Autoracing  KL-varaosat

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 106705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #150 : 14.10.2012, 23:19:21 »
Tosiaan pitäähän sen ilmastoinninkin jostain viilennettävä ilma saada.

Sammuksissa viskoflekti pyörii keveästi kun käsin pyörittää. Ja joku siellä humisee muutaman sekunnin aina kun käyntiin pistää. Sitä en oo kattellu että kumpi.
Mutta tosiaan se ilmastoinninflektikin pelaa tässä. Minusta se tuntu lähtevän mukaan aina kun koneenlämmöt meni yli puolen välin.

Juu tuota EcoTrimmiä vilkasinkin, ja vois olla varteenotettava vaihtoehto. Mites sitten mahtaako se 210hv @ 1.0barin viking tiputtaa kulutustakin? Ei varmaan niin
paljoa ainakaan?

Niin ja viiksivallulle: Radio kyllä kuuluu, mutta esim ylex:kin niin säröilevästi että alkaa pahoinvointi iskeä. Joskus sellasella alueella missä ei olla puiden katveessa
niin välistä ihan normi kuuluvuus ilman rätinää. Että liekö sitten tuossa antennissa vika vain. Saapi nähä auttaako se vahvistin mitään.. Juu itsekkin jännään mitä
tuosta kasaamisesta tuleekaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #151 : 14.10.2012, 23:43:22 »
Tosiaan pitäähän sen ilmastoinninkin jostain viilennettävä ilma saada.

Sammuksissa viskoflekti pyörii keveästi kun käsin pyörittää. Ja joku siellä humisee muutaman sekunnin aina kun käyntiin pistää. Sitä en oo kattellu että kumpi.
Mutta tosiaan se ilmastoinninflektikin pelaa tässä. Minusta se tuntu lähtevän mukaan aina kun koneenlämmöt meni yli puolen välin.
Käytännössä varmaksi voisin sanoa, että sulla on visko rikki. Jos ilmastoinninflekti pyörii ja visko ei mylvi kuin lentokone kun koneelle antaa vaikka 2000rpm, on visko roskiskamaa. Sullakin kun on pieni syyläri, välijäähy, ilmastoinninkenno ja oletettavasti vielä laatikon öljyjäähy sielä nipussa, niin kyllä se syyläri viimesenä on vallan kuuma hyvin helposti, ja se taas aiheuttaa viskon melko usein toistuvan pyörimisen. Muutamat valot kun ajat läpi niin kiihdyttäessä kuuluu kuulua se "wwhHHHUUUUUUMM" tai sitten on talvi.
Edit: mulla ei ole ilmastoinnin kenno kiinni seitensatasessa, mulla on se hitosti isompi syyläri ja pelkkä sähkölekti samanlaisella anturilla kun sullakin, ja parit perättäiset valot piisaa kyllä että flekti pyörähtää, eli syylärin kylmäkin pää on yli 87C.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #152 : 15.10.2012, 21:06:03 »
En oo kyllä yhtään täysin varma, ihan kuin se visko joskus ois humissukkin kiihyttäessä. Mut pitää tutkailla. Täällä kun ei pysähdys-risteyksiä ja valoja pahemmin ole.
Kesäkin tuli suurimmaksi osaksi kuplalla ajeltua.

Meinaatko siis että tuohon kannattas kaveriksi pistää toinen sähköflekti? Onko aivan väärä asennus jos ottaa virrat tuolta ilmastoinnin flektiltä? Se kun tuntu lähtevän pyörimään
kun lämmöt oli yli puolivälin. Voisihan sitä ainakin kokeilla miten pelaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #153 : 16.10.2012, 09:53:49 »
Jos nostaa lämmöt yli puolivälin niin visko rikki, noi nkäytännössä. Mutta meinasin ihan että nakkaat molemmat nykyiset suohon ja laitat vaikka 850:stä kaksnopeuksisen flektin, anturia vois pitää vaikka tuota nykyistä ja jotakin vähän kylmempää/kuumempaa, sijoitukssta riippuen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #154 : 16.10.2012, 22:42:09 »
Yleensä on siinä just puolivälissä. Kesällä ruukas käydä n. 1-2mm yli puolenvälin jollon keulan flektikin lähti mukaan. Eikö tämä pitäs olla vielä ok?
Mutta pistän korvan taa tuon 850 kaksnopeuksisen flektin! Thanks!

Pitää tässä joku päivä kahtella Jetronicin boxin numerosarja ja pistää kyselyä JP-stylingille. Jos tilailis sen EcoTrim lastun ja turboruuvin ;D Ja ennen ruuvailuja
pitää asentaa joku ahtomittari. Mikähän tuo olisi hyvä. "Oikeiden" öljytäytteisten mittarien ulkonäöstä en pidä. En myöskään tingeltangeltuning mittareiden
ulkonäöstä. Ei muutenkaan tekis mieli pistää mitään mittareita, mutta kai siihen joku fiksu pitää. Joku mustapohjanen.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #156 : 16.10.2012, 22:51:39 »
No siinähän se on :)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #157 : 17.10.2012, 00:16:01 »
Mikset vaihtanut suoraan 960:n kahvoja? Menee suoraan, ei ole paha työ. Itse tein kesällä 765:een. Maalaustyö toki on, jos ei löydy suoraan oikean värisiä. 960 kahvoista saa helposti sen vipumekanismin irti, joten ei tarvitse peitellä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #158 : 17.10.2012, 20:05:44 »
Ihan vaan sen takia kun tulivat netissä vastaan. Olivat ns heräteostos. Ei siis ole ollutkaan ikinä erityistä tarvetta vaihtaa kahvoja, kuhan tuli ostettua kun vastaan sattuivat.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #159 : 20.10.2012, 00:32:09 »
Antenni tuli puuhasteltua kasaan. Nättiä pikku puuhastelua kun on nyt pitänyt viikon lomaa isommista hommista. n 40min meni kasatessa.
Kasasin ensin sen ns. kuivana ilman vaseliinia että voi siististi käydä kokeileen pelaako. Laitoin auton johtoihin kiinni ja tuntu pelaavan hienosti.
Avasin sen vielä ja pistin vaseliinit sisään. Huomenna sitten paikalleen autoon. Toivottavasti se radiokin alkas kuulumaan sen vahvistimen
avustamana.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #160 : 22.10.2012, 22:44:13 »
Antenni on nyt paikallaan autossa. Toimii nyt kuin unelma. Siis nuin kosmeettisesti. Radio ei kuulu vielä hyvin, mutta taisi se parempaan mennä.
Useamman kanavan se nyt löytää ja muutama kuuluukin hyvin, mutta se ylex ja parasta ennen ei vieläkään kuin välttävästi. Mutta tuo vahvistin
on vielä asentamatta, hope it helps.. Jos ei vieläkään niin ei auta kuin kokeilla uudella antennijohdolla. Vieläkin radikaalimpi ratkasu ois esim
musta perusantenni a-pilarin kylkeen, ja sähköpiiska jättää kuitenkin omalle paikalleen.

Pikkuseen pitäs tilailla Completokselta turbovaimenninta ja pipercrossin kartiosuodatinta. Huomasin että siellä oli myös 740 2.3 turboon pipercrossin
elementti joka passaa suoraan vakiokoteloon. Onko kellään kokemusta tämmösestä suodattimesta? Koteloa on tarkotus samalla avartaa ja vetää
lisäilmanotot suoraan maskin alle. Tulevan lastun ja ahtopaineiden pikku ruuvauksen kanssa tuo vois olla aika kiva?

Taitaa tällä viikolla vaihtua nastat alle. Peltivanteet on hyllytetty ja nyt olisi hydrat nastoilla varustettuna odottelemassa alle ruuvausta. Mild levitetyillä
15 tuumasilla pelteillä olisi 2 talvea ajetut hyvät nastat, kiinnostumisia voi esittää. Vanteet vaatii hiekkapuhalluksen ja tiivistyksen.

Poissa jajopi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #161 : 23.10.2012, 19:06:22 »
Antenni on nyt paikallaan autossa. Toimii nyt kuin unelma. Siis nuin kosmeettisesti. Radio ei kuulu vielä hyvin, mutta taisi se parempaan mennä.
Useamman kanavan se nyt löytää ja muutama kuuluukin hyvin, mutta se ylex ja parasta ennen ei vieläkään kuin välttävästi. Mutta tuo vahvistin
on vielä asentamatta, hope it helps.. Jos ei vieläkään niin ei auta kuin kokeilla uudella antennijohdolla. Vieläkin radikaalimpi ratkasu ois esim
musta perusantenni a-pilarin kylkeen, ja sähköpiiska jättää kuitenkin omalle paikalleen.

Onko sinulla mikä soitin tässä? Joissakin soittimissa on radion herkkyydelle, kanavien hakuun ym. liittyviä asetuksia.

Kuuluuko muut Ylen kanavat hyvin? Joskus luin juttuja oman antennin tekemisestä kotikäyttöön ja siellä oli, että ylen kanavat lähetetään eri "systeemillä" kuin esim. mainoskanavat.

Tässä muutama linkki aiheeseen liittyen:

Linkki 1
Linkki 2

Yksi kokeilemisen arvoinen juttu voisi tosiaan olla se, että kokeilee irtoinaisella piiska-antennilla, paraneeko kuuluvuus. Eivät ole kalliita ja pääsisi ainakin tekemään vertailua nykyisen antennin kanssa.
Oletko toisaalta huomannut, että joku autossa oleva laite tekisi häiriötä singnaaliin (kuuluu nimenomaan rätisevänä äänenä)?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #162 : 23.10.2012, 19:09:40 »
Omat kokemukset 2:sta sähköantennista valitettavasti on kyllä
vastaavia että aivan susia, ei tahtonu kummallakaan oikein radio kuulua..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #163 : 23.10.2012, 21:09:18 »
Tässä on mulla -08 vuoden pioneeri, sillon oli hintaluokkaa 150e. Soitin oli kiinni pikkusessa josta sen tähän siirsin. Siinä se kuulu täydellisesti, löysi
näillä leveysasteilla sillon harvinaiset NRJ:n ja Rockin. Pikkusessa on perus teräspiiska ollu siitä lähtien kun se on mulla ollu. Että ei soittimessa pitäisi
olla mitään häikkää. En tosin ole tutkaillut olisiko radiopuolella säätöjä tosiaan. Tuolla pikkusen antennilla kuuluu jopa venäjän am-kanavat.
 
Jospa tuo sähköpiiska toimii sitten herkemmin jenkkilässä? Siellähän joka vehe on sähköantennilla varustettu. Jos se vastaanottaa herkemmin AM kanavia??....
Tai sitten tuo on vaan niin horo että katkoksia tulee nuissa antennin "jatkoteleskooppien/haitarien" kohdalla, eikös se vastaanotto niitä pitkin sinne antennin
nokkaan kulje kun muuten koko systeemi on muovia.¨

Häiriöääni ei ole rätinää, vaan sellasta "lakasua" shhhhHHH ssshHHHH shhh whuuu wwwwhuuu... Yksi kokeilemisen arvonen voisi olla että testaa toisella piuhalla
jonka vetäsee vaan äkkiä radiolta auton ulkoa anteeniin että voisko autossa olevassa johdossa olla nirhaumia/tai laitteita jotka häirihtee. Sitten vetelis uuden piuhan
parempaa reittiä.

Mut joo eihän tuotakaan hirveän kauan vihti pohtia. Huomena testais sen vahvistimen kanssa. Jos ei auta niin kahtella rupeaisko siihen a-pilariin tekeen jotain
huomaamatonta käyttöantennia ja jättäs sähköantennin vaan leluksi.

Tänään tulikin tarkastettua merikontin ilmanputsari elementin koko ja ohjausboxin koodi. Ja kyllähän siihen lastun näkyy saavan :) Aattelin sen piakoin pistää
tiluuksille turboruuvin kera.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 21:14:23 kirjoittanut Customer »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: American 740 2.3tic - talvikunnostus
« Vastaus #164 : 23.10.2012, 21:52:43 »
Sähköantennin ei ehjänä pitäisi olla sen huonompi kuin samanpituinen normaalikaan piiska, mitä ite oon vertaillu kun poistin joskus jumittuneen sähköantennin ja korvasin piiskalla niin ei kyllä ainakaan parantunut kuuluvuus, ja nyt nakkasin inlinefourin vanhan sähköpiiskan takasin ja ei muutosta. Sensijaan Alpinen soittimen nakkaaminen kiertoon ja vanha jvc tilalle -> kuuluvuus parani ehkä 400%. Sama peli todettu muutenkin, radioiden välillä on aivan valtavia eroja, moni volvon orggismankka kuuluu käsittämättömän hyvin ja jotkut mallit taas aivan kyistä p...aa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira