Proturbo  Autodiagnoosi

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 106718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: American 740 2.3tic - kalvoa ja valssia
« Vastaus #105 : 03.05.2012, 13:43:04 »
Aika pirun komea  O0  josset lähde tuunaamaan tuota

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - kalvoa ja valssia
« Vastaus #106 : 03.05.2012, 17:28:23 »
Eipä tähän tämänkummempia, kuin tämä jousisetti, vanteet ja kalvot konttiin. Laitettavia autoja kun on tarpeeksi.
Pikku siistimistä ois, ruosteet ja sisustaa pitäs käyttää verhoilialla ja fixarilla. Mahtaako fixarit maalata nahkapenkkejä?
kuskinpuolta pitäs ommella ja vänkärinpenkki menis pikku maalaamisella. Jos oikeen hyvän haluais niin ulkopuolelta
oikoa lommot ja alaosat maalata + konepelti maalata.

Sisälle pitäs toinen romulokero vaihtaa, kattoverhoilu vaihtaa jos viimesenpäälle haluaa. Jarrut pitää maalata lähi-
tulevaisuudessa, ja takasatulat vaihtaa. Peräkoukku pitäs puhalluttaa ja johotukset uusia siihen.

Tänään käytin muuten ilmastoinninhuollossa ja nyt tulee hyvästi viileää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: American 740 2.3tic - kalvoa ja valssia
« Vastaus #107 : 03.05.2012, 20:36:23 »
Onko tähän tehty R134A-konversio vai mitä ainetta laitatit?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: American 740 2.3tic - kalvoa ja valssia
« Vastaus #108 : 03.05.2012, 20:38:21 »
Sille vanhalle R12 aineelle löytyy laillinen korvikekin, vähän harvasta vaan löytyy,
enkä muista tyyppiäkään nyt ulkoa.. Ja saa sitä R12:stakin vielä kun
kyselee. Esim. Venäjältä tiedän tuota ainetta vielä tuotavan Suomen puolelle.
Sielä ei oo nii justiisa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - kalvoa ja valssia
« Vastaus #109 : 03.05.2012, 23:21:05 »
On tehty muutos joskus oisko ollu 2001-2005 aikana. Löytyy tarra konehuoneesta ja kuitti papereista.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - puskurin elvytystä.
« Vastaus #110 : 23.05.2012, 10:38:41 »
Viiksivallun aiheestakin motivoituneena viimesenä voiteluna takapuskurille alottelin kuumailmapuhallin käsittelyn. Kytkin ja jarruosien puhistajalla
vahat veks ja puhalteleen. Tuohon sitten vielä vahat päälle suojaksi.

Onko tuo takapuskuri näissä facelifteissä jotain vanhaa valua ja seosta kun etupuskurit ei harmaannu :idiot2:

Persaukseen passaisi vielä addon-lippa korinvärisenä ja rosterinen putkenpää :pomo:

Jos tässä viikonloppuna pääsee reissuun käsilastan ja tappien poiston jälkeen niin, reisusta olis tarkotus hommata uudet jarrusatulat taakse.
Niin mädät on että meni justiin läpi katastuksesta, 28-31% oli heitto takana.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2012, 11:53:27 kirjoittanut Customer »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: American 740 2.3tic - takapuskurin elvytys
« Vastaus #111 : 19.07.2012, 12:35:53 »
Ennen kuin maltoin lukea tekstin, katoin kuvaa ja mietin, että minkä takia oot maalannu puskuriin hopeella tommosen alueen  ::)
Pieni kuumailmapuhallin sessio muuntaa autoa näköjään iha huolella  :o
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: American 740 2.3tic - takapuskurin elvytys
« Vastaus #112 : 19.07.2012, 14:55:16 »
mitenkä tuo kuumailmapuhallus toimii kylkilistoihin? onko pelkoa ett maali/lakka lähtee irti? ja ikkunan tiivisteet? vai meneekö ihan "ruttuu"  ???
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - takapuskurin elvytys
« Vastaus #113 : 19.07.2012, 20:33:16 »
Ei kokemuksia, itse jätin kylkilistat puhaltelematta kun ne vaikuttas äkkiseltään olevan eri materiaalia kuin takapuskuri, ja muutenkin vielä tarpeeksi
mustat. Riippuu tietty autosta miten eri muoveja voi mustata puhaltamalla. Esim tässä maskiritilä ei ottanut mitään reaktiota puhaltimesta.

Ei nyt tieten ihan täysillä kannata maalipintaan suunnata, ei se nyt varmastikkaan pikku lämpöä pelkää, varmaan maalipinnan kuntokin vaikuttaa.
Kannattaa muistaa sekin että esim kun hitsaat peltiin pisteen niin se maali palaa irti siitä 1-3cm matkalta ainakin. Että ei se ainakaan liikaa lämpöä
kestä.

Kumitiivisteitä en lähtis ainakaan ite taaskaan ihan täysillä puhalteleen eikä nekään varmastikkaan kovin paljoa kuumaa siedä. Nehän hapertuu jo siinä jos
auto seisoo vuosikymmeniä suoraan aurinkoonpäin

Lasien läheisyydessä olisin myös varovainen, sillä mistäs ne haljenneet tuulilasit johtuu? Ilmasuuttimista tulevasta lämpimästä ilmasta.

Eli lyhyesti, ei omakohtasia kokemuksia näistä, ei muutako omalla vastuulla hyvin varovasti kokeilla jos siltä tuntuu.

Tuossa takapuskurissa vähän tuntu että tahtoo ainakin puskurin kyljet hiukka väännellä jos liian paljo tohottaa pintaa kerralla. Tai sitten vaan luulen.


Autoon tuli muuten hommattua ovikahvojen päälle sellaset 960 style kuoret. Muuten kivat mutta epäilen että ovatkohan korkemmat mitä oikeat?
Pystyskö joku jolla 960 on niin mittaamaan oven kyljestä kahvan leveimpään kohtaan? Voi nuot kyllä näyttääkkin vielä leveiltä kun ovat niin silmiin
hyppäävää beigenvaaleaa muovia. Korin sävyyn olis tarkotus maalauttaa.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2012, 20:39:25 kirjoittanut Customer »

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: American 740 2.3tic - puskurin elvytystä.
« Vastaus #114 : 20.07.2012, 14:30:28 »
Viiksivallun aiheestakin motivoituneena viimesenä voiteluna takapuskurille alottelin kuumailmapuhallin käsittelyn. Kytkin ja jarruosien puhistajalla
vahat veks ja puhalteleen. Tuohon sitten vielä vahat päälle suojaksi.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Onko tuo takapuskuri näissä facelifteissä jotain vanhaa valua ja seosta kun etupuskurit ei harmaannu :idiot2:

Persaukseen passaisi vielä addon-lippa korinvärisenä ja rosterinen putkenpää :pomo:

Jos tässä viikonloppuna pääsee reissuun käsilastan ja tappien poiston jälkeen niin, reisusta olis tarkotus hommata uudet jarrusatulat taakse.
Niin mädät on että meni justiin läpi katastuksesta, 28-31% oli heitto takana.
Näyttää aika hyvältä tuo puskuri kuumailmapuhallus käsittelyn jälkeen. Tuossa Bertonessa on kyllä pysynyt nuo vahat aika hyvin pinnassa, joten kattoo nyt jos talvella vetäisi puhaltimella ympäri. Melkein kannattaisi  :P Aika namun näkönen tuo Volvo noilla nykyisillä vanteilla.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - takapuskurin elvytys
« Vastaus #115 : 20.07.2012, 23:06:31 »
Kyllä ne ihan kivat on. Pakko oli nekin ostaa kun kätevästi omalla kylällä myynnissä. Muuten hienot mutta pari vannetta on joku vähän rajummin raapinut
kiveykseen. Mitenhän sekin on muuten mahollista, itse en ikinä ole onnistunut vaikka auton ruukaankin aina tällätä niin lähelle kivetystä kuin mahollista
ettei ovikosketuksia tulisi.

Niko_S

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - puskurin elvytystä.
« Vastaus #116 : 22.07.2012, 00:14:36 »

Onko tuo takapuskuri näissä facelifteissä jotain vanhaa valua ja seosta kun etupuskurit ei harmaannu :idiot2:

Itellä kyllä oli ennen kuumailmaa yhtä harmaat puskimet  ???, tiedä sitten mitä muovia ovat Kanadan tehtaalla käyttäneet?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - takapuskurin elvytys
« Vastaus #117 : 22.07.2012, 00:18:40 »
Jaa nämäkö tehdään ihan samalla mantereella minne suunnattukkin myytäväksi? Konehuoneessa lukee kuitenkin made in Göteborg.

Niko_S

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - takapuskurin elvytys
« Vastaus #118 : 22.07.2012, 12:59:40 »
Jaa nämäkö tehdään ihan samalla mantereella minne suunnattukkin myytäväksi? Konehuoneessa lukee kuitenkin made in Göteborg.

Eli tämä olikin vientimalli, sekotin sitten tuontimalliin (joita tehtiin Kanadan tehtaassa, tai sinnepäin)...  :buck2:

Kanadassa kuitenkin sijaitsi Volvon tehdas, niin olisihan se ollut hassua jos siellä ei autoja tehty.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2012, 13:03:34 kirjoittanut Niko_S »

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: American 740 2.3tic - takapuskurin elvytys
« Vastaus #119 : 23.07.2012, 12:56:41 »
Kanadassa kuitenkin sijaitsi Volvon tehdas, niin olisihan se ollut hassua jos siellä ei autoja tehty.

Volvoja joita tehty Kanadassa, Halifaxin tehtaalla

Volvo PV544 (Valmistettu Dartmouth:in tehtaalla.)
Volvo 120 (Kutsutaan ''Volvo Canadian'')
Volvo 140
Volvo 240 (USA-mallit, sisältää toisen sukupolven 240:n)
Volvo 740
Volvo 760 (vuoden 87' ensimmäiset Volvot)
Volvo 850 (Todella vähän tehty)
Volvo 940 (Kaikki Pohjois-Amerikan versiot)
Volvo S70 ja Volvo V70
Volvo S80 (98' mallit)

« Viimeksi muokattu: 23.07.2012, 13:03:35 kirjoittanut viiksivallu »

 

Futurez  Kulkukoira