:n välillä eri tilanteiden mukaan.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #52 : 31.10.2011, 21:48:18 »
Et tarvi noin vanhaan mitää TUV-todistuksia, se on vasta joskus 90luvun puolessavälin kun täytyy olla.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #53 : 31.10.2011, 22:18:07 »
Asiaselvä :hg: Taidan kuitenkin järjestää pikkusen talliin ennen jousien asennusta, mutta voisihan nuo jo tilailla.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #54 : 01.11.2011, 12:12:15 »
Tuli tuossa pistettyä talvivanteet ja kumit alle. Nyt auto jo erottuu peruspappamalleista.
Omasta mielestä tuo juurikin nyt näyttää peruspappamallilta mustissa peltivanteissaan ???
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #55 : 01.11.2011, 17:15:56 »
Omasta mielestä tuo juurikin nyt näyttää peruspappamallilta mustissa peltivanteissaan ???
Aivan sama tuli itelläki mieleen.
Voihan se olla et livenä ois näyttävämpi, mutta ei kyllä kuvat tee oikeutta mustille vanteille... Vaaleampi värimaailma tois varmasti ne "paremmin esille".

Ei siinä hieno kulkine noin muuten...

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #56 : 01.11.2011, 18:27:05 »
Levitetyt pellit ei oikein pääse oikeuksiinsa kuvien välityksellä mustina ja illalla kuvattuna. Saattaa näyttää vakioilta...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #57 : 01.11.2011, 21:47:46 »
Joo kyl. Eipä täällä suomessa oikeen enään tähän aikaan päivävalokuvia saa mutta pitää koittaa jos töitten jälkeen kerkiäis ja vaikka sattus saamaan.

Oha ne aika tummat mitä tässä oon alusta asti mietiskelly mutta niin mikäs kiire tässä on miettiessä. Miettiny että josko lipat vaikka hopiaksi vetäsis ja näin. Eipä tullu ainakaan överit jos ne nyt sitte vakioilta näyttää :D Tai jospa vetäsis vanteet vaikka viheriäksi, oranssiksi tai pinkiksi niinkö lippamiehet neuvvoo.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011, 21:49:45 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #58 : 02.11.2011, 22:20:55 »
Tänään mietein nuita vanteita että kumminko parempi, hillityn kokomustana vai hopea/mustana. Ei muu auttanu kuin kokeilla yhteen vanteeseen. Samalla maalasin keskiökupin ja mutterit kultaseksi. Kyllähän se kivemmaksi muuttui. Maalata huomenna loputkin.

Autossahan on ennen ollut siis samat peltivanteet vakioina + komeilla king-tarvikepölykapseleilla varustettuna. Huonompaan suuntaan talvirengasaisoissa ei ainakaan omasta mielestä ole menty, jos toisin meinaatte niin jo se on ihme :2funny: Kapselit saa tulla hakeen ihan ilmaseksi jos niillä autonsa haluaa koristaa.

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #59 : 02.11.2011, 22:35:15 »
Menee vakioiskareilla lesjöt, tosin perä voi jäädä aika löysäksi lesjön jousilla.

Ei lesjöjä taakse jos multa kysytään, varsinkaan farkkuun, mut sinne on helppo soveltaa jotain. Eteen vähän lyhennetyt lesjöt tai jotain ihan muuta. Jäykemmillä jousilla auto jää kuormattuna ylemmäs kuin veltoilla vakiojousilla, eli ei mene liian matalaksi oli talvi taikka kesä. Mullon sedanissa eessä vakio lesjöt takana turpon vakiot > kesään liian korkea, parin sentin etukeno, mutta ajoltaan suht topakka ja voi vetää kärriäkin, eli ei viittis alkaa ulkonäkösyistä ajomukavuutta pilaamaan...

Edit: iskareina jotkut kaasut erimerkkiset eessä ja takana ja kaaret on maasta samanverran eessä ja takana eli tyhjänä etukeno, mitä enemmän väkeä kyydissä ja rompetta kontissa, asento paranee...
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011, 23:00:53 kirjoittanut NBM »

 

Carcom Oy  Ateho